Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica »

Phoenix schreef: 30 jan 2025 19:01
Radiooidar schreef: 30 jan 2025 18:42 Qua format snap ik het helemaal, zeker als je het over de muziek hebt. Zoals hierboven al aangehaald: JOE heeft wat mij betreft het saaiste radioformat van Nederland, maar je weet wel precies wat je krijgt. Alleen de slogan 'Good times, great music' helpt me zeker niet in het beoordelen hoe de zender is om naar te luisteren. Geen enkele zender zal namelijk 'Bad times, terrible music' zeggen, dus die veer in eigen reet moet ik als luisteraar toch zelf beoordelen.
Maar ondertussen voert Joe op de billboards langs de A2 de slogan “70’s, 80’s, 90’s music”. Duidelijker kan het niet.
Als ik echt kritisch ben op deze slogan dan weet je nog steeds niet precies wat je krijgt. Alleen dat je oude muziek krijgt uit deze periode.
Welke soort muziek dat wordt uit deze slogan geheel niet duidelijk. Is het rock, is het disco, is het nederlandstalig.

Geen idee als je alleen naar de slogan kijkt. Zo goed vind ik die slogan dus niet. Maar eigenlijk vind ik slogans sowieso niet belangrijk. In ieder geval onder aan de top10 van belangrijkheid.
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Streampie schreef: 30 jan 2025 23:13 Ja daar kom je dan zelf achter he je ken niet altijd bij het handje worden genomen.
Hé kijk, nu zijn we het met elkaar eens. Een slogan zegt helemaal niks, je moet toch zelf gaan luisteren.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

jessica schreef: 31 jan 2025 01:21
Phoenix schreef: 30 jan 2025 19:01
Radiooidar schreef: 30 jan 2025 18:42 Qua format snap ik het helemaal, zeker als je het over de muziek hebt. Zoals hierboven al aangehaald: JOE heeft wat mij betreft het saaiste radioformat van Nederland, maar je weet wel precies wat je krijgt. Alleen de slogan 'Good times, great music' helpt me zeker niet in het beoordelen hoe de zender is om naar te luisteren. Geen enkele zender zal namelijk 'Bad times, terrible music' zeggen, dus die veer in eigen reet moet ik als luisteraar toch zelf beoordelen.
Maar ondertussen voert Joe op de billboards langs de A2 de slogan “70’s, 80’s, 90’s music”. Duidelijker kan het niet.
Als ik echt kritisch ben op deze slogan dan weet je nog steeds niet precies wat je krijgt. Alleen dat je oude muziek krijgt uit deze periode.
Welke soort muziek dat wordt uit deze slogan geheel niet duidelijk. Is het rock, is het disco, is het nederlandstalig.

Geen idee als je alleen naar de slogan kijkt. Zo goed vind ik die slogan dus niet. Maar eigenlijk vind ik slogans sowieso niet belangrijk. In ieder geval onder aan de top10 van belangrijkheid.
Kritisch zijn mag, maar overdrijven is ook een kunst. Het is geen allesomvattende productbeschrijving. Het is een onderdeel van de algehele marketing. Als je het lostrekt van de rest dan valt er wellicht het een en ander op aan te merken, maar als je het plaatst in het totale plaatje dan moet een slogan wel kloppen. De slogans van Radio 10 (de grootste hits aller tijden) en Sky (non-stop feelgood) vind ik binnen dat totale plaatje heel goed. Die van Veronica (Join the club) een heel stuk minder.
God is a DJ
Streampie

Bericht door Streampie »

Radiooidar schreef: 31 jan 2025 07:51
Streampie schreef: 30 jan 2025 23:13 Ja daar kom je dan zelf achter he je ken niet altijd bij het handje worden genomen.
Hé kijk, nu zijn we het met elkaar eens. Een slogan zegt helemaal niks, je moet toch zelf gaan luisteren.
Yup. Maar waar het om gaat: Je bent gaan luisteren, ooit. Uit nieuwsgierigheid. Dat je niet blijft hangen, prima, anderen doen dat wel en zetten de zender wellicht wel vaker op. De slogan helpt Joe als relatief nieuw merk in de markt wel met conversie (nieuwe luisteraars krijgen).

Dan terug naar Radio Veronica: Ook die willen natuurlijk graag meer nieuwe luisteraars. De slogan "Join The Club" is daar 100% op gericht. Of dat effectief is waag ik te betwijfelen, net als meer mensen hier.

Persoonlijk heeft "Join The Club" voor mij soms een negatieve bijklank. Althans zo wordt het vaak gebruikt.

