Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Orange

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Orange »

Deradiokenner schreef: 12 jun 2024 12:55 Ik heb met stijgende verbazing gekeken naar shownieuws gister avond. Dat Mediahuis van Veronica een een duidige zender wilt maken met een duidelijk geluid is niet minder dan goed beleid. En dat je dan afscheid neemt van de eilandjes vind ik heel erg goed. Maar dan commentaar hebben hierop vind ik belachelijk, als dit bij Talpa was geweest dan was het niets minder dan lof.
Dat dacht ik bij het teasen van het item ook, maar uiteindelijk begreep ik het punt. Er zou namelijk tegen Danny Vera zijn gezegd dat het om bezuinigingen ging en vanuit Veronica naar buiten toe dat het programmatisch is. Danny Vera vond zelf dat Veronica dat dan wel had mogen zeggen en daar werd ook door Shownieuws een punt van gemaakt.
Ik begrijp dat wel. Sterker nog, dat het programmatisch niet past, vind ik ook een beter argument dan bezuinigingen.
-MM- schreef: 12 jun 2024 19:48 Zoiets heet voorsorteren op een gedwongen ontslag zodat ie alsnog naar NPO Radio 2 kan vertrekken....
Dan zou hij een ontzettende matennaaier richting Gerard, Wout en Frank zijn.

En blijkbaar heeft Stenders op de radio het volgende gezegd: "Ik vind dat we een ongelofelijke solide programmering hebben met die mannen erbij, dus dat regelen we straks."
Dat geeft precies aan waarom Veronica onder Stenders verder wegzakte. Die man heeft geen idee. Ga radiomaken.
Vanjeafisharder

Bericht door Vanjeafisharder »

Daarom geloof ik die wappie complottheorieën hier ook niet….
Retegoet

Bericht door Retegoet »

Stenders heeft het over een solide programmering. Vorige week 3,1 vorig jaar 3,4 deze week 2,5. Solide omlaag!!
Liefhebber

Bericht door Liefhebber »

Ik houd het voorlopig op publiciteit kweken....lijkt bijna Vandaag inside en teasen naar de dag erna. Persoonlijk ben ik geen fan van de programma's van Derksen en Vera, maar nu lijkt het dat de medewerkers het bijna voor het zeggen hebben als de afgeschreven programma's alsnog blijven. Stenders is na het vertrek van de grotere namen van Radio 2 deze zender ontgroeid en gaat niet terug naar 2 voor Roodbeen, KIDV of JvI. Stenders is weliswaar geen zenderbaas meer bij Veronica, maar heeft blijkbaar nog wel een grote vinger in de pap.
Streampie

Bericht door Streampie »

Liefhebber schreef: 12 jun 2024 21:28 Stenders is weliswaar geen zenderbaas meer bij Veronica, maar heeft blijkbaar nog wel een grote vinger in de pap.
Me dunkt dat ie dat vooral graag WIL, en dat 'ie de komst van zijn vrienden gebruikt als breekijzer om z'n zin te krijgen in sommige zaken, zoals rondom de totaal mismatchende show van Danny Vera, waarvan Stenders vindt dat die moet blijven.

De PD heeft natuurlijk ook een fout gemaakt door te beginnen over bezuinigingen. Hij had moeten zeggen dat het niet past in het format. Stenders boos natuurlijk, maar nu krijg je dus dat het over geld gaat ineens en er zowat een GoFundMe gaat worden gestart.

Dat dit allemaal on-air breed wordt uitgemeten is van de zotte natuurlijk. Wat ik verwachtte gebeurt: Stenders, W&F en straks ook Ekdom gaan NIET naar hun programmadirecteur luisteren.

Dit wordt een drama. Popcorn!
Retegoet

Bericht door Retegoet »

Streampie schreef: 12 jun 2024 21:34
Liefhebber schreef: 12 jun 2024 21:28 Stenders is weliswaar geen zenderbaas meer bij Veronica, maar heeft blijkbaar nog wel een grote vinger in de pap.
Me dunkt dat ie dat vooral graag WIL, en dat 'ie de komst van zijn vrienden gebruikt als breekijzer om z'n zin te krijgen in sommige zaken, zoals rondom de totaal mismatchende show van Danny Vera, waarvan Stenders vindt dat die moet blijven.

De PD heeft natuurlijk ook een fout gemaakt door te beginnen over bezuinigingen. Hij had moeten zeggen dat het niet past in het format. Stenders boos natuurlijk, maar nu krijg je dus dat het over geld gaat ineens en er zowat een GoFundMe gaat worden gestart.

Dat dit allemaal on-air breed wordt uitgemeten is van de zotte natuurlijk. Wat ik verwachtte gebeurt: Stenders, W&F en straks ook Ekdom gaan NIET naar hun programmadirecteur luisteren.

