Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Deradiokenner

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Deradiokenner »

Ik ben echt enthousiast over Niek, ik luister graag naar hem. Wat een energie in de ochtend. Ik zou hem lekker laten zitten!
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Dat gaat niet gebeuren.

Hoe lang blijven ze nog in Naarden zitten trouwens, dacht dat ze per oktober verhuizen naar Amsterdam?
Vliegendereporter

Bericht door Vliegendereporter »

Vanjeafisharder schreef: 18 jun 2024 16:30 Dat gaat niet gebeuren.

Hoe lang blijven ze nog in Naarden zitten trouwens, dacht dat ze per oktober verhuizen naar Amsterdam?
Begin november gaan ze naar Amsterdam heb ik ergens gelezen
Roel_

Bericht door Roel_ »

Vliegendereporter schreef: 18 jun 2024 17:13
Vanjeafisharder schreef: 18 jun 2024 16:30 Dat gaat niet gebeuren.

Begin november gaan ze naar Amsterdam heb ik ergens gelezen
In dat slooppand van de Telegraaf? Het verliest dan wel wat charme ten opzichte van Naarden.
Je bent ouder en je wil wat...
Radiooidar

Bericht door Radiooidar »

In het geval van Derksen kan het toch ook gewoon over niveau gaan? Dat ze de muziekkeuze aan de rand van de programmering niet zo'n probleem vinden, maar het abominabele niveau wel.
Kraft

Bericht door Kraft »

Phoenix schreef: 18 jun 2024 09:28
Janno schreef: 17 jun 2024 22:18
Phoenix schreef: 17 jun 2024 21:32

Mogelijk omdat het programma een uitschakelfactor is en luisteraars weggaan en niet meer terugkeren.
Op een tijdstip dat de meeste mensen naar bed gaan en sowieso uitschakelen ;-)
Het is niet midden op de dag hè.
Klopt. De impact is vanwege het tijdstip beperkter.
Wel vind ik dat de zender 24/7 consistent moet zijn.
Deels eens hiermee. Als het maar aansluit op een format. Het hoeft echt niet per se precies hetzelfde te zijn. De luisteraar die op de avond inschakelt is echt een totaal andere dan de dagluisteraar. Het kunnen overigens wél dezelfde personen zijn. Maar overdag, als ik werk, dan luister ('hoor' ik eigenlijk meer) ik en is de muziek en het gepraat als behang en collateraal entertainment. De avond lijkt mij meer tijd voor de verhalen. Maar niet over een of andere onbekende C&W-zangeres uit Nashville op een zender die op de dag alleen maar 80-90-00 doet. Dat is een totaal ander spoor, hoe leuk je het programma nou wel of niet vindt.

Daarom mijn vraag, een legitieme denk ik, waar schakelen we niet voor uit en schakelen we misschien wel voor in? Ik zou een wat Stefan Stasse-achtiger show helemaal niet verkeerd vinden op Veronica. Niet té veel gelul, maar wel meer. Trek de luisteraar in de avond wat meer naar je toe.
Kraft

Bericht door Kraft »

Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:29 In dat slooppand van de Telegraaf? Het verliest dan wel wat charme ten opzichte van Naarden.
Het is radio hè! ;)
Knite Force

Bericht door Knite Force »

pvkrs schreef: 18 jun 2024 15:21 Radio Veronica “kan niets zeggen” over mogelijke terugkeer Caroline Brouwer:

https://www.radiofreak.nl/radio-veronic ... e-brouwer/
Ik kan dit niet anders opvatten dat het op zijn minst stroef moet verlopen. Waarom is ze niet allang terug, of kan er niks bekend gemaakt worden?
Streampie

Bericht door Streampie »

Kraft schreef: 20 jun 2024 13:46
Phoenix schreef: 18 jun 2024 09:28
Janno schreef: 17 jun 2024 22:18

