Nieuwe linux radio automatisering.
Moderator: admin6
Nieuwe linux radio automatisering.
STARIPS - RadioPC project is ten einde. Afgelopen weekend heb ik een nieuwe radio automatiseringssysteem geschreven in Linux. Deze is opnieuw van de grond opgebouwd ! De eerste DVD met een werkende versie is vandaag online gekomen en draait nu al bijna 6 dagen in Wageningen bij RTV Meborah (Lokale Radio Omroep). Deze versie werkt alleen onder linux (windows komt misschien later) en is niet geschikt voor mensen die van grafisch houden. Het is tekst basis, maar compleet met planner (om playlisten en format te maken) en de afspelen applicatie. Muziek is bijgebrand en valt onder Creative Commons CC-BY. Voor linux fans is dit de mogelijkheid de software naar eigen wens in te richten, want het is vrij en de broncode zit erbij. Het is geschreven in FreeBASIC, wat sterk overeenkomt met de vroegere Quick Basic 4.5. In de broncode zit commentaar verwerkt wat iets doet. Iemand die basic kan programmeren komt hier echt uit. Software werkt momenteel alleen nog met MP3 (WAV, FLAC en M4A wordt overwogen). Rote MP3 bestanden worden eruit geknikkerd en bestandsnamen met ongeldige regels worden aangepast. Dit betreft LinuxRadio.tools Versie 1408 van 21 augustus 2014.
Wil je meer weten of hem gratis downloaden, kijk dan op de website http://linuxradio.tools" onclick="window.open(this.href);return false;
Stephan
Wil je meer weten of hem gratis downloaden, kijk dan op de website http://linuxradio.tools" onclick="window.open(this.href);return false;
Stephan
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
Re: Nieuwe linux radio automatisering.
Stephan, ik heb enorm veel respect voor je enthousiasme over - en inzet voor radio automatisering op Linux. Echter vraag ik me oprecht af of er veel animo hiervoor is. Er zijn meer dan genoeg radio automatisering oplossingen voor Windows, welke stabiel werken, veel functionaliteit bieden en waar continuïteit geboden wordt. Sommige zelfs (bijna) gratis.
Is er behoefte aan een nog een applicatie, op Linux?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
Respect en echt super gaaf.
Ga in de winter er eens meer zitten spellen!
Ga in de winter er eens meer zitten spellen!
-
Wel knap hoor. De gevestigde orde zijn maanden bezig met radio automatisering, en moeten werken om up to date te blijven, en hier is er iemand die in een weekend zo'n pakket even uit zijn mouw schud. Petje af hoor.
Mooi Initiatief !!
Zal er ook eens mee aan de slag, want een linux omgeving krijgt steeds meer voordelen.
Het is gratis, vlot, compleet en zeer stabiel en vraagt qua hardware geen hoge eisen.
Heb nu naar tevredenheid 2 machines met dit 'open source' OS draaien.
Zal er ook eens mee aan de slag, want een linux omgeving krijgt steeds meer voordelen.
Het is gratis, vlot, compleet en zeer stabiel en vraagt qua hardware geen hoge eisen.
Heb nu naar tevredenheid 2 machines met dit 'open source' OS draaien.
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
-
Dat het nog geen wav doet ondersteunen is het grootste tekort denk ik, om het te zien als serieuse playout. Hopelijk komt het nog..
Piet Puk schreef:Stephan, ik heb enorm veel respect voor je enthousiasme over - en inzet voor radio automatisering op Linux. Echter vraag ik me oprecht af of er veel animo hiervoor is. Er zijn meer dan genoeg radio automatisering oplossingen voor Windows, welke stabiel werken, veel functionaliteit bieden en waar continuïteit geboden wordt. Sommige zelfs (bijna) gratis.
Voor Windows zijn er inderdaad al veel pakketten van een radio automatisering, ik richt mij op linux en mensen die met linux werken, willen geen Windows radio automatiseringspakketten hebben ! Iemand die al een lange tijd met linux bezig is, heeft wel wat aan dit pakket dat men naar eigen hand kan zetten. Windows gebruikers gaan nog steeds voor gemak en mooi uiterlijk, ze scheppen vaak ook op met software dat ze vaak niet legaal hebben en zelf niet geschreven hebben, ik denk dat die mensen het vaak niet begrepen hebben. Dit antwoord geldt niet echt voor jou die de reaktie plaatste, maar is wel mijn algemeen antwoord.
Overigens is gisteren het pakket omgezet naar PureBasic. Hetgeen betekend dat het onder Windows zal kunnen draaien, Linux en Mac. PureBasic is er voor alledrie de besturingssystemen. Het krijgt een grafische uiterlijk die je gewent bent. Hoofdzakelijk hou ik me bezig met de linux versie. Ik kan toch niet tippen aan de systemen die er zijn voor Windows !!! Het is meer een leuk project en een kijk in de kamer van radio automatisering.
Klopt, ik zou graag zien dat WAV, Flac, M4A en MP3 ondersteund wordt. De player die gebruikt wordt, kan het wel aan. Echter moet ik even zoeken waar de schoen wringt, want volgens mij kan dat van jouw gewoon gerealisseerd worden !Hoort-u-mij schreef:Dat het nog geen wav doet ondersteunen is het grootste tekort denk ik, om het te zien als serieuse playout. Hopelijk komt het nog..
