Veranderingen Radio Veronica
Moderator: admin6
Veranderingen Radio Veronica
'OCHTENDSHOW RICK VAN VELTHUYSEN STOPT PER 1 NOVEMBER'
De ochtendshow 'Rick in de Morgen' van Rick van Velthuysen stopt mogelijk per 1 november, zo melden diverse bronnen aan RadioFreak.nl. Rick van Velthuysen wil niet persoonlijk op het nieuws reageren, Radio Veronica zegt van niets te weten.
WOS Media heeft een nieuwsbrief naar de medewerkers uitgedaan waarin vermeld wordt dat Margriet van der Eijk haar dienstverband bij de WOS heeft opgezegd en per 1 november de omroep verlaat. 'Margriet is in het vizier gekomen bij regionale en landelijke omroepen. Zij heeft zich laten winnen door Radio Veronica, die binnenkort met een nieuw ochtendprogramma wil starten', zo is te lezen in de nieuwsbrief die in handen is van RadioFreak.nl. Radio Veronica ontkent de berichtgeving.
Of Van Velthuysen helemaal weggaat bij Radio Veronica of dat alleen zijn ochtendshow stopt, is ook niet duidelijk. Afgelopen donderdag werd bekend dat de ochtendshow van Van Velthuysen genomineerd is voor de Gouden Radioring.
De ochtendshow 'Rick in de Morgen' van Rick van Velthuysen stopt mogelijk per 1 november, zo melden diverse bronnen aan RadioFreak.nl. Rick van Velthuysen wil niet persoonlijk op het nieuws reageren, Radio Veronica zegt van niets te weten.
WOS Media heeft een nieuwsbrief naar de medewerkers uitgedaan waarin vermeld wordt dat Margriet van der Eijk haar dienstverband bij de WOS heeft opgezegd en per 1 november de omroep verlaat. 'Margriet is in het vizier gekomen bij regionale en landelijke omroepen. Zij heeft zich laten winnen door Radio Veronica, die binnenkort met een nieuw ochtendprogramma wil starten', zo is te lezen in de nieuwsbrief die in handen is van RadioFreak.nl. Radio Veronica ontkent de berichtgeving.
Of Van Velthuysen helemaal weggaat bij Radio Veronica of dat alleen zijn ochtendshow stopt, is ook niet duidelijk. Afgelopen donderdag werd bekend dat de ochtendshow van Van Velthuysen genomineerd is voor de Gouden Radioring.
Re: Veranderingen Radio Veronica
Dat wordt dan het definitieve einde van Radio Veronica, mocht het bericht kloppen.
En Veronica geeft aan dat ze nieuwslezer wordt in de middag. Het is dus maar de vraag wat er klopt van de WOS-nieuwsbrief. Hoe een lokale omroep een landelijke rel kan veroorzaken......
-
Toch denk ik dat dit soort geruchten niet zomaar uit de lucht komt vallen. Als verschillende bronnen het gemeld hebben, is er op z'n minst iets aan de hand, toch?
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.
Vreemd verhaal als het waar is. Maar het blijft een gerucht, en als je de afgelopen periode bij Veronica bekijkt is het niet zo gek dat zo'n gerucht ontstaat.
Be a debaser!
Rick zit inmiddels 30 jaar in het vak en wordt wellicht beloond met een radioring (dat op zich lijkt voor Veronica al reden genoeg om iemand aan de kant te zetten, maar dat terzijde).
Hij is met Van Inkel de enige personality bij Veronica, de rest van de jocks is puur ondergeschikt aan de muziek.
Sterker nog: het maakt geen bal uit welke jock er achter de microfoon plaatsneemt, Rick vormt daarop een positieve uitzondering. Ik ken jonge mensen (waaronder mijn zoon van 27) die 's ochtends op Veronica afstemmen vanwege Rick in de Morgen, zij nemen de muziek daarbij voor lief.
Als het programma verdwijnt zou dat alleen op initiatief van Van Velthuijsen zelf moeten zijn.
