Veranderingen Radio 10

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Pot

Re: Veranderingen Radio 10

Bericht door Pot »

Ik heb wel weer gelachen om de column van Kicken. Niet dat ik het met hem eens ben of geloof dat Eddy Keur maar een beetje in de buurt kwam om de plek over te nemen, maar de enorme veer die Kicken weer in zijn reet steekt. Man, man, man… heeft Kicken toevallig ook een poster boven zijn bed hangen van Eddy?
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik verwacht dat Eddy Keur een jeugdheld is van Patrick Kicken. Zondagmiddag de Miniparade, dat kan zo maar een voorbeeld voor hem geweest zijn.

Als je flauwe humor wil, is Rob van Someren nummer één. Die ga je niet vervangen voor mindere flauwe humor, lijkt mij. Wil je meer degelijkheid, is Eddy Keur al helemaal geen optie. Dan is Gijs Staverman zo ongeveer de nummer één.

Niks ten nadele van Eddy Keur overigens. Ik vind het wel een vakman. Dat zijn Rob van Someren, Gijs Staverman en Eddy Keur alledrie.
Rock 'n roll is better than music!
Calypso

Bericht door Calypso »

Durashift schreef: 19 mei 2024 14:09 Ron Vergouwen had de aankondiging van Rob van Someren over de verhuizing naar het weekend als radiomoment van de week gekozen, op radio 1 in de Perstribune.

Hij zei ook dat Rob, naar verluidt, in gesprek zou zijn met een andere zender.
Tja, dit kan ook een kwestie van elkaar napraten zijn natuurlijk. Dat maakt het nog niet betrouwbare informatie.

Het zou me totaal niets verbazen wanneer Van Someren in gesprek is met een andere zender. Maar dat komt omdat in die wereld heel veel mensen met elkaar in gesprek zijn en het een ons-kent-ons wereldje is. Dus onvrede bij Van Someren is altijd een reden om-m eens te bellen of ergens wat te gaan drinken. Of dat serieus is dat zal de toekomst uitwijzen.
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

Ik was géén fan van de DJ Patrick Kicken (understatement). Ik ben géén fan van de columnist Patrick Kicken (understatement). Maar eerlijk-is-eerlijk, de primeur dat Gijs Staverman de uren van Somertijd ging invullen was voor PK. Overigens lijkt het me niet dat Rob van Someren een salaris van ongeveer 30k per maand blijft behouden als hij 2 dagen in het weekend gaat werken? Een terugkeer naar Radio Veronica lijkt me om meerdere redenen niet waarschijnlijk, vergeet niet hoe hij daar na zijn ziekte in 2014 onvrijwillig is vertrokken. Mijn beeld is dat John de Mol heel boos is op Rob.
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Daan!

Bericht door Daan! »

Piet Puk schreef: 20 mei 2024 11:12 Overigens lijkt het me niet dat Rob van Someren een salaris van ongeveer 30k per maand blijft behouden als hij 2 dagen in het weekend gaat werken?
Dat ligt eraan wat er in zijn contract staat.
Piet Puk schreef: 20 mei 2024 11:12 Een terugkeer naar Radio Veronica lijkt me om meerdere redenen niet waarschijnlijk, vergeet niet hoe hij daar na zijn ziekte in 2014 onvrijwillig is vertrokken.
Daar zitten nu hele andere mensen. Om die reden niet naar Veronica gaan, is denk ik niet aan de orde. Wel dat Wouter en Frank daar al zitten.
Maar het zou vreemd zijn als Mediahuis zich toch niet even achter de oren krabt.
Piet Puk schreef: 20 mei 2024 11:12 Mijn beeld is dat John de Mol heel boos is op Rob.
Ja, we hebben in het verleden meer van dit soort paniekacties gezien (bij 538) van ome John. Het heeft telkens tot niets geleid.
Maar ik hoor ook dat Somertijd een veel te oude doelgroep aantrok.
banne

Bericht door banne »

Ik vraag me af of Rob nu z'n hand overspeeld heeft door voor die salarisverhoging een rechtszaak te gaan voeren. Je kunt vantevoren weten dat dit de werksfeer niet ten goede komt, wat de uitslag ook zal zijn. Dat Rob gewonnen heeft is desastreus natuurlijk voor het aanzien van Talpa en J de M wat resulteert in de genomen acties. Wat ik wel opvallend vind is dat Talpa blijkbaar voorgesorteerd had op dat Rob zou gaan winnen omdat deze actie zo snel volgt na de uitspraak.