Op een tijdstip dat de meeste mensen naar bed gaan en sowieso uitschakelen ;-)
Het is niet midden op de dag hè.
Klopt. De impact is vanwege het tijdstip beperkter.
Wel vind ik dat de zender 24/7 consistent moet zijn.
Deels eens hiermee. Als het maar aansluit op een format. Het hoeft echt niet per se precies hetzelfde te zijn. De luisteraar die op de avond inschakelt is echt een totaal andere dan de dagluisteraar. Het kunnen overigens wél dezelfde personen zijn. Maar overdag, als ik werk, dan luister ('hoor' ik eigenlijk meer) ik en is de muziek en het gepraat als behang en collateraal entertainment. De avond lijkt mij meer tijd voor de verhalen. Maar niet over een of andere onbekende C&W-zangeres uit Nashville op een zender die op de dag alleen maar 80-90-00 doet. Dat is een totaal ander spoor, hoe leuk je het programma nou wel of niet vindt.

Daarom mijn vraag, een legitieme denk ik, waar schakelen we niet voor uit en schakelen we misschien wel voor in? Ik zou een wat Stefan Stasse-achtiger show helemaal niet verkeerd vinden op Veronica. Niet té veel gelul, maar wel meer. Trek de luisteraar in de avond wat meer naar je toe.
Dat "luisteraar de avond in trekken" gebeurt niet. Na 19.00 keldert het aantal radioluisteraars, voor elke zender zowat, bijna loodrecht naar beneden. De avond is in Nederland voor de TV.

Derksen past prima op RTV Drenthe, dat is een publieke omroep die veel verschillende doelgroepen wil en moet bedienen. Radio Veronica, als zender met nog steeds dalende cijfers, moet een consequent format uit stralen.
Roel_

Bericht door Roel_ »

Kraft schreef: 20 jun 2024 13:47
Roel_ schreef: 18 jun 2024 17:29 In dat slooppand van de Telegraaf? Het verliest dan wel wat charme ten opzichte van Naarden.
Het is radio hè! ;)
Radio is ook magie. Het had wat toen Veronica een eigen Radio 3 radiostudio kreeg in het Laapersveld pand. Er is zelfs nu een Laapersveld replicastudio nagebouwd wat dan weer te bewonderen is op Facebook.

In hetzelfde pand zit nu overigens procedeerzender Kink.
Je bent ouder en je wil wat...
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Roel_ schreef: 20 jun 2024 21:34
Kraft schreef: 20 jun 2024 13:47
Het is radio hè! ;)
Radio is ook magie. Het had wat toen Veronica een eigen Radio 3 radiostudio kreeg in het Laapersveld pand. Er is zelfs nu een Laapersveld replicastudio nagebouwd wat dan weer te bewonderen is op Facebook.

In hetzelfde pand zit nu overigens procedeerzender Kink.
Radio is magie en radio is een illusie creëren. Ongeacht de uitzendplek zou de maker in staat moeten zijn die magie en illusie te creëren.
Een prettige uitzendplek heeft alleen waarde voor de maker. Voor de luisteraar zou dit niet hoorbaar hoeven zijn.
God is a DJ
DavyGer

Bericht door DavyGer »

Kun je programma's van Veronica nog ergens terug luisteren tegenwoordig?
StefanT

Bericht door StefanT »

DavyGer schreef: 21 jun 2024 19:38 Kun je programma's van Veronica nog ergens terug luisteren tegenwoordig?
Hier:
https://logger.dennishoogeveenmedia.nl/
jessica

Bericht door jessica »

StefanT schreef: 21 jun 2024 19:56
DavyGer schreef: 21 jun 2024 19:38 Kun je programma's van Veronica nog ergens terug luisteren tegenwoordig?
Hier:
https://logger.dennishoogeveenmedia.nl/
Vollgens mij maximaal 10 dagen. Maar je kan ook downloaden en lokkaal opslaan.
StefanT

Bericht door StefanT »

jessica schreef: 21 jun 2024 20:11
Vollgens mij maximaal 10 dagen. Maar je kan ook downloaden en lokkaal opslaan.
Ja per uur. wel jammer dat t 10 dagen is
Plaats reactie