Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Broodrooster

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Broodrooster »

Deradiokenner schreef: 07 jun 2024 12:37
Tom en Joe lekker naar de nacht verbannen. Ik vind dat programma heel slecht.
Over ‘t algemeen met je eens, maar heb in de afgelopen 2 week toch een paar keer geluisterd (ook toen Mart daar inviel), en het viel me in positieve zin op dat er meer tempo in zit, waardoor t al wel iets beter te beluisteren is ofzo haha
Herman ven Schippers

Bericht door Herman ven Schippers »

Daanradiofan schreef: 09 jun 2024 17:57
Herman ven Schippers schreef: 09 jun 2024 16:27 Ik zag een item uit de radiosjow van Bennie. Leuk concept, misschien iets voor een vrijdagavondshow met Gerard Ekdom en Michiel Veenstra.

https://www.youtube.com/watch?v=V9Y1ZkWf5yY

Gerard en Michiel? Droom verder😂
Cynisme is niet je sterkste kant merk ik. Dit item komt uit de vrijdagavondshow van Michiel en Gerard, vandaar.
Ganeneester

Bericht door Ganeneester »

Ben zelf niet een hele grote voetbalfan, maar deze show van Barend en Wijnand bevalt me erg goed!
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Degene die zeggen dat Barend geen ochtendshow moet doen, kunnen dit wel aanpassen want ik vind het een prima show zo! Deze twee horen gewoon samen en ik zou ze na dit experiment samen in de ochtend zetten. Barend en Benner naar Vrijdagavond.
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Tuurlijk kan Barend in de ochtend, alleen maakt hij nu ook een hele goed middagshow. Haal je Barend daar weg moet je in de middag weer wat bedenken.

Ik zou het laten zoals nu.
Deradiokenner

Bericht door Deradiokenner »

Ane Sybesma schreef: 17 jun 2024 08:23 Tuurlijk kan Barend in de ochtend, alleen maakt hij nu ook een hele goed middagshow. Haal je Barend daar weg moet je in de middag weer wat bedenken.

Dat is ook zo, alleen bewijst bijvoorbeeld JOE dat een goede ochtendshow toch echt het belangrijkst is. Ik zou de focus leggen op een goede ochtendshow en de middag meer accent op de muziek. Uiteraard ben ik het met je eens dat je Barend daar niet weg moet halen. Maar de mening dat hij niet in de ochtend zou passen, laat hij nu blijken dat dit toch echt wel onzin is.
DeLuisteraar

Bericht door DeLuisteraar »

Klopt het dat je in de 3fm app niet meer kunt overschakelen naar de KX radio/Campus omgeving? Dat ging voorheen nog wel maar zie nergens meer de optie.
Ane Sybesma

Deradiokenner schreef: 18 jun 2024 16:05
Ane Sybesma schreef: 17 jun 2024 08:23 Tuurlijk kan Barend in de ochtend, alleen maakt hij nu ook een hele goed middagshow. Haal je Barend daar weg moet je in de middag weer wat bedenken.

Dat is ook zo, alleen bewijst bijvoorbeeld JOE dat een goede ochtendshow toch echt het belangrijkst is. Ik zou de focus leggen op een goede ochtendshow en de middag meer accent op de muziek. Uiteraard ben ik het met je eens dat je Barend daar niet weg moet halen. Maar de mening dat hij niet in de ochtend zou passen, laat hij nu blijken dat dit toch echt wel onzin is.
De middag geeft nu hele fijne energie met Barend en Benner (en Jelmer), om daar nu een programma gericht op muziek van te maken lijkt mij niet slim. Wijnand en Lideke doen het goed in de ochtend en daar is zoveel concurrentie, dat ga je toch niet winnen.
SB92

Bericht door SB92 »

My 2 cents; ik vind Barend & Benner leuker dan Barend & Wijnand.
Pot

Bericht door Pot »

Het Pinkpop-mysterie is opgelost: 3FM gewoon vanaf Pinkpop van 16:00-1:00 uur op vrijdag, zaterdag en zondag. Radio 2 blijkbaar enkel op zaterdag & zondag van 14:00 tot 16:00 uur.
StefanMiedema91

Bericht door StefanMiedema91 »

Pot schreef: 19 jun 2024 20:59 Het Pinkpop-mysterie is opgelost: 3FM gewoon vanaf Pinkpop van 16:00-1:00 uur op vrijdag, zaterdag en zondag. Radio 2 blijkbaar enkel op zaterdag & zondag van 14:00 tot 16:00 uur.
wel opvallend, ook gezien het feit dat de NPO in de toekomst zou moeten? bezuinigen; begrijp me niet verkeerd, vind het leuk om op R2 (mijn vaste zender) iets te horen vanuit Pinkpop, maar 2 uurtjes zijn dan wel mager.