Normaal gezien zou iemand in zo'n situatie meteen van de zender gehaald worden, lijkt mij, maar contractueel kan dat blijkbaar niet, anders had Talpa hem nooit laten zitten daar. Er zal iets van een opzegtermijn van een kalendermaand in opgenomen zijn om de show te stoppen op dat tijdstip. Alleen al vanwege het podium dat ie heeft waarop ie tussen neus en lippen door genoeg gal kan spuwen over de situatie zou Talpa hem anders nooit laten zitten. Om z'n contract uit te zitten wordt ie in het weekend gedropt. Zodra die afloopt kicken (haha) ze hem eruit of hij vertrekt zelf eerder natuurlijk, wat niet onlogisch is omdat hij vast in het weekend niet zal willen zitten.

Wel jammer want ik ga dan toch afscheid nemen van 10 als luisteraar. Luuk van den Braak trek ik heel erg slecht als sidekick van Lex en met Gijs heb ik niks. Dan maar Veronica proberen denk ik want Coen en Sander trek ik ook niet, zeker niet op de ochtend.
Laatst gewijzigd door banne op 20 mei 2024 12:17, 1 keer totaal gewijzigd.
Daan!

Bericht door Daan! »

Je realiseert je dat je een heleboel aannames in je verhaal hebt zitten?
banne

Bericht door banne »

Daan! schreef: 20 mei 2024 11:51 Je realiseert je dat je een heleboel aannames in je verhaal hebt zitten?
Als je op mij doelt, jazeker. Maar dit forum is gestoeld op aannames, voorspellingen, verwachtingen en meningen toch? Dat het verliezen van de rechtszaak gezichtsverlies voor Talpa betekent is overigens geen mening of aanname. Dat is natuurlijk een feit aangezien dat voor iedereen geldt die om wat voor reden dan ook een zaak verliest
Daan!

Bericht door Daan! »

Ik doel op jou. En je mag van mij zeker aannames doen, maar naar mijn inziens presenteer je ze te veel als feiten. Daar zit mijn kleine frustratie.
Want het is bijvoorbeeld helemaal niet gezegd dat Somertijd niet naar het weekend was gegaan als Talpa de rechtzaak had gewonnen.
banne

Bericht door banne »

Daan! schreef: 20 mei 2024 12:18 Ik doel op jou. En je mag van mij zeker aannames doen, maar naar mijn inziens presenteer je ze te veel als feiten. Daar zit mijn kleine frustratie.
Want het is bijvoorbeeld helemaal niet gezegd dat Somertijd niet naar het weekend was gegaan als Talpa de rechtzaak had gewonnen.
Daarom vraag ik ook in mijn eerste zin of Rob niet zn hand overspeeld heeft door een rechtszaak te gaan voeren over het gemiste salaris. Ik zeg nergens dat de uitkomst anders geweest was, sterker nog; ik verbaasde me nog over dat de actie zo snel gevolgd is na de uitspraak. Wat er ook op kan duiden dat ze hem vanwege de verstoorde arbeidsrelatie sowieso wilden dumpen ongeacht wat de uitspraak zou zijn geweest. Een rechtszaak voeren tegen je werkgever is meestal het begin van het einde omdat iemand gaat winnen en iemand gaat verliezen wat niet bevorderlijk is voor de werksfeer
Daan!

Bericht door Daan! »

Maar jij koppelt de uitspraak wel aan het wisselen van Somertijd voor Gijs en dat is helemaal niet per se waar.

Dat het voeren van een rechtzaak aannemelijk niet bevordelijk is voor de werksfeer, dat lijkt mij ook jij.
banne

Bericht door banne »

Daan! schreef: 20 mei 2024 12:41 Maar jij koppelt de uitspraak wel aan het wisselen van Somertijd voor Gijs en dat is helemaal niet per se waar.
Ik koppel de rechtszaak aan het wisselen, niet persé de uitspraak. En idd het lijkt me logisch en dus verder is het een aanname, net zoals 90% van de berichten op dit forum :))
Calypso

Bericht door Calypso »