Dat klopt, maar is niet helemaal waar. Ik heb natuurlijk wel enige ervaring opgedaan met het vorige project. Echter als je de regels volgt en geen toeters en bellen nodig heb, dan is het programma in 8kb geschreven (source code) en zonder commentaar regels zelfs in 4 kb in een weekend. Het is de kennis, geen prestatie !radiogolfje schreef:Wel knap hoor. De gevestigde orde zijn maanden bezig met radio automatisering, en moeten werken om up to date te blijven, en hier is er iemand die in een weekend zo'n pakket even uit zijn mouw schud. Petje af hoor.
https://linux.radio ( met Lotte als AI Auto DJ & Radio Host, Powered by LinuxRadio.Tools V2402 )
Ik neem mijn petje af, zeker gezien het voor Linux geschikt is, want van Windows begin ik erg moe te worden.
De opmerking over o.a. WAV en Flac is al gemaakt, graag erbij zetten, vooral die laatste is een welkome aanvulling.
Goed bezig.
De opmerking over o.a. WAV en Flac is al gemaakt, graag erbij zetten, vooral die laatste is een welkome aanvulling.
Goed bezig.
Laten we vooral reclame maken voor Linux dat voor 90% gevoelig is voor DDOS aanvallen en waar
dat op (zeker) Linux servers ook voor 90% voorkomt. Ben niet Pro Windows maar bied mij wel
de veiligste omgeving aan en dat is wel wat je hebben moet als je automatiserings software gebruikt.
Linux en alle varianten zijn zo lek als een mandje maar aanhangers zullen protesteren maar iedereen
weet het wel daarom is IOS en Windows nog steeds groter. Als Linux zo goed zou zijn hadden zij de wereldmarkt
wel maar dat lukt ze al meer dan 10 jaar niet.
dat op (zeker) Linux servers ook voor 90% voorkomt. Ben niet Pro Windows maar bied mij wel
de veiligste omgeving aan en dat is wel wat je hebben moet als je automatiserings software gebruikt.
Linux en alle varianten zijn zo lek als een mandje maar aanhangers zullen protesteren maar iedereen
weet het wel daarom is IOS en Windows nog steeds groter. Als Linux zo goed zou zijn hadden zij de wereldmarkt
Ga jij je maar eerst eens drukmaken over zaken waar je wel verstand van hebt...Waggel schreef:Laten we vooral reclame maken voor Linux dat voor 90% gevoelig is voor DDOS aanvallen en waar
Met je 8 berichten jij dus niet veel dus weet waarover je praat.
Heb het redelijk voor elkaar ja onder Windows maar wil zeker niet zeggen
dat Linux beter is. Minder veilig zowiezo. Verklaar anders maar eens waarom
98% van de DDOS aanvallen onder en voor Linux (servers) gebeuren...Juist ... niet veilig dus
tenzij wel goed gedaan en beveiligd is.
98% van de DDOS aanvallen onder en voor Linux (servers) gebeuren...Juist ... niet veilig dus
Dream on... Ooit een desktopsysteem als Windows 7 als server gezien...? Percentages zeggen, net zo min als het aantal berichten dat ik hier heb geplaatst, ook maar iets over de veiligheid als je geen idee hebt waarover je praat. Dus droom lekker verder, ik ga mijn tijd weer nuttiger besteden.Waggel schreef:Met je 8 berichten jij dus niet veel dus weet waarover je praat.
Volgens mij weet je niet eens wat DDOS is ? Als je dat weet, weet je dat Windows ook bezwijkt onder DDOS. Alles is gevoelig voor DDOS, ook Windows hoor ! En DDOS heeft niks met veilig zijn te maken ! Als je er iets meer verstand van heb, dan hoor ik het graag !Waggel schreef:Laten we vooral reclame maken voor Linux dat voor 90% gevoelig is voor DDOS aanvallen en waar
Verder wil ik de discussie helemaal niet voeren over wat veilig is en wat niet. Die *** eeuwige strijdt altijd tussen Windows en Linux, daar wordt ik echt moe van. Gebruik Windows als je dat fijn vindt of gebruik linux als je je daar beter bij voelt. Maar dit wordt offtopic, dus graag geen discussie over wat beter is.
Heren, graag niet de discussie voeren over wat veilier is Windows of Linux. Wil je dit wil doen dan graag via PM. En ook als je op meerdere mensen wilt reageren doe dit dan in één bericht.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Ik ben al jaren beheerder van verschillende radioautomatiseringssystemen die onder Windows draaien maar vind het een top- initiatief dat er iemand is die de stappen zet een Linux systeem te bouwen die er misschien grafisch anders uitziet dan die van Windows. In de tijd van DOS beheerde ik mijn eerste systemen die er nu zo uitzien als onder LINUX. Ik kan alleen maar zeggen blijf geïnspireerd en zet je project Linux- radioautomatisering maar neer. Het gaat tenslotte om de functionaliteit en als het goed is hoort een luisteraar niet of hij naar een Windows of Linux zit te luisteren. Succes
Haal het beste uit je radio, En sloop hem helemaal ;)
http://www.radiom.nl
http://www.nostalgie.eu
http://www.radiom.nl
http://www.nostalgie.eu