Veranderingen 3FM
Moderator: admin6
-
Re: Veranderingen 3FM
Het luistercijfer wat 3FM nu behaald is anders uitstekend te noemen voor een zender naar het BBC 6 Music model. Maar ja, bij de NPO krijgen ze nogal een bol broekje van hoge luistercijfers en is dus dat het enige wat telt in hun ogen. En daar vind ik wat van.
Je haalt twee dingen door elkaar in een zin: 'ik ben van mening' en 'het is een taak'. Een mening hebben is prima, maar hooguit bijzonder als je ziet hoe de NPO gepositioneerd is. Dan zou je eerder kunnen aan het omzetten of omtoveren van een andere zender. Het is namelijk geen taak. De taak van 3FM is dan al totaal anders: dat is - zo bleek uit het concessieplan - een podium bieden aan een talent, maar ook de luisteraantallen laten stijgen.Vanjeafisharder schreef: ↑30 jan 2025 17:17 Ik ben van mening dat een NPO zich daar juist op moet richten omdat commerciële stations dat niet doen dus dat is gewoon een taak, onbekende muziek die je nergens onder de aandacht gebracht wordt te brengen aan een breed publiek, dus ook een brede distributie waar je iedereen mee bereikt, dus niet enkel DAB en online. Radio 2 is al commercieel genoeg in deze.
-
Dat laatste vind ik dus GEEN taak voor de NPO door hier op te letten.
- Ane Sybesma
Mooi, duidelijk. En toch heb jij het maar wat vaak over de luistercijfers van 3fm. Het maakt toch niets uit?
-
Daarom kan er echt wel wat spannender worden gedraaid met de huidige luistercijfers. Dat maakt dan niet uit. Voor een populair muziekformat wat 3FM toch voornamelijk voert, zijn dit gewoon erg lage cijfers.
Dat mag je vinden, maar daar hebben we gewoon wetgeving en een consessieplan voor. Daarin vinden we de doelstellingen en taken voor de publieke omroep.Vanjeafisharder schreef: ↑30 jan 2025 18:20 Dat laatste vind ik dus GEEN taak voor de NPO door hier op te letten.
- Ane Sybesma
Vanmorgen liet Wijnand weer eens horen hoe goed hij bepaalde dingen kan verwoorden met het bericht over FunX-producer Gerwin Visser. Mooi en respectvol.
Weet je hoe laat Wijnand het daar over heeft gehad?
- Ane Sybesma
Kwart voor acht of zo...
Het is toch mooi hoe wij hier op het RadioForum 3FM grondig aan het fileren en analyseren zijn, terwijl deze 3FM-DJ kundig laat zien hoeveel ze er nog om geven: niets. Gewoon compleet lazerus of onder invloed van het een en ander een 6,5 minuut durende oratie houden over eigenlijk helemaal niets. https://www.instagram.com/reel/DFgQcu3P ... N0a20yMXpn
Toegegeven: ik heb onder de tafel gelegen van het lachen, en ik moest eigenlijk meteen denken aan de vroegere tijden met de Freaknacht met Giel Beelen, maar 1) dat waren andere tijden en 2) het was toen geen pretentieuze zender. Van mij hoefde deze jongen morgen niet terug te komen. Met zulke lui kun je gewoon geen serieuze zender runnen.
Maar goed, het blijft Hilversum
.
Toegegeven: ik heb onder de tafel gelegen van het lachen, en ik moest eigenlijk meteen denken aan de vroegere tijden met de Freaknacht met Giel Beelen, maar 1) dat waren andere tijden en 2) het was toen geen pretentieuze zender. Van mij hoefde deze jongen morgen niet terug te komen. Met zulke lui kun je gewoon geen serieuze zender runnen.
Maar goed, het blijft Hilversum

Ik heb het precies 1 minuut volgehouden om naar die jongen te luisteren 

- Ane Sybesma
Nachtradio moet je ook nooit overdag beluisteren 
Dank! Heb het teruggeluisterd.
Haha, prachtig. Mooie radio. Zoiets moet een keer kunnen in de nacht.
Nee. Dronken radio maken moet eigenlijk nooit kunnen. Behalve als je het van tevoren aankondigt, maar dan nog moet het geen gewoonte worden.