Veranderingen 538

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Johanneke

Re: Veranderingen 538

Bericht door Johanneke »

Deradiokenner schreef: 29 jan 2025 13:08 Dit gaat natuurlijk gewoon een trend worden en dan gok ik dat dit in de voorjaarsvakantie zal gaan vallen en 2 weken gaat duren. We hebben afgelopen jaar gezien wat het effect is van top lijstjes. Zenders zullen meer lijstjes en langere lijstjes gaan uitzenden. Heel februari staat dus in de teken van de 90’s op de Nederlandse radio.
Jij bent de kenner, maar mijn glazen bol denkt hetzelfde! En ik verwacht in maart een 90s maand op Veronica met als afsluiter ook weer een Top 1000, net als vorig jaar eind maart
TheAgedGamer

Bericht door TheAgedGamer »

Sinds een week worden de reclames bij de uitzending gemist shows niet meer geknipt.
Deezers

Bericht door Deezers »

TheAgedGamer schreef: 01 feb 2025 23:26 Sinds een week worden de reclames bij de uitzending gemist shows niet meer geknipt.
Dan spoel je ze toch gewoon door? ;)
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Henk Blok begon zich kennelijk toch te vervelen met zijn halve dag werken per week, hij leest vandaag het nieuws op de office hours bij 538!
Deezers

Bericht door Deezers »

Johanneke schreef: 10 feb 2025 11:07 Henk Blok begon zich kennelijk toch te vervelen met zijn halve dag werken per week, hij leest vandaag het nieuws op de office hours bij 538!
Of er is iemand ziek? Griepgolf heerst. En hij doet natuurlijk ook nog andere voice overs bij Talpa.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Ik kan me voorstellen dat dit de eerste maand wordt sinds de start van de 538 ochtendshow met Tim dat 538 het slechter gaat doen dan dezelfde maand vorig jaar.
Het lijkt wel of ze een beetje in slaap gevallen zijn. Op de site staat nog groot Hier met je rekening wat eind vorige week al klaar was. Geen woord over de 90s Top 1000 waar Tim weken terug al over sprak. Q music zal profiteren van hun 90s lijst die vorige week al was ipv begin maart, maar 538 doet deze week niks om de overgelopen luisteraars terug te winnen, behalve kaarten voor Ronde.... De 90s week op Slam zal ook niet helpen.
Deezers

Bericht door Deezers »

Johanneke schreef: 11 feb 2025 11:27 Ik kan me voorstellen dat dit de eerste maand wordt sinds de start van de 538 ochtendshow met Tim dat 538 het slechter gaat doen dan dezelfde maand vorig jaar.
Het lijkt wel of ze een beetje in slaap gevallen zijn. Op de site staat nog groot Hier met je rekening wat eind vorige week al klaar was. Geen woord over de 90s Top 1000 waar Tim weken terug al over sprak. Q music zal profiteren van hun 90s lijst die vorige week al was ipv begin maart, maar 538 doet deze week niks om de overgelopen luisteraars terug te winnen, behalve kaarten voor Ronde.... De 90s week op Slam zal ook niet helpen.
Zelf mis ik aansluiting met de acties. Ik heb helemaal niks met de band Rhonde (die hoor je al de hele dag...) dus de hele dag tickets winnen spreekt mij niet aan. Nadeel van een ochtendshow is dat je voor sommig nieuws wat in de loop van de dag bekend wordt, de volgende dag alweer achterhaald is en je niet veel meer mee kunt omdat je alle experts de dag daarvoor al overal hebt gehoord in het nieuws en talkshows. Dan moet je dus leuke andere items hebben.
San27

Bericht door San27 »

Wat ik dan niet snap heb je een ronde actie, en dan draai je echt alleen maar elke dezelfde hit love of my life ??
Deezers

Bericht door Deezers »

San27 schreef: 13 feb 2025 21:23 Wat ik dan niet snap heb je een ronde actie, en dan draai je echt alleen maar elke dezelfde hit love of my life ??
538 is nog steeds voor het grootste gedeelte een hitzender. 26 weken of langer in de top 50 of GDC is geen uitzondering.. A bar Song nu 39 (!) weken. Heb ook het idee dat er dealtjes met platenmaatschappijen zijn want bijvoorbeeld Anne-Marie is volgens mij helemaal niet zo populair in de rest van Europa maar bij 538 al jaren onafgebroken iedere dag te horen. Ik luister de laatste weken bijna geen 538 meer en voorgaande reden is wel van toepassing. Er is gewoon te veel herhaling voor de gemiddelde luisteraar. Luister je een paar maanden niet en daarna weer wel heb je ook niks gemist qua programmering of muziek.
Pot

