Veranderingen Radio Veronica

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Herman ven Schippers

Re: Veranderingen Radio Veronica

Bericht door Herman ven Schippers »

Vandaag weer Rick van Velthuysen ipv Marissa. Rick sloot de uitzending af met "Misschien tot morgen."

Gaat toch nog niet helemaal vlekkeloos. Met alle respect, maar wanneer je in de nieuwe programmering al meteen de helft afwezig bent. Dat is vooral vervelend voor haar, maar ook niet goed voor de zender.
Knite Force

Bericht door Knite Force »

Op de Veronica IG is iedereen lyrisch over de terugkeer van Caroline....
Janno

Bericht door Janno »

Nou, dan zal ze toch wel iets toevoegen. De luisteraar heeft altijd gelijk.
repelsteel

Bericht door repelsteel »

Janno schreef: 25 jun 2024 13:12 De luisteraar heeft altijd gelijk.
Deze onthouden we even voor als de luistercijfers van Veronica binnenkort nog steeds dramatisch laag zijn....
Janno

Bericht door Janno »

repelsteel schreef: 25 jun 2024 13:33
Janno schreef: 25 jun 2024 13:12 De luisteraar heeft altijd gelijk.
Deze onthouden we even voor als de luistercijfers van Veronica binnenkort nog steeds dramatisch laag zijn....
Mag hoor :-)

Vergis ik me, of kun je niet wachten tot het zover is? :lol:
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

Dames en heren, ik wil jullie even herinneren aan hoe het er hier in dit topic voorheen aan toe ging: slechte sfeer, veel getrol, hoop oneliners en gedoe, mensonterende statements, noem maar op. Het is behoorlijk beter geworden de afgelopen tijd, waarvoor kudo's aan diegenen daaraan bij hebben gedragen. Maar ik zie een terugval. Met name door het nieuws over de terugkomst van Caroline. Voor alle duidelijkheid: Er is niets mis met het ventileren van je mening en (al dan niet) opbouwende of fatsoenlijk ondersteunde kritiek. Maar je hoeft dat niet bij elke gelegenheid die zich voordoet te herhalen of benadrukken of naar verwijzen. Daar wordt niemand, ook dit topic, beter van. Dat is echt niet nodig. Het is ook niet nodig om herhaaldelijk anderen te overtuigen van je smaak (of voldongen feit).

Verder (zoals sommige users de afgelopen paar dagen hebben ontdekt): Het is hier geen Facebook of X. De drempel voor moderatie en verdere actie ligt op dat vlak dus heel laag. Reacties die niet als normaal kunnen worden opgevat, worden verwijderd en afhankelijk van de betreffende user historie zijn sommige users (soms tijdelijk) niet meer welkom hier. Zie je een reactie die je niet oke vindt, rapporteer hem dan, reageer er niet op op het forum.

Doel is om het gezellig en normaal te houden. Je mag je mening ventileren, maar doe dat dus op een normale manier.

Bedankt voor de medewerking. :smile:
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Janno

Bericht door Janno »

Phoenix schreef: 24 jun 2024 21:17
Janno schreef: 24 jun 2024 21:07
Phoenix schreef: 24 jun 2024 21:02

Ik geef ook duidelijk aan dat het mijn mening is. Ik zeg letterlijk:

Ik geef ook aan waar ik het verschil met andere side-kicks zie.
Zeker. Maar mijn woorden gebruiken om vast te stellen dat ze ‘volledig misbaar’ zou zijn is niet direct een mening.
Als dit de zin is die gebruikt wordt om de meerwaarde van Caroline Brouwer aan te tonen dan vind ik dat ze misbaar is. Ik lees nergens waar nu haar kracht of onderscheidend vermogen ligt.
Na teruglezen vind ik toch dat ik je enige verduidelijking schuldig ben. Het staat inderdaad enigszins onverschillig geformuleerd, waardoor je zou kunnen denken dat het me niet uitmaakt.

In de radio 2-periode van de Bonanza vond ik de interactie tussen Rob en Caroline echt heel leuk en absoluut een belangrijke toevoeging. Alleen al haar lach vond ik aanstekelijk. Toen ze verhuisden naar Veronica kreeg ik het gevoel dat Caroline geleidelijk steeds meer aan het woord kwam als een soort tweede presentator. Wat ik soms net ‘too much’ vond, omdat ze Rob af en toe ‘overrulede’ en ik vind haar als dj minder geslaagd. Na het (voorlopige) vertrek van Caroline miste ik haar in eerste instantie best wel, ook al omdat ik het idee had dat Rob zonder haar minder lekker in zijn vel zat. De laatste tijd was ik inmiddels gewend geraakt aan een Bonanza zonder Caroline en met een grotere rol voor Siets, waardoor het gemis minder werd. Ook al omdat Rob de laatste tijd in mijn oren een stuk enthousiaster klinkt. In mijn reactie aan Jessica bedoelde ik te zeggen dat ik het prettig vind als ze terugkeert, maar sprak ik de hoop uit dat ze zich wat meer als de, naar mijn mening, waardevolle sidekick gaat gedragen die de show beter kan maken.

