Veranderingen 3FM

Alles wat met landelijke omroepen te maken heeft.

Moderator: admin6

Ingebruik

Re: Veranderingen 3FM

Bericht door Ingebruik »

jessica schreef: 02 feb 2025 12:03
Ane Sybesma schreef: 02 feb 2025 11:19 Oke, duidelijk. Ik heb er geen moeite mee. Jeugdige overmoed.
Maar nu zal een of andere TV-show (Bar Laat ofzo) wel met het vingertje gaan wijzen dat dit politiek correct zoals dit programma altijd wil zijn natuurlijk niet kan.

Dan wordt de DJ bij zijn baas geroepen en krijgt hij een schorsing van 2 weken.
Je hebt de woorden 'woke' en 'deugers' niet gebruikt, dat had het nog sterker gemaakt :roll:
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Domien schreef: 02 feb 2025 11:47 Haha. Natuurlijk is dit geen goede radio, maar hier komen tetteren dat deze faux pas (en dat is eigenlijk al een hyperbool als je het mij vraagt) van Sebastiaan bewijst dat de jocks van 3FM 'niets om de zender geven', 'het werk niet serieus nemen' en 'niet geschikt zijn voor hun vak' - joh, ga lekker naar buiten, even een stukje wandelen ofzo.
Ane Sybesma schreef: 02 feb 2025 11:19 Ik heb er geen moeite mee. Jeugdige overmoed.
Amen. Wel gelachen, hoor.
Jeugdige overmoed is vaak prima om te lachen inderdaad..
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Domien schreef: 02 feb 2025 11:47 Haha. Natuurlijk is dit geen goede radio, maar hier komen tetteren dat deze faux pas (en dat is eigenlijk al een hyperbool als je het mij vraagt) van Sebastiaan bewijst dat de jocks van 3FM 'niets om de zender geven', 'het werk niet serieus nemen' en 'niet geschikt zijn voor hun vak' - joh, ga lekker naar buiten, even een stukje wandelen ofzo.
Domien, je rukt opmerkingen uit hun verband want dat ‘Sebastiaan bewijst dat de jocks van 3FM … niet geschikt zijn voor hun vak’ heb ik niet gezegd.
Phoenix schreef: 02 feb 2025 09:53 Van mij mogen ze bij 3FM best buiten de lijntjes kleuren maar dat mag ook zonder dat daar drank of drugs voor nodig is. En als dat niet lukt dan ben je ongeschikt voor je vak.
Het is leuk dat je je in de discussie mengt, maar ga anderen niet verwijten dat ze hier komen tetteren als je zelf opmerkingen (bewust) uit hun verband rukt.
God is a DJ
Domien

Bericht door Domien »

Phoenix schreef: 02 feb 2025 20:00 Domien, je rukt opmerkingen uit hun verband want dat ‘Sebastiaan bewijst dat de jocks van 3FM … niet geschikt zijn voor hun vak’ heb ik niet gezegd.
Phoenix schreef: 02 feb 2025 09:53 Van mij mogen ze bij 3FM best buiten de lijntjes kleuren maar dat mag ook zonder dat daar drank of drugs voor nodig is. En als dat niet lukt dan ben je ongeschikt voor je vak.
Het is leuk dat je je in de discussie mengt, maar ga anderen niet verwijten dat ze hier komen tetteren als je zelf opmerkingen (bewust) uit hun verband rukt.
Huh? Haha. Maar je zegt hier toch vrij letterlijk (bedankt voor het quoten) dat omdat Sebastiaan met een bakkie op achter de microfoon zit hij ongeschikt is voor zijn vak.
De Q-middagshow, ma-do om 16:00 op Qmusic
De Nederlandse Top 40, vrijdag om 14:00 op Qmusic
jessica

Bericht door jessica »

Domien schreef: 02 feb 2025 22:05
Phoenix schreef: 02 feb 2025 20:00 Domien, je rukt opmerkingen uit hun verband want dat ‘Sebastiaan bewijst dat de jocks van 3FM … niet geschikt zijn voor hun vak’ heb ik niet gezegd.
Huh? Haha. Maar je zegt hier toch vrij letterlijk (bedankt voor het quoten) dat omdat Sebastiaan met een bakkie op achter de microfoon zit hij ongeschikt is voor zijn vak.
Zo las ik het ook inderdaad.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Domien schreef: 02 feb 2025 22:05
Nee. Ik zeg dat ze (de 3FM jocks) best buiten de lijntjes mogen kleuren, maar dat daar ze geen drank of drugs voor hoeven te gebruiken. En: als het niet lukt om buiten de lijntjes te kleuren zonder drank en drugs te gebruiken dat ze dan (en dus alleen dan!) ongeschikt zijn voor hun vak.

De actie van Sebastiaan werd verdedigd omdat het brutale radio zou zijn. Het maken van radio onder invloed zie ik niet per se als brutale radio. Daarom gaf ik aan dat als Sebastiaan (en collega’s) enkel brutale radio kunnen maken onder invloed dat ze dan ongeschikt zijn voor hun vak.

