nieuwe studio 538

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

audition

nieuwe studio 538

Bericht door audition »

Wordt zo te zien weer een technisch hoogstandje....
http://instagram.com/p/wwJrIwFPs7/" onclick="window.open(this.href);return false;
waeyen

Re: nieuwe studio 538

Bericht door waeyen »

Tjezus ,waar moet dat op gaan lijken? Vierkant??

Ben zwaar benieuwd wat dit worden gaat,hoorde vannacht bij de show zonder naam ,nog een week of 3.
waeyen

Bericht door waeyen »

Maandag 12 januari wordt de nieuwe studio in gebruik genomen. :)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Zojuist is de nieuwe studio in gebruik genomen:

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
vankeekem

Bericht door vankeekem »

De nieuwe studio ziet er erg mooi uit ik vind de studio er beter uit zien dan die oude deze is meer van deze tijd en ook vrolijker met al die kleurtjes zo aan de wanden
hoerooierhoemooier

Bericht door hoerooierhoemooier »

En op de webcam ziet het er zo uit:

http://i.imgur.com/pHHSqKh.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
http://i.imgur.com/sxyAAaX.jpg" onclick="window.open(this.href);return false;
waeyen

Bericht door waeyen »

Of dit nou praktischer is al die 5 schermen recht op een rij.

Jammer dat alle ramen dicht zijn gemaakt,heb je helemaal geen daglicht meer

Verder inderdaad een mooie studio :)
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Dat is nou juist de bedoeling... Ramen zijn niet wenselijk in een studio die men veel voor TV gaat inzetten.
Daarnaast zijn ramen niet wenselijk voor een goede akoestiek en natuurlijk oncontroleerbaar lichtinval.
elroy127

Bericht door elroy127 »

ziet er strak uit!
hoerooierhoemooier

De mengtafel is overigens hetzelfde als de vorige, alleen is de donkergrijze sticker eraf gehaald. Nu dus origineel zilver.
optimod

Bericht door optimod »

Klinkt het geluid nu ook anders, of heeft aan de processing-kant geen wijziging plaats gevonden?
user113434

Bericht door user113434 »

hoerooierhoemooier schreef:De mengtafel is overigens hetzelfde als de vorige, alleen is de donkergrijze sticker eraf gehaald. Nu dus origineel zilver.
Hé, heb jij ook op de Instagram van Mark Labrand gekeken? ;)
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.
hoerooierhoemooier

Toch weer een donkere sticker erop gedaan?

Afbeelding
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik moet eerlijk zeggen dat ik de toegevoegde waarde van de studio nog niet helemaal zie na een aantal weken. Als ik kijk via de webcam, dan valt inderdaad op dat je de dj veel beter ziet door met name de nieuwe achtergrond. Maar of je daar nou de hele studio voor had moeten verbouwen? :roll: Zoals ik het nu zie, ziet het eruit alsof een nieuw achtergrondje op de oude studio ook had voldaan.

Verder vind ik het vreemd dat de sidekicks en nieuwslezer in een hoek van 90 graden ten opzichte van de dj zitten. Mijn ervaring is dat dat niet makkelijk communiceert. Van nature ben je geneigd om recht naar iemand toe te gaan staan/zitten en daardoor niet meer in de microfoon te praten. Ander opvallend verschil wat daarop aansluit, is dat de microfoons van de sidekicks nu vanaf hun zijkant komen en niet meer vanuit het midden. Is dit nou echt zo praktisch of gaat uiterlijk vertoon hier boven functionaliteit?

Daarbij is mij ook opgevallen dat er een stuk minder pc-schermen zijn. In de oude studio beschikte de dj er over 6, de sidekicks per persoon 3 en de gastmicrofoons allebei 2. Nu is dat teruggebracht naar 5 voor de dj, 3 voor de sidekicks samen en de gastmicrofoons hebben er ieder 1. Waren die schermen dan eigenlijk toch niet zo nodig?

Laatste puntje is dat er eigenlijk nog maar weinig gebruik gemaakt wordt van het visual radio bij 538. Ik zie alleen een dj als zijn microfoon open staat. In het geval van een voxpro kan ik dus niet meekijken. Tijdens de reclames zie ik heel groot 538 commercials in beeld, tijdens het nieuws de tekst 'ANP nieuws' en tijdens de muziek clips. Goed, daar vind ik dan nog wat voor te zeggen, maar als freak zie ik natuurlijk gewoon liever een dj.
user113434

Bericht door user113434 »

Is dat niet het idee, dat visual radio inhoudt dat je tijdens de muziek clipjes te zien krijgt? Volgens mij kun je trouwens tijdens drivetime meekijken met de nieuwslezers.
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.
Plaats reactie