Veranderingen Radio 1

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
rutgrrr

Re: Veranderingen Radio 1

Bericht door rutgrrr »

Ik vind het vooral een hele leuke en opvallende aktie. Tof!
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Durashift schreef: 05 jan 2024 00:00 In de wervingsteksten wordt nagenoeg niet besproken wát je er nu voor moet doen als je winnaar bent. Mensen die de moeite nemen om het reglement te lezen (zullen de meesten dat doen of zetten ze gewoon het vinkje in het vierkantje bij het insturen van hun opname?) weten dan dat ze minimaal twee dagdelen per jaar beschikbaar moeten zijn én ad-hoc bij, bijvoorbeeld, presentatoren wissels.
Twee dagdelen per jaar is een mooi relaxed baantje.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Stophoest

Bericht door Stophoest »

GerjanCluistra schreef: 05 jan 2024 18:26
Durashift schreef: 05 jan 2024 00:00 In de wervingsteksten wordt nagenoeg niet besproken wát je er nu voor moet doen als je winnaar bent. Mensen die de moeite nemen om het reglement te lezen (zullen de meesten dat doen of zetten ze gewoon het vinkje in het vierkantje bij het insturen van hun opname?) weten dan dat ze minimaal twee dagdelen per jaar beschikbaar moeten zijn én ad-hoc bij, bijvoorbeeld, presentatoren wissels.
Twee dagdelen per jaar is een mooi relaxed baantje.
Ik vind het wel iets voor Morad El Ouakili. Zijn programma op Radio2 vind ik niets maar hij heeft wel de mooiste stem van Hilversum (op Hoogendoorn na dan).
Je hebt kink- en stophoest.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

aapdedino schreef: 29 sep 2023 10:51 Jammer, geen Herman van der Zandt.
https://www.nu.nl/media/6298706/herman- ... akers.html

(niet elke dag dus, wat ik er van begrijp)
Durashift

Bericht door Durashift »

^^ Volgens mij is Carl-Johan de Zwart dan terzijde geschoven.Immers, Roos werk vier dagen en op vrijdag doet (deed) Carl-Johan de uitzending.
(..)Naast Roos (van maandag tot en met donderdag) is Carl-Johan de Zwart elke vrijdag te horen als vaste presentator.(..)
https://kro-ncrv.nl/programmas/spraakma ... raakmakers

Dus, in mijn ogen is dit
(..)Abelman en Carl-Johan de Zwart zijn de vaste stemmen van Spraakmakers. Van der Zandt zal te horen zijn wanneer Abelman niet beschikbaar is . (..)
dan een beetje raar wanneer Herman van der Zandt aankomende vrijdag de presentatie gaat doen. Immers, Roos Abelman is op élke vrijdag niet beschikbaar (op uitzonderingen na, waarschijnlijk).

Zeg dan gewoon dat de KRO-NCRV voor Herman werk zocht en een prominente naam aan Spraakmakers wilde toevoegen, want dat is het, volgens mij.
Morrison

Bericht door Morrison »

Durashift schreef: 24 jan 2024 09:30 ^^ Volgens mij is Carl-Johan de Zwart dan terzijde geschoven.Immers, Roos werk vier dagen en op vrijdag doet (deed) Carl-Johan de uitzending.
(..)Naast Roos (van maandag tot en met donderdag) is Carl-Johan de Zwart elke vrijdag te horen als vaste presentator.(..)
https://kro-ncrv.nl/programmas/spraakma ... raakmakers

Dus, in mijn ogen is dit
(..)Abelman en Carl-Johan de Zwart zijn de vaste stemmen van Spraakmakers. Van der Zandt zal te horen zijn wanneer Abelman niet beschikbaar is . (..)
dan een beetje raar wanneer Herman van der Zandt aankomende vrijdag de presentatie gaat doen. Immers, Roos Abelman is op élke vrijdag niet beschikbaar (op uitzonderingen na, waarschijnlijk).