banne schreef: 20 mei 2024 11:41 Ik vraag me af of Rob nu z'n hand overspeeld heeft door voor die salarisverhoging een rechtszaak te gaan voeren. Je kunt vantevoren weten dat dit de werksfeer niet ten goede komt, wat de uitslag ook zal zijn.
Als ik de verhalen mag geloven was Van Someren al een beetje gefrustreerd doordat hij een andere rol ambieerde en daarin niet meegegaan werd. Dat geteld bij "ik heb recht op salarisverhoging volgens mijn contract, en dat krijg ik niet" zorgde vooraf al voor een mindere werksfeer. Alleen de werkgever vond het allemaal wel prima. Van Someren is volgens mij echt niet over 1 nacht ijs gegaan, en als jij recht hebt op die verhoging, vraagt er een aantal keer om en het wordt categorisch geweigerd, dan snap ik de gang naar de rechtbank echt wel. Het is niet iets wat je zomaar doet.
Dat Rob gewonnen heeft is desastreus natuurlijk voor het aanzien van Talpa en J de M wat resulteert in de genomen acties. Wat ik wel opvallend vind is dat Talpa blijkbaar voorgesorteerd had op dat Rob zou gaan winnen omdat deze actie zo snel volgt na de uitspraak.
Waarom zeg je later dat het verplaatsen alleen op de rechtzaak zelf gebaseerd zou zijn? Hier zeg je duidelijk (door het stukje "voorgesorteerd".."winnen") dat er een relatie tussen het winnen van de zaak en het verplaatsen van het programma zou zijn...
Normaal gezien zou iemand in zo'n situatie meteen van de zender gehaald worden, lijkt mij, maar contractueel kan dat blijkbaar niet, anders had Talpa hem nooit laten zitten daar.
Dat zou de aller-aller-allerdomste actie van Talpa kunnen zijn geweest. Als jij je recht haalt, en de werkgever neemt wraak door je effectief gezien op non-actief te zetten, dan staat de werkgever er bijzonder slecht voor. Met het aantal dienstjaren van Van Someren en zijn salaris wordt dat mogelijk een aardige schadevergoeding en per direct aan de slag kunnen bij een ander station. Dat naast je imagoschade.
Er zal iets van een opzegtermijn van een kalendermaand in opgenomen zijn om de show te stoppen op dat tijdstip.
Er zijn meerdere redenen mogelijk: organisatorische redenen (bij bijv. nieuwe DJ), maar ook dat je het gewoon ook juridisch niet kunt maken om ineens tegen een werknemer te zeggen "PS, deze week weekdienst, vanaf volgende week zit je in het weekend" als daar geen contractuele afspraken over zijn.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

De contractuele ins en outs bij Talpa ken ik niet. Ik eeet wel dat Talpa nu een enorm risico neemt.

Indertijd heeft de komst van Rob van Someren, toen nog bij Radiocorp, voor ern gigantische boost in de luistercijfers van Radio 10 gezorgd. Dat heeft daarna nooit teleurgesteld. De luistercijfers zijn alleen maar hoog geweest. Het is nu al jarenlang stabiel één van de grotere stations van Nederland. Gijs Staverman is volgens mij een prima dj, maar wel heel anders dan Rob van Someren. Of de luisteraars zo een wisseling gaan waarderen, vraag ik me af. Voor mijzelf geldt overigens wel dat ik vijf keer per week Somertijd te veel vind, dus ik vind het wel een verbetering.

Tegelijkertijd wordt de ochtendshow veranderd. Ook dit is best ern verandering, van de muziekfreak naar de jolijt. Hiervoor geldt hetzelfde, gaat de luisteraar dit waarderen?

Ik ben benieuwd, maar een dip in luistercijfers zou mij niet verbazen.
Rock 'n roll is better than music!
WFNX

Bericht door WFNX »

Oortjes schreef: 20 mei 2024 16:43 De contractuele ins en outs bij Talpa ken ik niet. Ik eeet wel dat Talpa nu een enorm risico neemt.

Indertijd heeft de komst van Rob van Someren, toen nog bij Radiocorp, voor ern gigantische boost in de luistercijfers van Radio 10 gezorgd. Dat heeft daarna nooit teleurgesteld. De luistercijfers zijn alleen maar hoog geweest. Het is nu al jarenlang stabiel één van de grotere stations van Nederland. Gijs Staverman is volgens mij een prima dj, maar wel heel anders dan Rob van Someren. Of de luisteraars zo een wisseling gaan waarderen, vraag ik me af. Voor mijzelf geldt overigens wel dat ik vijf keer per week Somertijd te veel vind, dus ik vind het wel een verbetering.

Tegelijkertijd wordt de ochtendshow veranderd. Ook dit is best ern verandering, van de muziekfreak naar de jolijt. Hiervoor geldt hetzelfde, gaat de luisteraar dit waarderen?

Ik ben benieuwd, maar een dip in luistercijfers zou mij niet verbazen.
Eens dat Rob radio 10 in de lift heeft gebracht destijds. We kunnen wel vaststellen dat 10 vorig voorjaar tussen de 11 en 12% marktaandeel scoorde en daar nu 9% op het bord staat. Dat loopt al een tijdje terug, vast door een aantal redenen (Joe, frequentie) en blijkbaar denken ze bij Talpa dat het programma zelf ook één van die redenen is. We gaan zien of dat klopt. Voor mij is het een reden, maar je hoeft niet blind te zijn om te zien dat Van Someren een grote vaste schare fans heeft.

Overigens komt met het komende vertrek van Ekdom alles daar onder druk te staan. Roerige tijden (wel leuk voor de markt als geheel, eindelijk!) komen eraan.
Plaats reactie