had dan denk ik 3FM gewoon vanaf 14:00 vanaf Pinkpop laten uitzenden en er reclame voor maken op R2, vind dit beetje een rare overgang
Freddie Mercuryfan

Bericht door Freddie Mercuryfan »

De afgelopen maanden veel geluisterd naar 3FM, en ik zei het al eerder; de playlist is wel verbeterpunt. Ik ben niet van 'vroeger was alles beter', maar toen tien jaar geleden Veenstra en Ekdom nog in de dagprogrammering zaten, hadden die een veel spannender en gevarieerdere playlist en ook een goede afwisseling van nieuwe (alternatieve) muziek die past in het format van 3FM, en oude nummers, zowel bekend als vergeten. Ik vraag me toch echt af waarom nu niet meer zo'n playlist gehanteerd wordt. Een grotere en gevarieerdere playlist luistert toch ook veel lekkerder weg? Zeker tijdens de kantooruren. Ik snap niet dat ze de muziekkeuze niet iets spannender en verrassender maken. Ook onder jongeren en jongvolwassenen is oude jaren '80 inmiddels populair, Barend noemt 80's Tijd niet voor niets regelmatig het populairste onderdeel van het programma.

Aan goede dj's schort het in elk geval niet. Toen Rob in februari de ochtendshow verliet, vroeg ik me af of Wijnand en Lideke de ochtendshow wel met z'n tweeën konden dragen. Inmiddels ben ik optimistisch en vind ik het wel rustig en relaxed opstaan met Wijnand. Ik denk dat Wijnand zich met een rustige ochtendshow ook kan onderscheiden van andere ochtendshows, die juist vrij druk en melig zijn. Hij had laatst ook een mooi interview met een man die ALS had, waarin hij empathie en menselijkheid liet zien. Dat deed hij goed. Ik zou Wijnand voorlopig in de ochtend laten zitten, ook gezien de positieve reacties hier op het forum.

Ook Ivo en Sophie vind ik goede en fijne dj's die een vlotte, strakke show neer weten te zetten en prima weg zijn te luisteren. Maar hier is het muziekbeleid weer het probleem. Ik zou ze ook meer inspraak geven in de muziek die ze draaien. Volgens mij had Jorien dat ook met de 'Krenten uit de Pop'.

Barend en Benner maken naar mijn mening momenteel de beste middagshow van Nederland. Altijd vrolijk en energiek en er kunnen altijd spannende, onverwachte dingen gebeuren. Als ik 3FM was, zou ik zeker proberen om hen voorlopig binnenboord te houden. Dat ze het best beluisterde programma van de zender zouden hebben verbaast me daarom ook niets. Wel gun ik het Barend en Nellie dat hun show nóg beter beluisterd wordt, want het is wel echt goed wat ze maken, dat zou Nederland meer moeten ontdekken.

Stiekem hoop ik nog altijd op een terugkeer van Partij voor de Vrijdag, al denk ik niet dat dat erin zit zolang Wijnand en Lideke de ochtendshow maken. Ik heb Rob een paar keer gehoord op de vrijdagmiddag, en hoewel ik hem nog steeds één van de grootste talenten van de Nederlandse radio vind, vind ik wel dat zijn vrijdagmiddagshow beter, spectaculairder en meliger kan. De Hindertelefoon vind ik iets te veel van hetzelfde, en het Twee Categorieën Spel was in PvdV leuk omdat (zoals eerder hier vermeld) het enorm uit de hand kon lopen vanwege vele associaties en melige grapjes. Ook mist Rob een sidekick/producer die goed op hem is ingespeeld, zoals Lideke dat was in zijn weekendshow Radio op 'n Broodje.

Daarnaast zou ik de avond/weekendprogrammering proberen om echt meer op jongeren te richten. Ik heb het gevoel dat ze dat omstreeks 2015 meer probeerden dan nu, met ook jongere dj's van in de 20. De dj's die nu op die tijdsloten zitten zijn prima, maar meestal al wel in de 30. Ook zou ik van zo'n instituut als 3voor12Radio weer een dagelijks programma maken. Vera Siemons lijkt mij geschikt als presentatrice, die zet in het weekend ook een sterk programma neer.
Pot

Bericht door Pot »