Als je maandag kantoor binnenstapt en je zegt tegen je collega" "Nou volgens mij ga ik de griep krijgen iedereen bij ons thuis is in de lappenmand" is het antwoord: "Nou, join the club, ik loop ook al twee dagen te hoesten en snotteren". En vervolgens loop je natuurlijk samen te zeuren en zeiken bij de koffie-automaat, tijdens de stand-up, de lunch en in de kantoortuin. :))
Janno

Bericht door Janno »

Kortom: je hebt iets gemeenschappelijks en steunt elkaar in moeilijke tijden. Wat een mooie gedachte. Ik ben de slogan direct met andere oren gaan beluisteren. Hij is verbindend tot op het bot :lol:
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

Streampie schreef: 31 jan 2025 08:40 Yup. Maar waar het om gaat: Je bent gaan luisteren, ooit. Uit nieuwsgierigheid.
Dat had zo kunnen zijn, maar in mijn geval had iemand de kantoorradio omgezet naar JOE en die is gelukkig weer naar een andere zender gegaan :D
Streampie

Bericht door Streampie »

Janno schreef: 31 jan 2025 08:49 Kortom: je hebt iets gemeenschappelijks en steunt elkaar in moeilijke tijden. Wat een mooie gedachte. Ik ben de slogan direct met andere oren gaan beluisteren. Hij is verbindend tot op het bot :lol:
Nee nee nee dat mag dus niet he wat je nu doet mijn eigen woorden tegen me gebruiken! :))
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Oei moet wel weer wennen aan het reguliere format vandaag nu de 80s maand is afgelopen. Vond het erg lekker wegluisteren met al die 80s hits in januari. Valt nu wel wat tegen vind ik eigenlijk na vijf uurtjes Veronica.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Zullen ze dan wel merken in de luistercijfers binnenkort.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik hoor Thijs Meeuwsen zeggen dat het zijn laatste weekend is op Veronica. De bar moet leeg 😄
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Ik hoor Thijs Meeuwsen zojuist zeggen dat het zijn laatste weekend op Radio Veronica is. Heeft iemand enig idee wat er gaat komen?
Rock 'n roll is better than music!
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Oortjes schreef: 01 feb 2025 22:28 Ik hoor Thijs Meeuwsen zojuist zeggen dat het zijn laatste weekend op Radio Veronica is. Heeft iemand enig idee wat er gaat komen?
Waarschijnlijk heb je het net ook gehoord, het wordt weer non stop. Die weten ook niet wat ze willen.
Streampie

Bericht door Streampie »

Of juist wel. Als de cijfers dermate laag zijn rond dit tijdstip dan is dit een begrijpelijke keuze van Veronica.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Streampie schreef: 01 feb 2025 22:40 Of juist wel. Als de cijfers dermate laag zijn rond dit tijdstip dan is dit een begrijpelijke keuze van Veronica.
Dat lag dan wat mij betreft wel echt aan de waardeloze invulling met allerlei veel te langs telefonische interviews met onbekende oninteressante mensen. Op deze uren heb je juist de kans om er wat van te maken omdat er op andere zenders weinig gebeurt. Maar dan moet je niet de radioversie van Rondom Tien gaan maken op een muziekzender. Ik vind non stop altijd jammer maar misschien wel beter dan dit. Al is het voor Thijs natuurlijk jammer, je hoorde ergens wel dat hij er iets van wilde maken, vond ik.
Streampie

Bericht door Streampie »

Johanneke schreef: 01 feb 2025 22:47
Streampie schreef: 01 feb 2025 22:40 Of juist wel. Als de cijfers dermate laag zijn rond dit tijdstip dan is dit een begrijpelijke keuze van Veronica.
Dat lag dan wat mij betreft wel echt aan de waardeloze invulling met allerlei veel te langs telefonische interviews met onbekende oninteressante mensen. Op deze uren heb je juist de kans om er wat van te maken omdat er op andere zenders weinig gebeurt. Maar dan moet je niet de radioversie van Rondom Tien gaan maken op een muziekzender. Ik vind non stop altijd jammer maar misschien wel beter dan dit. Al is het voor Thijs natuurlijk jammer, je hoorde ergens wel dat hij er iets van wilde maken, vond ik.
Tja, die invulling ligt toch echt bij de programma-directie. Die heeft dat tijden lang laten doormodderen. Als je (denk ik) niet coacht en/of feedback geeft aan je programmamakers, dan gaan ze ongeleid los.
Plaats reactie