Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Kijker

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Kijker »

Lijkt mij een uitstekend idee, als je hoopt dat Veronica er weer bovenop komt. Johan Derksen naar Radio 10 is toch geweldig voor Veronica, Veronica is verlost van het ouderensekslijntjesshowtje van Derksen en Radio 10 zit ermee opgescheept. Als Veronica nu nog Van Someren binnenhaalt is het helemaal top. :lol:

Maar voor 10 is het een zeer dom idee ... Talpa saboteert zichzelf.
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Orange schreef: 24 jun 2024 00:14
chopke schreef: 23 jun 2024 23:06 Johan Derksen zei net in Vandaag Inside Oranje dat hij naar Radio 10 gaat. Zou dit op de plek zijn waar nu De Nachtwacht geprogrammeerd staat?
ik hoorde het. Vreselijk. Hopelijk net als bij Veronica dan na middernacht of slechts 1x per week.
Is er dan niemand die tegen John de Mol durft te zeggen dat dit een heel slecht idee is?
Gezien de nachtwacht verhuist naar zondagavond kan je er wel op wedden dat Derksen van 23.00 tot 0.00 komt
jessica

Bericht door jessica »

Radio10 is natuurlijk wel van John de Mol. Veronica was dit niet. Ik denk dat dit programma in de nacht komt van 12 tot 1 net als bij Veronica. Of misschien al vanaf 11 uur. Past qua feelgood niet echt bij Radio10. Maar misschien is dit in de nacht niet zo belangrijk.
Hipo

Bericht door Hipo »

Derksen…mijn god. Waarom? Zet er dan een keer jong fris talent neer. Bij dit soort zaken denk ik altijd wat Jeroen Soer ervan zou vinden als grondlegger 🙈

Mocht Someren weggaan dan zal Sven ook weggaan en komt een deel van de weekend programmering ook vrij…
Radio=10
Deezers

Bericht door Deezers »

jessica schreef: 24 jun 2024 00:22 Radio10 is natuurlijk wel van John de Mol. Veronica was dit niet. Ik denk dat dit programma in de nacht komt van 12 tot 1 net als bij Veronica. Of misschien al vanaf 11 uur. Past qua feelgood niet echt bij Radio10. Maar misschien is dit in de nacht niet zo belangrijk.
Misschien staat dit wel in het contract met Derksen dat hij zijn showtje mag maken? En hij zou het gratis doen. En een uurtje gepresenteerd is natuurlijk altijd beter dan nonstop voor de gemiddelde luisteraar/zender uitstraling. Ekdom had ook tv-werk als garantie opgenomen in zijn contract.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Derksen op radio 10, dat had ik niet zo 1-2-3 verwacht. Bij Veronica paste het al niet in het format, bij Radio10 al helemaal niet.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

DavyGer schreef: 24 jun 2024 08:44 Derksen op radio 10, dat had ik niet zo 1-2-3 verwacht. Bij Veronica paste het al niet in het format, bij Radio10 al helemaal niet.
Dit dus. Onbegrijpelijk. Al is 10 nog zo hard van john de Mol, als het ergens niet past is het daar wel.

Het zal ongetwijfeld op een tijdslot komen dat het qua luistercijfers weinig invloed heeft, maar het draagt in elk geval niet bij aan een consistent format, terwijl dat volgens mij is wat radio 10 juist de afgelopen jaren zoveel heeft gebracht.

Een enorme gok met de middagshow (die natuurlijk wel goed uit kan pakken, maar wel een gok, zeker omdat de ochtendshow ook al is vervangen) en een totaal niet bij de zender passend programma elders in de programmering. Gaat lekker daar.
Laatst gewijzigd door De Nachtwacht op 24 jun 2024 09:04, 1 keer totaal gewijzigd.
Orange

Bericht door Orange »

Deezers schreef: 24 jun 2024 07:52
jessica schreef: 24 jun 2024 00:22 Radio10 is natuurlijk wel van John de Mol. Veronica was dit niet. Ik denk dat dit programma in de nacht komt van 12 tot 1 net als bij Veronica. Of misschien al vanaf 11 uur. Past qua feelgood niet echt bij Radio10. Maar misschien is dit in de nacht niet zo belangrijk.
Misschien staat dit wel in het contract met Derksen dat hij zijn showtje mag maken? En hij zou het gratis doen. En een uurtje gepresenteerd is natuurlijk altijd beter dan nonstop voor de gemiddelde luisteraar/zender uitstraling. Ekdom had ook tv-werk als garantie opgenomen in zijn contract.
Waarom is een gratis 'showtje' beter dan non-stop? Als Derksen op Radio 10 komt, zet ik die zender af. Als er een uurtje non-stop is, blijf ik vaker luisteren dan dat ik 'm uit zou zetten.
jessica

