Veranderingen Radio 10
Moderator: admin6
Re: Veranderingen Radio 10
Ik ben benieuwd hoe vaak Luuk het vanaf morgenochtend over Brabant gaat hebben (met daarbij een Brabants accent). Leuk voor je dat je uit Brabant komt maar moet dat in elke talk ter sprake komen op de één of andere manier? Sowieso hoor je nooit dat iemand uit Gelderland of Noord Holland komt. Afkomst is blijkbaar alleen een ding in Brabant en Friesland. Hoe vaak Luuk het erover heeft is voor mij een gigantische irritatiefactor in ieder geval
-
Ha, dat ben ik wel met je eens. Ook kan hij eens een beetje neerbuigend doen over mensen die andere dingen leuk vinden dan hij. Hij lijkt wel beter op z'n plek te zitten, we gaan het wel zien. Ik had Lex' maatje Lex Landeweerd misschien toch liever gezien.
Ik vind Phoenix' opmerkingen weer degelijk, 'lolbroekenradio' is een goede uitdrukking. Somertijd is de laatste jaren gaan stagneren, met dezelfde grappen en soms geforceerd overkomende team-interactie. Ik ben toch wel heel benieuwd wat Gijs gaat doen... geen sidekicks, paar spelletjes, verzoekjes? Spannende tijd voor de Radio 10 fan.
Ik vind Phoenix' opmerkingen weer degelijk, 'lolbroekenradio' is een goede uitdrukking. Somertijd is de laatste jaren gaan stagneren, met dezelfde grappen en soms geforceerd overkomende team-interactie. Ik ben toch wel heel benieuwd wat Gijs gaat doen... geen sidekicks, paar spelletjes, verzoekjes? Spannende tijd voor de Radio 10 fan.
Sowieso benieuwd hoe lang Lex het volhoudt. Volgens mij heeft ie in de In Vorm podcast gezegd dat ochtendradio niets voor hem was, want zwaar leven met kinderen, vroeg naar bed enz.
-
Oo hij heeft jaren de ochtend gedaan bij SLAM! En daarna 100%NL en toen radio 10 dus hij is wel wat gewendbanne schreef: 02 jun 2024 20:01 Sowieso benieuwd hoe lang Lex het volhoudt. Volgens mij heeft ie in de In Vorm podcast gezegd dat ochtendradio niets voor hem was, want zwaar leven met kinderen, vroeg naar bed enz.
-
Ik geloof best dat het zwaar is.. Lex' kinderen zijn nu wel wat ouder, misschien dat dat ook scheelt.
Iedere dag om zes uur beginnen is best zwaar, maar het zijn er velen die het lang volhouden. Het zal ook wel een ritme zijn.wbravenboer schreef: 02 jun 2024 21:33 Ik geloof best dat het zwaar is.. Lex' kinderen zijn nu wel wat ouder, misschien dat dat ook scheelt.
Rock 'n roll is better than music!
Het lijkt er (voor mij) steeds meer op dat Somertijd toch naar het weekend gaat vanaf 1 juli. Hier in het topic werd gesproken over een overstap naar Radio Veronica, maar dat kan natuurlijk nooit serieus geweest zijn. Morgen starten daar Frank van 't Hof van Wouter van der Goes. Bovendien is van Someren daar ook niet lekker vertrokken; hoewel deze mensen (zenderleiding) inmiddels vertrokken zijn.
Vandaag zag ik dit bericht op de Frontpage. Of ze moeten een konijn uit de hoge hoed toveren en Kai Merckx naar 22.00u - 00.00u (of 01.00u) verhuizen.
Of zou de 60-jarige van Someren het wel prima vinden en 7 jaar in het weekend gaan afbouwen, of met vervroegd pensioen gaan?
Vandaag zag ik dit bericht op de Frontpage. Of ze moeten een konijn uit de hoge hoed toveren en Kai Merckx naar 22.00u - 00.00u (of 01.00u) verhuizen.
Of wordt het toch 100% NL? Ik geloof er nog steeds niet in dat dit team vanaf 1 juli in het weekend zit. Voor mijn gevoel hebben ze voor die tijd al een andere landelijke zender tijdens drivetime gevonden hoewel dit soort berichten natuurlijk absoluut niet meewerken!Dagprogrammering JOE compleet met Edwin Noorlander in de avond
zondag 2 juni 2024 10:48
JOE breidt morgen de dagprogrammering uit met een avondshow. Edwin Noorlander is dan tussen 19:00 en 22:00 uur te horen op de zender. Daardoor is de weekprogrammering van JOE compleet.