Bericht door Pot »

Deezers schreef: 13 feb 2025 21:38
San27 schreef: 13 feb 2025 21:23 Wat ik dan niet snap heb je een ronde actie, en dan draai je echt alleen maar elke dezelfde hit love of my life ??
538 is nog steeds voor het grootste gedeelte een hitzender. 26 weken of langer in de top 50 of GDC is geen uitzondering.. A bar Song nu 39 (!) weken. Heb ook het idee dat er dealtjes met platenmaatschappijen zijn want bijvoorbeeld Anne-Marie is volgens mij helemaal niet zo populair in de rest van Europa maar bij 538 al jaren onafgebroken iedere dag te horen. Ik luister de laatste weken bijna geen 538 meer en voorgaande reden is wel van toepassing. Er is gewoon te veel herhaling voor de gemiddelde luisteraar. Luister je een paar maanden niet en daarna weer wel heb je ook niks gemist qua programmering of muziek.
538 doet gewoon luisteronderzoeken naar hoe lang een hit voldoende gewaardeerd wordt bij de luisteraar. Dan vind ik vreemd dat je voor de 'gemiddelde luisteraar' spreekt. Anne-Marie is waarschijnlijk gewoon een artiest die gewaardeerd wordt en relatief vaak een hit heeft die lang mee kan gaan. Sowieso is 538 een hitzender, het doel: veel luisteraars behouden. Dat doe je niet door B-hitjes te draaien. En natuurlijk kan er een dealtje zijn, maar ja: Armin van Buuren zit natuurlijk ook niet voor niets op zaterdagavond op 538. Er zijn veel wisselwerkingen.

Overigens staat Shaboozey niet meer op de A-, B-, of C-rotatie. Dus die zal wellicht even een recurrent blijven, maar vanzelf verdwijnen.
Johanneke

Bericht door Johanneke »

Deezers schreef: 13 feb 2025 21:38
Hier precies hetzelfde, ben ook al een maand afgehaakt. De huidige muziek die de laatste jaren uitkomt, is naar mijn mening ook gewoon niet sterk genoeg om maandenlang 5x keer per dag te draaien. Daarom scoren die 90s weken enz ook zo goed.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Rondé is toch ook totaal geen 538 act imo. Zo'n bandje dat je tegenkomt in een Vera/Hedon/Doornroosje en dan denkt: geinig bandje. Maar toch ook niet iets wat kan doorgroeien naar Kensington of Chef's Special? (Wat je ook van die laatste twee vindt)
De Nachtwacht

Bericht door De Nachtwacht »

Herman ven Schippers schreef: 14 feb 2025 10:48 Rondé is toch ook totaal geen 538 act imo. Zo'n bandje dat je tegenkomt in een Vera/Hedon/Doornroosje en dan denkt: geinig bandje. Maar toch ook niet iets wat kan doorgroeien naar Kensington of Chef's Special? (Wat je ook van die laatste twee vindt)
Luister je wel eens 538?

Want Rondé staat daar al jaren op de playlist, eigenlijk al sinds Hard To Say Goodbye in 2021. Daarnaast zijn Love Myself, Break my heart, Undecided en love of my life allemaal hits geweest, en 538 is een hitzender.

dus eigenlijk begrijp ik niet goed wat je hier zegt.
Pot

Bericht door Pot »

De Nachtwacht schreef: 14 feb 2025 11:00
Herman ven Schippers schreef: 14 feb 2025 10:48 Rondé is toch ook totaal geen 538 act imo. Zo'n bandje dat je tegenkomt in een Vera/Hedon/Doornroosje en dan denkt: geinig bandje. Maar toch ook niet iets wat kan doorgroeien naar Kensington of Chef's Special? (Wat je ook van die laatste twee vindt)
Luister je wel eens 538?

Want Rondé staat daar al jaren op de playlist, eigenlijk al sinds Hard To Say Goodbye in 2021. Daarnaast zijn Love Myself, Break my heart, Undecided en love of my life allemaal hits geweest, en 538 is een hitzender.

Inderdaad een vreemde gedachte. Volgens mij heeft bijna al hun nieuwe muziek hitpotentie. En nog een voordeel: het is niet 'extreem'. Dus voor veel luisteraar een reden om niet weg te zappen.
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

De Nachtwacht schreef: 14 feb 2025 11:00
Luister je wel eens 538?

Dat mag.
Plaats reactie