Ik denk dat je een probleem hebt als je alleen kunt presteren als je drank of drugs gebruikt. Ik denk dat Domien dat wel begrijpt.
God is a DJ
Feivel

Bericht door Feivel »

Ane Sybesma schreef: 02 feb 2025 11:19 Ik heb er geen moeite mee. Jeugdige overmoed.
Amen. Wel gelachen, hoor.
Ja? Vind jij dit professioneel, Domien? Word jij niet keihard door je baas aangepakt als jij vrijdag straalbezopen of stijf van de middelen de Top 40 presenteert? Zeg je dan ook tegen jouw baas ‘joh, ga lekker naar buiten, even een stukje wandelen ofzo’? Ik zou zeggen: probeer het een keertje.

Daarnaast ‘tetter’ ik wat ik wil. Alleen de admins kunnen me daarin stoppen. Mijn relaas was niet tegen de regels. Alleen jij stoort je eraan. Ik ben het verder helemaal met Phoenix eens.
Domien

Bericht door Domien »

Feivel schreef: 03 feb 2025 09:14 Ja? Vind jij dit professioneel, Domien? Word jij niet keihard door je baas aangepakt als jij vrijdag straalbezopen of stijf van de middelen de Top 40 presenteert? Zeg je dan ook tegen jouw baas ‘joh, ga lekker naar buiten, even een stukje wandelen ofzo’? Ik zou zeggen: probeer het een keertje.

Daarnaast ‘tetter’ ik wat ik wil. Alleen de admins kunnen me daarin stoppen. Mijn relaas was niet tegen de regels. Alleen jij stoort je eraan. Ik ben het verder helemaal met Phoenix eens.
Ik denk dat je zelf ook wel begriipt dat 4-6 in de nacht (als onderdeel van een opleidingstraject, laten we het voor de grap ‘een studie’ noemen) iets anders is dan vrijdagmiddag 14-18. Ik heb dit soort uitglijders vijftien jaar geleden min of meer al gemaakt — of ‘geprobeerd’, zoals jij mij aanraadt. Daar leer je van, daar groei je van. Als mens en als professional.

Verder heb ik een leidinggevende en zie ik een ‘baas’ meer iets als de eigenaar van een hond.
Feivel

Bericht door Feivel »

Dan hoop ik dat Sebastiaan heeft geleerd dat hij dat niet nog eens moet doen. Toch grappig hoor, hoe dat in de media zoveel anders werkt dan bij ieder ander bedrijf. Ik denk dat je je plekje op de radio vooral serieus moet nemen, maar kennelijk kijk ik daar allemaal veel te serieus naar. Verschil van inzicht, denk ik.
Domien

Bericht door Domien »

Nee, ik denk juist dat we daar allemaal hetzelfde over denken. Lijkt me ook geen twijfel over mogelijk. Maar ik vind het uitdelen van een brevet van onvermogen omdat iemand van een feestje (met de branche notabene) iets te vlot weer achter de microfoon kruipt te stevig. Het is een leerproces, zoals iedere grote mensenbaan. Het grote verschil is dat hier de wereld (al dan niet veel later door een opname…) meeluistert/kijkt en oordeelt.
Phoenix

Bericht door Phoenix »

De bewuste uitzending staat ook niet meer online. Dat zal niet zonder reden zijn.
Politiek verslaggever Frits Wester verdween grote tijd van de buis nadat hij met een slok op teveel op tv verscheen.
PowNed medewerker Mark Baander kreeg laatst ook kritiek op zijn drankgebruik.
Sebastiaan is nog jong en deze actie kan hem vergeven worden, maar ik vind niet dat we dit moeten normaliseren.
God is a DJ
Barwijn

Bericht door Barwijn »

Domien heeft gelijk
Phoenix

Bericht door Phoenix »

Barwijn schreef: 03 feb 2025 12:58 Domien heeft gelijk
Het betreffen hier meningen. Die kunnen en mogen verschillend zijn. Aan je reactie te zien deel je de mening van Domien. Dat lijkt mij wat anders dan gelijk hebben.
God is a DJ
Ane Sybesma

Bericht door Ane Sybesma »

Volgens mij is het inmiddels wel duidelijk. Een deel maakt zich er druk om een deel niet. Ik maak me er dus duidelijk niet druk om, als ze het volgende week weer doen zou ik dat wel een stunt vinden.

Zodra er tijdens nachtradio niets meer kan kan de zender in de nacht wat mij betreft op non-stop.

Ik denk dat als het zo veel discussie oproept het beter is om dit in een eigen topic voort te zetten.
progmog

Bericht door progmog »

Phoenix schreef: 03 feb 2025 11:02 De bewuste uitzending staat ook niet meer online. Dat zal niet zonder reden zijn.
Politiek verslaggever Frits Wester verdween grote tijd van de buis nadat hij met een slok op teveel op tv verscheen.
Appels met peren. Wester had een drankprobleem en kon zijn werk niet meer doen. Dan neem ik aan dat de 3FM dj geen drankprobleem heeft? Dan is het eenmaal gebeurt, foei, niet meer doen, en door.
Plaats reactie