Somertijd was een begrip (hoewel niet mijn programma), Rick in de Morgen is dat ook.
Enfin, afwachten maar. Rick laat zelf helemaal niets los, gaat ook niet in op geruchten. Het kan alle kanten uit.
Hij is met Van Inkel de enige personality bij Veronica, de rest van de jocks is puur ondergeschikt aan de muziek.
Sterker nog: het maakt geen bal uit welke jock er achter de microfoon plaatsneemt, Rick vormt daarop een positieve uitzondering. Ik ken jonge mensen (waaronder mijn zoon van 27) die 's ochtends op Veronica afstemmen vanwege Rick in de Morgen, zij nemen de muziek daarbij voor lief.
Als het programma verdwijnt zou dat alleen op initiatief van Van Velthuijsen zelf moeten zijn.
Somertijd was een begrip (hoewel niet mijn programma), Rick in de Morgen is dat ook.
Enfin, afwachten maar. Rick laat zelf helemaal niets los, gaat ook niet in op geruchten. Het kan alle kanten uit.
Wat zijn dan die 'verschillende bronnen'? Tot op heden heb ik alleen iets gelezen over een WOS-nieuwsbrief.Mart Meijer schreef:Toch denk ik dat dit soort geruchten niet zomaar uit de lucht komt vallen. Als verschillende bronnen het gemeld hebben, is er op z'n minst iets aan de hand, toch?
http://www.radiofreak.nl/nieuws/13305/O ... -november/Orange schreef:Wat zijn dan die 'verschillende bronnen'?
Rock 'n roll is better than music!
De bron voor dat nieuwsbericht is die WOS-nieuwsbrief. Er is dus geen sprake van 'verschillende bronnen'.Oortjes schreef:http://www.radiofreak.nl/nieuws/13305/O ... -november/Orange schreef:Wat zijn dan die 'verschillende bronnen'?
-
Ik werk niet bij de RF-redactie, maar er staat letterlijk "zo melden diverse bronnen aan RadioFreak.nl" in het artikel. Ik ga er niet van uit dat RadioFreak met onzin strooit in een nieuwsbericht, dus zullen ze wel van andere (anonieme) bronnen iets in deze richting gehoord hebben. Wie die bronnen zijn weet ik ook niet.Orange schreef:Wat zijn dan die 'verschillende bronnen'? Tot op heden heb ik alleen iets gelezen over een WOS-nieuwsbrief.Mart Meijer schreef:Toch denk ik dat dit soort geruchten niet zomaar uit de lucht komt vallen. Als verschillende bronnen het gemeld hebben, is er op z'n minst iets aan de hand, toch?
Passie voor radio is belangrijk. Zonder passie geen vrucht.
Zinnen als "zo melden diverse bronnen aan RadioFreak.nl" neem ik meestal met een korreltje zout.Mart Meijer schreef:Ik werk niet bij de RF-redactie, maar er staat letterlijk "zo melden diverse bronnen aan RadioFreak.nl" in het artikel. Ik ga er niet van uit dat RadioFreak met onzin strooit in een nieuwsbericht, dus zullen ze wel van andere (anonieme) bronnen iets in deze richting gehoord hebben. Wie die bronnen zijn weet ik ook niet.Orange schreef:Wat zijn dan die 'verschillende bronnen'? Tot op heden heb ik alleen iets gelezen over een WOS-nieuwsbrief.Mart Meijer schreef:Toch denk ik dat dit soort geruchten niet zomaar uit de lucht komt vallen. Als verschillende bronnen het gemeld hebben, is er op z'n minst iets aan de hand, toch?
Neem jij dezelfde zinnen, maar dan op andere media, wel serieus dan?Orange schreef: Zinnen als "zo melden diverse bronnen aan RadioFreak.nl" neem ik meestal met een korreltje zout.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
-
Als iemand die toegang heeft tot dat hele luistercijfer geneuzel met doelgroepen enzo.. Ik vind Rick best een leuke show doen, maar het scoort niet genoeg vermoed ik.
