Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

jessica

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door jessica »

In andere programma's hoor ik ook wel eens iets nieuws. Alleen bij goud van oud niet. Wat op zich logisch is.
DavyGer

Bericht door DavyGer »

In de best beluisterde programma's wordt afgeweken. Dat vind ik heel bijzonder. Je zou zeggen, dat de rest van de zender dan zou afwijken ten opzichte van de best beluisterde programma's.
Smid70

Bericht door Smid70 »

En nu de nieuwe Kensington bij WeekendRick. Dus dat onderwerp kunnen we ook weer afsluiten. -+dance
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Smid70 schreef: 16 feb 2025 15:27 En nu de nieuwe Kensington bij WeekendRick. Dus dat onderwerp kunnen we ook weer afsluiten. -+dance
Nee hoor. Het onderwerp blijft gewoon open. De nieuwe van Kensington staat in de Top 40 en valt dus buiten de categorie van nieuwe platen die Ekdom, Stenders, Wout en Frank draaien volgens DavyGer. Dus ga mij er ook niet op aanspreken dat ik het verkeerd zie :))
DavyGer schreef: 14 feb 2025 17:00 Bij Ekdom, Stenders en Wout & Frank hoor je sinds dit jaar 1x per uur een nieuwe plaat, niet top 40. Bij Stenders heel af en toe 2x per uur. Dit bovenop de standaard playlist waarbij ook top 40 muziek gedraaid wordt.

Bij alle andere programma's hoor je nóóit nieuwe platen die niet in de top 40 staan.
Op de billboards zie ik Ekdom zitten op een ghettoblaster en diezelfde ghettoblaster heeft Frank op zijn schouders. De ghettoblaster is voor mij gelieerd aan de jaren ‘80 en straalt nostalgie uit. Het draaien van nieuwe muziek sluit niet aan bij deze reclame uiting. Het is voor mij opnieuw een voorbeeld dat Veronica op vele vlakken zeer inconsistent is.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 16 feb 2025 15:53 De ghettoblaster is voor mij gelieerd aan de jaren ‘80 en straalt nostalgie uit.
Voor mij niet.
Rock 'n roll is better than music!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 16 feb 2025 16:08
Phoenix schreef: 16 feb 2025 15:53 De ghettoblaster is voor mij gelieerd aan de jaren ‘80 en straalt nostalgie uit.
Voor mij niet.
Verklaar je nader.
God is a DJ
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Kunnen we op dit forum stoppen met oneliners posten?
“Voor mij niet” voegt niks toe en associeer ik met trollen en pesten. Wat heb je eraan om dat soort reacties te posten zonder uitleg? Het draagt niets bij aan de discussie en de sfeer wordt er ook niet beter op.

Dat geldt ook voor “grapjas” met 7 smileys. Dat is trollgedrag en een teken dat je inhoudelijk geen argumenten meer hebt.
MariaRojas

Bericht door MariaRojas »

Net draaide Niek "Play with a broken heart" van Damiano David. Dit werd als nieuwe muziek aangekondigd en staat momenteel ook niet in de top40. Het nummer staat wel in de tipparade maar daar ging de betreffende stelling niet over.
Janno

Bericht door Janno »

Bij Niek hoor ik ook regelmatig nieuwe muziek. Maar ik moet zeggen dat ik doordeweeks zelden luister, dus ik kan niet oordelen of het maandag t/m vrijdag alleen bij bepaalde jocks gedaan wordt.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