Zeg dan gewoon dat de KRO-NCRV voor Herman werk zocht en een prominente naam aan Spraakmakers wilde toevoegen, want dat is het, volgens mij.
Het is toch logisch dat Herman ook Carl-Johan vervangt? Zou vreemd zijn om daar weer een aparte vervanger voor aan te stellen. Carl-Johan blijft ook gewoon Spraakmakers op vrijdag presenteren. Die zin in het nu.nl artikel lijkt gewoon niet te kloppen, dat komt wel vaker voor bij die site.
Durashift

Bericht door Durashift »

Ja, ik deel jouw logica maar je weet niet.. hoe men zaken in de media wil brengen. Het is wel toevallig dat hij aankomende vrijdag Carl-Johan gaat vervangen, vind ik, terwijl hij toch op beide sites voornamelijk als vervanger voor Roos wordt voorgesteld.
banne

Bericht door banne »

Ik wil hier even een lans breken voor diegene die de presentatoren scout bij de EO voor Radio 1. Ik vind het echt stuk voor stuk aanwinsten voor de zender. Ben helemaal niet gelovig dus ook niet bevooroordeeld maar als we het hebben over Jan Willem Wesselink, Joram Kaat, David Boogerd en Hans van der Steeg, die allemaal redelijk recent zijn gestart op R1 met DIDD, Geld of je leven en LDLEO dan toch een groot compliment aan diegene. Stuk voor stuk vloeiende, boeiende, enthousiaste en interessante presentatoren. Geen gehakkel of slaapverwekkende interviews (dit laatste zoals bij Jo van Egmond en Ajouad El Miloudi bijv. wel degelijk het geval is)

Nu kan dit laatste ook aan het programma (5 Dagen) liggen. Ik snap de opzet ervan (interesse tonen vanuit de landelijke media voor kleine zaken buiten de randstad) maar voor de 40e keer in 2 jaar tijd in Zeeland zitten vanwege een niet komende militaire kazerne, wel komende kernreactoren of vluchtelingenproblematiek in Ter Apel... Ja dat weten we nou wel eens een keer. Het voelt een beetje als het Hart van Nederland van de NPO, een hoop non-nieuws dat tot nieuws gebombardeerd wordt. Ik verbaas me er al een aantal jaren over dat het elk jaar opnieuw in de programmering terecht komt. Ik vermoed bij gebrek aan beter vanuit WNL, wat ik op de radio nou niet bepaald de sterkste en boeiendste omroep vind. (op Sven Op 1 na dan)
aapdedino

Bericht door aapdedino »

5 dagen is van PowNed en NTR.
Pot

Bericht door Pot »

banne schreef: 02 feb 2024 00:43 Ik wil hier even een lans breken voor diegene die de presentatoren scout bij de EO voor Radio 1. Ik vind het echt stuk voor stuk aanwinsten voor de zender. Ben helemaal niet gelovig dus ook niet bevooroordeeld maar als we het hebben over Jan Willem Wesselink, Joram Kaat, David Boogerd en Hans van der Steeg, die allemaal redelijk recent zijn gestart op R1 met DIDD, Geld of je leven en LDLEO dan toch een groot compliment aan diegene. Stuk voor stuk vloeiende, boeiende, enthousiaste en interessante presentatoren.
Helemaal eens!
(….) gebrek aan beter vanuit WNL, wat ik op de radio nou niet bepaald de sterkste en boeiendste omroep vind. (op Sven Op 1 na dan)
5 Dagen is volgens mij van PowNed.
GerjanCluistra

banne schreef: 02 feb 2024 00:43 Ik wil hier even een lans breken voor diegene die de presentatoren scout bij de EO voor Radio 1. Ik vind het echt stuk voor stuk aanwinsten voor de zender. Ben helemaal niet gelovig dus ook niet bevooroordeeld maar als we het hebben over Jan Willem Wesselink, Joram Kaat, David Boogerd en Hans van der Steeg, die allemaal redelijk recent zijn gestart op R1 met DIDD, Geld of je leven en LDLEO dan toch een groot compliment aan diegene. Stuk voor stuk vloeiende, boeiende, enthousiaste en interessante presentatoren. Geen gehakkel of slaapverwekkende interviews (dit laatste zoals bij Jo van Egmond en Ajouad El Miloudi bijv. wel degelijk het geval is)

