Het netwerk is geen eigendom van de overheid of de regering. Het is eigendom van de gezamenlijke radiostations, die in hun vergunning de verplichting te investeren. Iets wat ze nu al doen, omdat ze de boel draaiende houden.zend-amateur schreef: ↑23 dec 2022 10:48De regering moet daarom verplicht worden om met de opbrengst van de veiling te investeren in alle dab netwerken om dab indoor dekkend te maken.radiogolfje schreef: ↑23 dec 2022 09:32 de NPO op 12C wil goed ontvangen worden, de rest kijkt alleen naar de kosten.![]()
DAB+ Regionale Omroepen
Moderator: admin6
Re: DAB+ Regionale Omroepen
-
Eigenlijk zou het netwerk dan ook eigendom moeten zijn van de regering, want alleen frequentie's in eigendom te hebben en deze te veilen voor veel geld voor een bepaalde periode, is eigenlijk handelen in gebakken lucht vreemd dit.....Pascal. K schreef: ↑23 dec 2022 15:15Het netwerk is geen eigendom van de overheid of de regering. Het is eigendom van de gezamenlijke radiostations, die in hun vergunning de verplichting te investeren. Iets wat ze nu al doen, omdat ze de boel draaiende houden.zend-amateur schreef: ↑23 dec 2022 10:48De regering moet daarom verplicht worden om met de opbrengst van de veiling te investeren in alle dab netwerken om dab indoor dekkend te maken.radiogolfje schreef: ↑23 dec 2022 09:32 de NPO op 12C wil goed ontvangen worden, de rest kijkt alleen naar de kosten.![]()
Indoor is het ook gewoon moeilijker met de moderne isolatie materialen die verplicht zijn..
misschien moeten ze met de komende veiling ook gewoon zeggen dit is de laatste keer dat de FM verdeeld wordt, en daarna gaat FM van de landelijk opererende meuk uit, en 2 jaar later is het einde voor regionaal..
gezamelijk met de landelijke stations de NPO ook van FM halen...
misschien moeten ze met de komende veiling ook gewoon zeggen dit is de laatste keer dat de FM verdeeld wordt, en daarna gaat FM van de landelijk opererende meuk uit, en 2 jaar later is het einde voor regionaal..
gezamelijk met de landelijke stations de NPO ook van FM halen...
Zwolle 12B en Meppel 7C zouden aangezet zijn paar uur terug.
Wellicht Wormer 8B en Nijmegen 12B ook?
Wellicht Wormer 8B en Nijmegen 12B ook?
Zwolle kan ik bevestigen.
-
Off topic, maar dat "handelen in gebakken lucht" kun je doortrekken naar een heleboel terreinen... totdat je je afvraagt: wie is de overheid eigenlijk, hoe zijn we in deze situatie beland en waarom accepteren we dat?zend-amateur schreef: ↑23 dec 2022 15:41 Eigenlijk zou het netwerk dan ook eigendom moeten zijn van de regering, want alleen frequentie's in eigendom te hebben en deze te veilen voor veel geld voor een bepaalde periode, is eigenlijk handelen in gebakken lucht vreemd dit.....
Gelukkig nieuw jaar!
-
Alsjeblieft niet zeg. Vrijwel alles waar de overheid zich mee bemoeid verzand in ellende.zend-amateur schreef: ↑23 dec 2022 15:41Eigenlijk zou het netwerk dan ook eigendom moeten zijn van de regering, want alleen frequentie's in eigendom te hebben en deze te veilen voor veel geld voor een bepaalde periode, is eigenlijk handelen in gebakken lucht vreemd dit.....Pascal. K schreef: ↑23 dec 2022 15:15Het netwerk is geen eigendom van de overheid of de regering. Het is eigendom van de gezamenlijke radiostations, die in hun vergunning de verplichting te investeren. Iets wat ze nu al doen, omdat ze de boel draaiende houden.zend-amateur schreef: ↑23 dec 2022 10:48
De regering moet daarom verplicht worden om met de opbrengst van de veiling te investeren in alle dab netwerken om dab indoor dekkend te maken.
Het enige wat de overheid zou moeten doen is de publieke omroep eens echt publiek maken. Oftewel, de leden van de publieke omroepen betalen zelf voor de programma's zodat de subsidies stopgezet kunnen worden.
Schopt graag tegen heilige huisjes...
-
De voorsprong van FM in het aantal (auto)ontvangers zorgt voor een flinke rem op de digitalisering van de radio-omroep. Dit doorbreek je niet zomaar. Welke maatregelen je ook neemt, je blijft voorlopig nog altijd tegen dat aantal in omloop zijnde FM-ontvangers aanlopen. Eigenlijk is er maar één maatregel die echt werkt en dat is - helaas voor de ontvangerbezitters - toch het afschaffen van FM voor de radio-omroep. Je lost hiermee een aantal problemen op:
- Onvoldoende investeringen in digitale radio.
* Doordat FM veel van het budget vraagt.
* Doordat digitaal nog een te klein aandeel heeft.
- Strijd om de schaarse commerciële FM-frequenties.
- (Dreigend) tekort aan diversiteit in het aanbod en de weinig succesvolle pogingen om hierop in te grijpen door middel van programmaclausules.
- Ongelijkheid in het (maximaal te behalen) dekkingsgebied tussen omroepen onderling, met name tussen commercieel en publiek.
Wel kan ik constateren dat, ondanks de nog niet perfecte DAB+dekking, de DAB+dekking van de regionale omroepen er sinds de nieuwe frequentieindeling wel degelijk op vooruit is gegaan.
- Onvoldoende investeringen in digitale radio.
* Doordat FM veel van het budget vraagt.
* Doordat digitaal nog een te klein aandeel heeft.
- Strijd om de schaarse commerciële FM-frequenties.
- (Dreigend) tekort aan diversiteit in het aanbod en de weinig succesvolle pogingen om hierop in te grijpen door middel van programmaclausules.
- Ongelijkheid in het (maximaal te behalen) dekkingsgebied tussen omroepen onderling, met name tussen commercieel en publiek.
Wel kan ik constateren dat, ondanks de nog niet perfecte DAB+dekking, de DAB+dekking van de regionale omroepen er sinds de nieuwe frequentieindeling wel degelijk op vooruit is gegaan.
Door de FM af te schaffen zouden we ook van die kleine rot kavels af zijn een kunnen al die regionale 'versies' van de DAB gekieperd worden.
Meer ruimte voor echt aanbod.

Jawel....Zit hier op het forum niemand uit die regio?

en dan is er koffie......
-
'k zal me haasten....................
Er wordt geluisterd via internet! Dat vind ik genoeg!
Er wordt geluisterd via internet! Dat vind ik genoeg!
en dan is er koffie......
- Ane Sybesma
Hier niet. Toen 6B er nog was kon ik heel veel regionalen uitstekend ontvangen. Nu grijp ik voor die zenders maar weer terug op FM.EtherScout schreef: ↑02 jan 2023 14:27 Wel kan ik constateren dat, ondanks de nog niet perfecte DAB+dekking, de DAB+dekking van de regionale omroepen er sinds de nieuwe frequentieindeling wel degelijk op vooruit is gegaan.