repelsteel schreef: 16 feb 2025 16:59 Kunnen we op dit forum stoppen met oneliners posten?
“Voor mij niet” voegt niks toe en associeer ik met trollen en pesten. Wat heb je eraan om dat soort reacties te posten zonder uitleg?
Zo is het zeker niet bedoeld. Ik wil geen lange verhalen posten als het niet nodig is. In dit geval wordt een conclusie verbonden aan een beleving die ik niet deel. Daar kan ik een lange post aan wijden, maar volgens mij was ik nu ook duidelijk. Dat heeft echt niets met trollen en pesten te maken, misschien wel met goed lezen door jou.
Phoenix schreef: 16 feb 2025 16:27 Verklaar je nader.
Ik associeer de ghettoblaster dus niet met nostalgie, waarmee jouw redenering in mijn beleving niet opgaat.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Oortjes schreef: 16 feb 2025 19:23
Phoenix schreef: 16 feb 2025 16:27 Verklaar je nader.
Ik associeer de ghettoblaster dus niet met nostalgie, waarmee jouw redenering in mijn beleving niet opgaat.
Dan denken we hier verschillend over. De ghettoblaster is een item uit de vorige eeuw en beleefde zijn hoogtijdagen tijdens de jaren ‘80. Ik link het item niet aan nieuwe muziek en zelfs niet aan muziek uit deze eeuw. Maar de ghettoblaster was wat mij betreft niet de essentie van de discussie. Het was een voorbeeld om te illustreren dat Veronica op bepaalde vlakken inconsistent is. Dit voorbeeld sprak jou niet aan. Dat kan. Evengoed blijf ik van mening dat Veronica op tal van vlakken inconsistent is. Ik heb hiervan al meermaals voorbeelden gegeven. Als één voorbeeld je niet aanspreekt maakt het mijn redenering niet minder waar.
God is a DJ
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 16 feb 2025 19:54 Evengoed blijf ik van mening dat Veronica op tal van vlakken inconsistent is. Ik heb hiervan al meermaals voorbeelden gegeven. Als één voorbeeld je niet aanspreekt maakt het mijn redenering niet minder waar.
Het is duidelijk dat je dat vindt. Je hebt er inderdaad al meerdere voorbeelden van gepost. Ik deelde het laatste voorbeeld in ieder geval niet. Verder heb ik niet zoveel mening over reclame-uitingen van Veronica.
repelsteel

Oortjes schreef: 16 feb 2025 19:23 Misschien wel met goed lezen door jou.
Als er 3 woorden staan, zonder verdere uitleg, ga dan niet roepen dat anderen beter moeten lezen. Er is namelijk niets duidelijks aan je reactie.
Als je geen lang verhaal wil typen, onderbouw je het kort.

“Ik heb die associatie met ghettoblasters en de jaren 80 persoonlijk niet” is al iets heel anders.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

repelsteel schreef: 16 feb 2025 20:18 Als er 3 woorden staan, zonder verdere uitleg, ga dan niet roepen dat anderen beter moeten lezen. Er is namelijk niets duidelijks aan je reactie.
Als je geen lang verhaal wil typen, onderbouw je het kort.
Als je dit in vragende vorm had geschreven, had het ook anders overgekomen.

Zullen we weer on topic gaan en het over Veronica hebben?
repelsteel

Phoenix schreef: 16 feb 2025 19:54 Dan denken we hier verschillend over. De ghettoblaster is een item uit de vorige eeuw en beleefde zijn hoogtijdagen tijdens de jaren ‘80. Ik link het item niet aan nieuwe muziek en zelfs niet aan muziek uit deze eeuw. Maar de ghettoblaster was wat mij betreft niet de essentie van de discussie. Het was een voorbeeld om te illustreren dat Veronica op bepaalde vlakken inconsistent is. Dit voorbeeld sprak jou niet aan. Dat kan. Evengoed blijf ik van mening dat Veronica op tal van vlakken inconsistent is. Ik heb hiervan al meermaals voorbeelden gegeven. Als één voorbeeld je niet aanspreekt maakt het mijn redenering niet minder waar.
Ik vrees dat al met al nog steeds niet duidelijk is waar het huidige Veronica nou voor staat, dat ben ik met je eens.
Als ik een ghettoblaster zie, denk ik ook meteen aan de jaren 80.

Juist na al die verschillende versies die Veronica is geweest, is duidelijkheid en een heldere belofte aan het publiek cruciaal.
Het is nu een beetje het Veronica van voor Stenders en een beetje het Veronica van tijdens Stenders.

Ik denk dat de gemiddelde man op straat geen idee heeft wat ie kan verwachten als ie Veronica aanzet.
Kicken schreef daar onlangs nog iets over in een column die ik wat dat betreft volledig onderschrijf.
Plaats reactie