Nu kan dit laatste ook aan het programma (5 Dagen) liggen. Ik snap de opzet ervan (interesse tonen vanuit de landelijke media voor kleine zaken buiten de randstad) maar voor de 40e keer in 2 jaar tijd in Zeeland zitten vanwege een niet komende militaire kazerne, wel komende kernreactoren of vluchtelingenproblematiek in Ter Apel... Ja dat weten we nou wel eens een keer. Het voelt een beetje als het Hart van Nederland van de NPO, een hoop non-nieuws dat tot nieuws gebombardeerd wordt. Ik verbaas me er al een aantal jaren over dat het elk jaar opnieuw in de programmering terecht komt. Ik vermoed bij gebrek aan beter vanuit WNL, wat ik op de radio nou niet bepaald de sterkste en boeiendste omroep vind. (op Sven Op 1 na dan)
Vind die kazerne in Zeeland en het gedoe in Ter Apel nou bepaald geen kleine zaken. Denk eerlijk gezegd dat er veel meer te halen valt in de provincie maar, die met keurmerk beloonde en van subsidies aan elkaar hangende streekomroepen willen maar niet verder komen als laaghangend fruit.
banne

Bericht door banne »

GerjanCluistra schreef: 02 feb 2024 10:16
banne schreef: 02 feb 2024 00:43 Ik wil hier even een lans breken voor diegene die de presentatoren scout bij de EO voor Radio 1. Ik vind het echt stuk voor stuk aanwinsten voor de zender. Ben helemaal niet gelovig dus ook niet bevooroordeeld maar als we het hebben over Jan Willem Wesselink, Joram Kaat, David Boogerd en Hans van der Steeg, die allemaal redelijk recent zijn gestart op R1 met DIDD, Geld of je leven en LDLEO dan toch een groot compliment aan diegene. Stuk voor stuk vloeiende, boeiende, enthousiaste en interessante presentatoren. Geen gehakkel of slaapverwekkende interviews (dit laatste zoals bij Jo van Egmond en Ajouad El Miloudi bijv. wel degelijk het geval is)

Vind die kazerne in Zeeland en het gedoe in Ter Apel nou bepaald geen kleine zaken. Denk eerlijk gezegd dat er veel meer te halen valt in de provincie maar, die met keurmerk beloonde en van subsidies aan elkaar hangende streekomroepen willen maar niet verder komen als laaghangend fruit.
Ik doelde meer op de randzaken om het nieuws heen. Waar de NOS stopt met berichtgeven gaat 5 Dagen letterlijk 5 dagen/avonden door over hetzelfde. Het is voor mij teveel van het goede in ieder geval. Maar zoals ik zei, misschien komt dat ook wel door de slaapverwekkende presentatie
banne

Bericht door banne »

Pot schreef: 02 feb 2024 09:18 5 Dagen is volgens mij van PowNed.
Shit je hebt gelijk! Daar gaat mijn verhaal deels :roll: Voor "Het Misdaadbureau" van WNL geldt voor mij overigens hetzelfde. Dit hebben ze bedacht omdat de truecrimepodcasts zo goed aanslaan. Het concept van het programma is goed, de uitwerking dramatisch slecht
GerjanCluistra

banne schreef: 02 feb 2024 15:22

Ik doelde meer op de randzaken om het nieuws heen. Waar de NOS stopt met berichtgeven gaat 5 Dagen letterlijk 5 dagen/avonden door over hetzelfde. Het is voor mij teveel van het goede in ieder geval. Maar zoals ik zei, misschien komt dat ook wel door de slaapverwekkende presentatie
Er zal een reden zijn dat het programma 5 dagen heet.
banne

Bericht door banne »

GerjanCluistra schreef: 02 feb 2024 17:45
banne schreef: 02 feb 2024 15:22

Er zal een reden zijn dat het programma 5 dagen heet.
Vermoed ik ook... maar dat maakt het dus nog geen sterk programma
Plaats reactie