Freddie Mercuryfan schreef: 19 jun 2024 21:22 De afgelopen maanden veel geluisterd naar 3FM, en ik zei het al eerder; de playlist is wel verbeterpunt. Ik ben niet van 'vroeger was alles beter', maar toen tien jaar geleden Veenstra en Ekdom nog in de dagprogrammering zaten, hadden die een veel spannender en gevarieerdere playlist en ook een goede afwisseling van nieuwe (alternatieve) muziek die past in het format van 3FM, en oude nummers, zowel bekend als vergeten. Ik vraag me toch echt af waarom nu niet meer zo'n playlist gehanteerd wordt. Een grotere en gevarieerdere playlist luistert toch ook veel lekkerder weg? Zeker tijdens de kantooruren. Ik snap niet dat ze de muziekkeuze niet iets spannender en verrassender maken. Ook onder jongeren en jongvolwassenen is oude jaren '80 inmiddels populair, Barend noemt 80's Tijd niet voor niets regelmatig het populairste onderdeel van het programma.
Ik ben het niet volledig met je eens, maar een mooi betoog.

Ik snap werkelijk niet welke kant 3FM op wil met het huidige muziekbeleid. Het is een beetje pop-rock, met flink wat actuele hits die ook steeds meer dance-georiënteerd zijn. Vervolgens beginnen de classics eigenlijk pas vanaf 2000, maar ongeveer een keer per uur maken ze een uitzondering op deze regel. Kortom: veel genres, veel jaartallen en zwevend van onbekender/nieuwer/alternatiever tot dikke Top 40-hits. Wie kan dit uitleggen? En dan worden er in mijn ogen ook vreemde keuzes gemaakt. Ik zou ze beiden sowieso nooit draaien, maar waarom Joost Klein wel, maar Bankzitters niet? Waarom de oudere nummers van Racoon, Ilse of Miss Montreal wel, maar de nieuwe nummers niet? [edit: fout]. Coldplay - Clocks in de laatste week vijf (!) keer gedraaid is. En de recurrents van Purple Disco Machine - Subsitution, Tate McRae - Greedy, NBT - Welcome To The DCC gemiddeld vaker dan één keer per dag gedraaid worden. Son Mieux - Multicolor maar liefst 9 keer afgelopen week. Dat nummer komt uit 2022…. Kom op jongens.

Ik heb het al eerder gezegd. Er wordt te weinig recente muziek gemaakt, buiten de Top 40 hits om, met serieuze airplay potentie. En als er dan wel wat wordt gemaakt, laat 3FM het links liggen. 3FM wil steeds maar niet terugvallen op classics/oudere nummers, maar ze moeten eigenlijk wel.

En dan is er echt voldoende ruimte rondom Radio 2 te vinden. 3FM de pop/rockzender met een alternatief randje óf een (vrijwel) volledige hitzender. Op deze manier maak je geen keuze.
Ane Sybesma

Deels eens met de vorige twee reacties. Van mij mag het wat muziek betreft veel breder, ook Nederlandstalig kan af en toe best. En als je hits draait pak ze dan allemaal. Is een plaat geen hit meer draai hem dan ook niet zo vaak meer (Multicolor). O ja en graag minimaal 2 weken per maand 0 platen van de Red Hot Chili Peppers, dat blijven ze maar draaien en als je elke dag 3FM op hebt staan gaat dat irriteren.

3voor12 hoeft van mij trouwens niet terug naar een dagelijks programma. Over de ochtend en de middag show ben ik heel tevreden. Rob op de vrijdag is ook een leuke show al kan daar nog wel meer gebeuren. Uurtje Tom en Joe trek ik ook wel. Maar dan 6 uur ongeveer hetzelfde is wel saai. Ik blijf voor een lunchshow tussen 12 en 14 waar wat gebeurt en dan Ivo en Sophie elk twee uur. Of als dat niet kan geef Ivo en Sophie de ruimte om meer te doen dan alleen music driven radio te maken.

Partij voor de Vrijdag zou ik ook wel terug willen maar dat zit er denk ik niet in.

Maar goed, 90% van de dag staat de radio gewoon op 3 want een goed alternatief heb ik nog niet gevonden.
Bbruin2007

Bericht door Bbruin2007 »

Ik vind 3FM beter klinken dan sinds lange tijd, fris, gezellig en strak. Goede vormgeving erbij en af en toe een classic. Beter dan de oude jaren (zo'n 2 a 3 geleden) waar het zelfs voor mij als echte fan te taai was. Er zit weer vrolijkheid in die zender. Deze week geniet ik van Barend en Wijnand, gewoon een sympathieke show zonder poes pas of dom gelach. De zwaarmoedigheid is uit die zender en dat was hoog tijd
Plaats reactie