Bericht door jessica »

De Nachtwacht schreef: 24 jun 2024 09:00
DavyGer schreef: 24 jun 2024 08:44 Derksen op radio 10, dat had ik niet zo 1-2-3 verwacht. Bij Veronica paste het al niet in het format, bij Radio10 al helemaal niet.
Dit dus. Onbegrijpelijk. Al is 10 nog zo hard van john de Mol, als het ergens niet past is het daar wel.

Het zal ongetwijfeld op een tijdslot komen dat het qua luistercijfers weinig invloed heeft, maar het draagt in elk geval niet bij aan een consistent format, terwijl dat volgens mij is wat radio 10 juist de afgelopen jaren zoveel heeft gebracht.
Als Derksen na 12 uur in de nacht komt telt het volgens mij niet mee in de luistercijfers. Telt natuurlijk wel mee in de uitstraling van je station.
Derksen wordt er qua bereik van Veronica naar Radio10 overigens wel beter van.
jessica

Bericht door jessica »

jessica schreef: 24 jun 2024 09:34

Als Derksen na 12 uur in de nacht komt telt het volgens mij niet mee in de luistercijfers. Telt natuurlijk wel mee in de uitstraling van je station.
Hipo schreef: 24 jun 2024 07:49 Derksen…mijn god. Waarom? Zet er dan een keer jong fris talent neer. Bij dit soort zaken denk ik altijd wat Jeroen Soer ervan zou vinden als grondlegger 🙈
Jeroen Soer hield wel van vele soorten muziek. Maar hij was dan wel zo professioneel om dat niet op Radio10 te draaien, maar ik heb later echt jaren van hem genoten bij KX op de vrijdagmorgen. Daar draaide hij zijn eigen muziek en kwam zijn grote muziekkennis echt naar voren.
Maar dit had hij niet gedaan op Radio 10.
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Ja precies, en in dat tweede zit het hem wat mij betreft met name; het zal op de luistercijfers een zeerr beperkte of zelfs geen invloed hebben, maar dat wil volgens mij niet zeggen dat je dan maar programma's moet gaan uitzenden die niet in lijn zijn met de rest. Voorbeeld van Orange hierboven vind ik erg treffend.

Overigens is het nog steeds niet officieel bevestigd door radio 10. Maar heb het even teruggekeken net; hij zij het inderdaad wel.
RadioSjoerd

Bericht door RadioSjoerd »

Derksen had het alleen over Radio 10, maar het kan ook zomaar zijn dat hij niet de hoofdzender bedoelt, maar dat ze de show uitzenden op Radio 10 60's en 70's hits. Daar past het mijns inziens iets beter, al draait Derksen nou niet bepaald hits.
Pot

Bericht door Pot »

Echt hilarisch en oliedom. Dit komt ongetwijfeld uit de hoge hoed van John de Mol. Positieve publiciteit voor Radio 10, maar voor de rest echt niet uit te leggen. Ik verwacht binnenkort weer een vertrek van Dave Minneboo bij Talpa. Die is juist vertrokken vanwege de (toenemende) invloed van De Mol op de Talpa-zenders.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Ik moet het nog zien of dit gaat gebeuren. Dit vind ik de domste verandering op de landelijke radio sinds jaren. Johan Derksen en Radio 10 zijn een absolute mismatch op alle vlakken. Het programma past muzikaal, vormgevelijk en qua presentatie niet binnen het format van Radio 10. Het valt op alle fronten buiten de boot. De zender kan er alleen maar mee verliezen. Waar zit de winst van Radio 10? Als er iemand is die me dit kan uitleggen? Hierboven heeft niemand me nog kunnen overtuigen.
God is a DJ
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Je kan natuurlijk ook overdrijven, het gaat hier om nachtelijke uren waarin bijna niemand luistert. Er zijn toch wel echt veel dommere veranderingen geweest op de landelijke radio sinds jaren, ik noem maar wat: 3FM, vervanging van de ochtendshow van Evers op 538, Van SomerenGate en wat er nu allemaal bij radio 2 aan de hand is.
Plaats reactie