Dit wordt een drama. Popcorn!
Een complete chinese rijsttafel. Rob blijft net zo lang dwars liggen tot de PD er klaar mee is. W&F, wat een slechte cijfers, etteren lekker mee.
Kroepoek tafel 4!!
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Orange schreef: 12 jun 2024 20:56 Dat geeft precies aan waarom Veronica onder Stenders verder wegzakte. Die man heeft geen idee. Ga radiomaken.
Inderdaad. Intussen zit Joe met de oude FM kavelbeperkingen van Veronica al boven de 5%. Veronica lijkt beter af zonder Stenders. Zet Niek van der Bruggen op die plek en dan heb je een solide zender.
Laatst gewijzigd door Phoenix op 12 jun 2024 22:05, 1 keer totaal gewijzigd.
God is a DJ
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Phoenix schreef: 12 jun 2024 21:50
Orange schreef: 12 jun 2024 20:56 Dat geeft precies aan waarom Veronica onder Stenders verder wegzakte. Die man heeft geen idee. Ga radiomaken.
Inderdaad. Intussen zit Joe op het oude FM kavel van Veronica al boven de 5%. Veronica lijkt beter af zonder Stenders. Zet Niek van der Bruggen op die plek en dan heb je een solide zender.
JOE zit op de oude kavel van radio 10
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Deradiokenner schreef: 12 jun 2024 22:05
Inderdaad. Intussen zit Joe op het oude FM kavel van Veronica al boven de 5%. Veronica lijkt beter af zonder Stenders. Zet Niek van der Bruggen op die plek en dan heb je een solide zender.
Klopt. Ik had het al aangepast. Ik bedoel met een format die past binnen de beperkingen die rustte op het oude Veronica kavel.
God is a DJ
WFNX

Bericht door WFNX »

Wat voor soap is dit nu allemaal? Stenders is baas af. Met reden. Zo goed ging het allemaal niet. Ik begrijp dat ze het gevoel van een vriendenclub willen uitstralen op het nieuwe Veronica, maar het moet wel met minder eilandjes om duidelijker uit te stralen waar dit Veronica voor staat (muzikaal nog steeds volledig onduidelijk overigens). Het stoppen van Derksen en Vera past bij de beweging om consistenter te zijn. Maar blijkbaar levert dat een revolte op onder de DJs. Er is vaak een reden waarom DJs geen zendermanager zijn en andersom. Op elkaars stoel gaan zitten is zelden goed.
Leon1968

Bericht door Leon1968 »

Ik vind het vooral jammer. Want ik luister de laatste weken echt veel vaker dan eerder. Ik hoorde dat gedoe vanmiddag ook. En dacht toen. Stop hier toch mee.

Ik kan me nl beide scenario’s voorstellen. Een station met altijd, 24 uur per dag hetzelfde geluid. Of in de avonden af en toe een paar krenten in de pap waarmee je je imago van muziekliefhebbers sterker maakt. Wij zijn hier natuurlijk geen standaard luisteraars. Maar als ik bijvoorbeeld naar mijn eigen lp collectie kijk dan heb ik daar Wham in zitten maar ook The Smiths en The Cure. En dus draai ik de ene dag die lp en de andere dag een andere. Altijd maar hetzelfde is ook maar saai. Maar saai of liever nog een veilige programmering vinden veel mensen prettig. Ik hoop dat ze er uit gaan komen en dat ze het vooral uit kunnen bouwen tot een mooi station.

PS Ik vond trouwens dat 70’s format afgelopen vrijdag erg leuk. Verrassende radio. Buiten de lijntjes kleuren. En dan hoor je een avond dj zeggen. Drie platen van o.a. Deep purple. Zoveel depressieve muziek trek ik niet. Vond ik als muziekliefhebber toch jammer. Dat heb ik onthouden. Hoe die dj heet? Geen idee. Dát kon me echt niet boeien. Dertien in een dozijn.
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Phoenix schreef: 12 jun 2024 22:07

Klopt. Ik had het al aangepast. Ik bedoel met een format die past binnen de beperkingen die rustte op het oude Veronica kavel.
Maar was het dan een beperking?
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Streampie

Bericht door Streampie »

GerjanCluistra schreef: 13 jun 2024 09:05

Het was een oldies-kavel. Muziek moest meen ik minimaal 5 jaar oud zijn, iig geen huidige top 40. Die restrictie is er nu van af.
Laatst gewijzigd door Streampie op 13 jun 2024 09:33, 1 keer totaal gewijzigd.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Daar waar ik “beperkingen” zei moet “voorwaarden” staan. Stop de tijd.
God is a DJ
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Phoenix schreef: 13 jun 2024 09:26

Daar waar ik “beperkingen” zei moet “voorwaarden” staan. Stop de tijd.
Dat is wel passender denk ik ja. Maar binnen die voorwaarden zijn er blijkbaar wel mogelijkheden.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
Plaats reactie