Veronica richt zich, neem ik aan, op 20-49jr. als doelgroep en daar is hun ochtendshow in 1 jaar gedaald van 9,3% naar 5,4% qua marktaandeel. De rest van de programmering zit tussen 6% en 7,5%. Dan gaat er iets niet goed. Misschien dat zijn Ring nominatie nog voor een beetje aandacht gaat zorgen.
Veronica richt zich, neem ik aan, op 20-49jr. als doelgroep en daar is hun ochtendshow in 1 jaar gedaald van 9,3% naar 5,4% qua marktaandeel. De rest van de programmering zit tussen 6% en 7,5%. Dan gaat er iets niet goed. Misschien dat zijn Ring nominatie nog voor een beetje aandacht gaat zorgen.
Meestal ook niet idd.remco_k schreef:Neem jij dezelfde zinnen, maar dan op andere media, wel serieus dan?Orange schreef: Zinnen als "zo melden diverse bronnen aan RadioFreak.nl" neem ik meestal met een korreltje zout.
Het Radio 1 media- en sportprogramma De Perstribune van MAX ontvangt op zondag 19 oktober Rob van Someren. Hij was jarenlang één van de populairste dj’s van Radio Veronica. Kort nadat hij in mei getroffen werd door een hartinfarct, kreeg hij van de zenderleiding te horen dat zijn programma van de zender gehaald was en hij ontslagen zou worden. Inmiddels heeft de rechter in een kort geding bepaald dat zijn ontslag onrechtmatig is, maar Robs plekje op de radio is inmiddels ingenomen door Jeroen van Inkel.
Zijn fans laten hem echter niet in de steek, want Rob is genomineerd voor de Zilveren Radioster, de publieksprijs voor beste radioman van het jaar. Van Someren vertelt in De Perstribune over deze roerige tijd én zijn andere baan: agent bij de Amsterdamse politie.
Fred Grim won in de jaren negentig als tweede doelman alle grote prijzen met het Ajax van Lous van Gaal. Later werd hij er wel eerste doelman. Daarvoor stond Grim bij Sc Cambuur in het doel. Tegenwoordig is hij trainer bij Almere City FC, dat in de Jupiler League speelt.
Verder bespreekt tv-recensent Ron Vergouwen in zijn rubriek ‘Kassie Kijken’ de voorbije tv-week en ‘Vliegende Keep’-verslaggever Jules van der Wardt is deze week op bezoek bij oud-international Ferdy Vierklau. In de uitzending ook flitsen van de voetbalwedstrijd SC Heerenveen – SC Cambuur.
De Perstribune, zondag 19 oktober 2014 vanaf 12:15 uur op NPO Radio 1. De presentatie is in handen van Govert van Brakel.
Website: http://www.deperstribune.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Zijn fans laten hem echter niet in de steek, want Rob is genomineerd voor de Zilveren Radioster, de publieksprijs voor beste radioman van het jaar. Van Someren vertelt in De Perstribune over deze roerige tijd én zijn andere baan: agent bij de Amsterdamse politie.
Fred Grim won in de jaren negentig als tweede doelman alle grote prijzen met het Ajax van Lous van Gaal. Later werd hij er wel eerste doelman. Daarvoor stond Grim bij Sc Cambuur in het doel. Tegenwoordig is hij trainer bij Almere City FC, dat in de Jupiler League speelt.
Verder bespreekt tv-recensent Ron Vergouwen in zijn rubriek ‘Kassie Kijken’ de voorbije tv-week en ‘Vliegende Keep’-verslaggever Jules van der Wardt is deze week op bezoek bij oud-international Ferdy Vierklau. In de uitzending ook flitsen van de voetbalwedstrijd SC Heerenveen – SC Cambuur.
De Perstribune, zondag 19 oktober 2014 vanaf 12:15 uur op NPO Radio 1. De presentatie is in handen van Govert van Brakel.
Website: http://www.deperstribune.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
It all works out