Ik hoop dat ik nu duidelijker ben geweest :-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Knite Force schreef: 25 jun 2024 13:08 Op de Veronica IG is iedereen lyrisch over de terugkeer van Caroline....
Dat lijkt me logisch. De volgers van social media accounts zijn meestal de fans.
"Waar zou de radio zijn zonder Phoenix."
✄—————————————————————————————————
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Janno

Bericht door Janno »

Fans zijn natuurlijk ook luisteraars, nietwaar? ;-)
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Janno schreef: 25 jun 2024 21:27 Fans zijn natuurlijk ook luisteraars, nietwaar? ;-)
Klopt. En Veronica heeft een beperkt aantal luisteraars. Dus als die allemaal lyrisch zijn op de socials zegt dat niets. In de situatie waar Veronica zich nu bevindt zou het juist de potentiële luisteraars enthousiast moeten maken.
Disclaimer:
Ik ben niet verantwoordelijk voor uitspraken geuit door ‘Phoenix’ op andere online platformen.
Oortjes

Bericht door Oortjes »

Phoenix schreef: 25 jun 2024 21:44
Janno schreef: 25 jun 2024 21:27 Fans zijn natuurlijk ook luisteraars, nietwaar? ;-)
Klopt. En Veronica heeft een beperkt aantal luisteraars. Dus als die allemaal lyrisch zijn op de socials zegt dat niets. In de situatie waar Veronica zich nu bevindt zou het juist de potentiële luisteraars enthousiast moeten maken.
Niets lijkt me overdreven. Volgens mij begint het altijd met vasthouden van luisteraars en komt groei daar bovenop.

Het duo Rob en Caroline was op Radio 2 best populair. Nu zat het daar in sandwich tussen andere populaire programma's, maar ze hielden de luisteraars op z'n minst vast. Dat zou op Veronica dus ook moeten kunnen.

Los daarvan deel ik je persoonlijke smaak en vind ik Rob zonder sidekick ook beter.
Rock 'n roll is better than music!
Kraft

Bericht door Kraft »

Oortjes schreef: 25 jun 2024 22:09 Los daarvan deel ik je persoonlijke smaak en vind ik Rob zonder sidekick ook beter.
Ik reageer even op jouw laatste zin, maar trek het liever wat algemener.

Over Rob met en zonder Caroline.

Het zijn wel echt twee totaal verschillende Rob'en. Twee verschillende programma's. Je kan ervan uitgaan dat er hier op het forum veel radio- en ook muziekliefhebbers zitten.

Natuurlijk vinden jij en ik dan, Rob zonder tierelantijnen het allerleukst. Dat neemt niet weg dat ik Bonanza met Caroline niet leuk vind. Anders leuk. Maar als je mij vraagt waar ik het liefst de hele dag naar luister... Dan kun je het antwoord wel raden. Ik luister nu ook fijn op XXL Rob zijn jaren 70 lijstje. Het is fantastisch.

Maar als je nu vraagt wat het beste past bij het Veronica wat ze in de steigers aan het zetten zijn, dan moet je toch concluderen dat dat Rob met Caroline is. Wat reuring in de hut. Althans, volgens mij dan. Dat is, of de 'nerds' hier dat nou wel of niet leuk vinden, een bewezen geslaagde formule. Persoonlijke smaak valt natuurlijk niet over te twisten.
Peter71

Bericht door Peter71 »