Door de komst van Coen Swijnenberg en Sander Lantinga ging Kimberley Dekker naar de middag en Edwin Noorlander naar de avond. Door vakanties van de dj’s ging dit nog niet direct in maar vanaf 3 juni is de nieuwe programmering een feit.
De dagprogrammering ziet er van maandag tot en met donderdag als volgt uit:
06:00 – 10:00 uur: Coen Swijnenberg en Sander Lantinga
10:00 – 13:00 uur: Timur Perlin
13:00 – 16:00 uur: Kimberley Dekker
16:00 – 19:00 uur: Kai Merckx
19:00 – 22:00 uur: Edwin Noorlander
Door de vakantie van Timur is deze week Daniel Smulders te horen tussen 10:00 en 13:00 uur. Op vrijdag zit niet Edwin in de avond maar is Ingrid Perez te horen.
Qmusic
Naast zijn programma op JOE is Edwin ook te horen als invaller bij Qmusic. Via Fresh FM, Wild FM en Megastad FM kwam hij in 2011 terecht bij Radio 538, hier maakte hij verschillende nacht- en weekendshows. Samen met Eddy Keur presenteerde hij voor de zender ‘De Show Zonder Naam’. Voor dit 538-nachtpogramma ontvingen zij in 2015 de RadioFreak Award voor beste nachtprogramma.
In 2020 verliet Edwin Radio 538, om een jaar later als invaller te starten op Qmusic. Daar kreeg hij in 2022 een eigen programma in het weekend, sinds de start van JOE heeft hij een vaste plek in de programmering.
Of zou de 60-jarige van Someren het wel prima vinden en 7 jaar in het weekend gaan afbouwen, of met vervroegd pensioen gaan?
Nieuwe ochtendshow wel ok, niet heel bijzonder
Vanmorgen een stukje geluisterd onderweg naar het werk. Maar het is toch echt nu al leuker als Ome Gerard! Tenminste, dat is mijn mening. Een luchtige frisse ochtendshow waarbij de muziek versus spraak perfect is! Geen lach bakken of een geforceerde stem, maar gewoon zichzelf. De muziek was al goed bij 10, dus dat was voor mij geen verrassing.
Rob vertelde net dat De Nachtwacht ook gaat (terug) verhuizen naar zondagavond 21:00-0:00
-bier
Dat is dan wél een goede zet! Dit programma past perfect op een zondagavond.chopke schreef: 05 jun 2024 23:56 Rob vertelde net dat De Nachtwacht ook gaat (terug) verhuizen naar zondagavond 21:00-0:00
... op 100%NL?chopke schreef: 05 jun 2024 23:56 Rob vertelde net dat De Nachtwacht ook gaat (terug) verhuizen naar zondagavond 21:00-0:00
Rob vertelde dat nog heel veel onduidelijk is. Ook wanneer Somertijd naar het weekend verhuist. Je kunt het bericht nu terug luisteren via https://www.radio10.nl/gemist kies dan De Nachtwacht van 5 juni en dan scrollen naar: 54:19
-bier
Rob van Someren moet niet alleen stoppen met zijn middagshow op Radio 10; ook zijn dagelijkse programma ‘De Nacht Wacht’ verdwijnt. Dat programma is nu nog elke werkdag van 23:00 uur tot middernacht te horen, maar wordt verplaatst naar het weekend. “We gaan terug naar een plek die ons wel vertrouwd is: op zondagavond van negen tot twaalf”, zegt Rob. Op dat tijdstip was ‘De Nacht Wacht’ eerder ook te horen.
Twee weken geleden werd bekend dat Rob moet stoppen met zijn middagshow op Radio 10. “We kregen het pas te horen toen onze opvolger al had getekend en klaarblijkelijk ook al ontslag had genomen”, zegt Rob, doelend op Gijs Staverman die overkomt van Radio 2. “Wanneer we in het weekend te horen zijn met ‘Somertijd’ is nog niet duidelijk. Je hoort het al: heel veel is onduidelijk”, aldus Rob gisteravond in zijn programma op Radio 10.
Rechtszaak
Volgens Rob wordt hij ‘verbannen’ naar het weekend, omdat hij onlangs een rechtszaak van Radio 10 won. De radiomaker heeft alsnog recht op een aantal flinke bonussen.
“Heel toevallig zo vlak na de rechtszaak”, reageerde Rob op het moeten stoppen met zijn middagprogramma. Radio 10 ontkent dat beide zaken met elkaar te maken hebben. Volgens de zender sluit de nieuwe programmering “beter aan bij de luisterbehoeften” van de Radio 10-luisteraar.
https://www.radiofreak.nl/radio-10-stop ... ylLaqVC_pn
Ik blijf het een absurde keuze vinden.