Janno schreef: 24 jun 2024 20:53
Phoenix schreef: 24 jun 2024 20:18 De toegevoegde waarde van Caroline is me altijd ontgaan. Bij andere side-kicks kan ik de toegevoegde waarde wel herkennen. Jan Papparazi vervulde destijds bij Jensen die rol met verve. Ook Jeroen Kijk in de Vegte heeft dat unieke talent. Rick en Niels worden vaak weggezet als lachzakken, maar ook zij pakken hun rol op een bepaalde manier door sturing te geven aan de gesprekken, een eigen/afwijkende mening in te brengen en ‘voeding’ te geven aan het programma. Als ik Caroline hoor, hoor ik vooral iemand waar Stenders tegenaan wil ‘lullen’ en iemand die meelacht met de (flauwe) grappen van Stenders. Een opmerking als “Ik kan Caroline best hebben en vind haar niet ongezellig” is eigenlijk al een goede verwoording waarom Caroline Brouwer als side-kick volledig misbaar is.
Dat is wel een verdraaiing van mijn woorden. Het zegt absoluut niet dat ze volledig misbaar is. Wat ik bedoel, en ik dacht dat het wel duidelijk was, dat ik het prima vind als ze bij het programma zit als sidekick, alleen niet als co-presentator. Als sidekick voegt ze wat mij betreft wel degelijk iets toe: een bepaalde gezelligheid als klankbord voor Stenders. Dat jij dat niets vindt is prima, maar dat is jouw persoonlijke smaak, niet een vaststaand feit. Er zijn in het programma zelf en op de socials regelmatig vragen wanneer ze terugkomt. Er is dus wel degelijk een publiek wat vindt dat ze iets toevoegt. Je brengt nu je mening ‘ze is volledig misbaar’ als feit en gebruikt mijn woorden om dat kracht bij te zetten.
Ik vond de maanden dat Caroline niet aanwezig was op de radio, Rob beter uit de verf komen dan de laatste maanden voor haar verbouwingsvakantie. Toen was zij gewoon hinderlijk aanwezig, tot stom vervelend aan toe. Ik begrijp ook niet waarom mensen haar zo adoreren en zo blij zijn dat zij weer terug komt op de radio. Ik heb het geprobeerd te begrijpen, het is niet gelukt om het te begrijpen.
Janno

Bericht door Janno »

Peter71 schreef: 27 jun 2024 19:49
Janno schreef: 24 jun 2024 20:53
Phoenix schreef: 24 jun 2024 20:18 De toegevoegde waarde van Caroline is me altijd ontgaan. Bij andere side-kicks kan ik de toegevoegde waarde wel herkennen. Jan Papparazi vervulde destijds bij Jensen die rol met verve. Ook Jeroen Kijk in de Vegte heeft dat unieke talent. Rick en Niels worden vaak weggezet als lachzakken, maar ook zij pakken hun rol op een bepaalde manier door sturing te geven aan de gesprekken, een eigen/afwijkende mening in te brengen en ‘voeding’ te geven aan het programma. Als ik Caroline hoor, hoor ik vooral iemand waar Stenders tegenaan wil ‘lullen’ en iemand die meelacht met de (flauwe) grappen van Stenders. Een opmerking als “Ik kan Caroline best hebben en vind haar niet ongezellig” is eigenlijk al een goede verwoording waarom Caroline Brouwer als side-kick volledig misbaar is.
Dat is wel een verdraaiing van mijn woorden. Het zegt absoluut niet dat ze volledig misbaar is. Wat ik bedoel, en ik dacht dat het wel duidelijk was, dat ik het prima vind als ze bij het programma zit als sidekick, alleen niet als co-presentator. Als sidekick voegt ze wat mij betreft wel degelijk iets toe: een bepaalde gezelligheid als klankbord voor Stenders. Dat jij dat niets vindt is prima, maar dat is jouw persoonlijke smaak, niet een vaststaand feit. Er zijn in het programma zelf en op de socials regelmatig vragen wanneer ze terugkomt. Er is dus wel degelijk een publiek wat vindt dat ze iets toevoegt. Je brengt nu je mening ‘ze is volledig misbaar’ als feit en gebruikt mijn woorden om dat kracht bij te zetten.
Ik vond de maanden dat Caroline niet aanwezig was op de radio, Rob beter uit de verf komen dan de laatste maanden voor haar verbouwingsvakantie. Toen was zij gewoon hinderlijk aanwezig, tot stom vervelend aan toe. Ik begrijp ook niet waarom mensen haar zo adoreren en zo blij zijn dat zij weer terug komt op de radio. Ik heb het geprobeerd te begrijpen, het is niet gelukt om het te begrijpen.
Tja Peter, dat is toch een kwestie van persoonlijke voorkeur. Daar kan ik verder ook niets aan veranderen.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Zojuist heb ik voor het eerst een stukje van Frank Laat geluisterd en dit tijdslot past hem beter. Wel is het risico van Frank dat hij door zijn losse en onvoorbereide manier van presenteren uit de bocht kan vliegen.

“Ik krijg allemaal appjes van ouwe mensen die naar Bruce Springsteen gaan”

Hier had best een andere bewoording gebruikt kunnen worden.
Disclaimer:
Plaats reactie