Lijkt inderdaad een antenneversterker die overstuurd raakt. Heb het ook gehad met een DAB adapter met plakantenne als je in de buurt van C2000 masten reed, viel DAB even weg...passie3105 schreef: ↑05 okt 2023 14:23 Heb ook al een mail naar BP gestuurd.
Als je verder van de mast rijd is er niks aan de hand.
Hoe dichter bij de mast ,hoe slechter de ontvangst.
DAB+ planning commerciële omroepen.
Moderator: admin6
Re: DAB+ planning commerciële omroepen.
11C
New primary Service : R4ALL.NL
SLAM! : Bitrate change for Audio PID 8204 96kb>88kb.
Veronica : Bitrate change for Audio PID 8205 96kb>88kb.
100%NL : Bitrate change for Audio PID 8193 96kb>80kb.
New primary Service : R4ALL.NL
SLAM! : Bitrate change for Audio PID 8204 96kb>88kb.
Veronica : Bitrate change for Audio PID 8205 96kb>88kb.
100%NL : Bitrate change for Audio PID 8193 96kb>80kb.
Ik vind de geluidskwaliteit van veel zenders op 9c maar meh, is er een reden dat veel stations daar kiezen voor een 32khz samplerate? Het kan namelijk wel op 9c als je de zenders van Q aanzet, netjes 48khz.
Alle stations van DPG (Qmusic zenders) hebben wel een samplerate van 48khz. Overige stations niet en dat hoor je, maar het is vooral bij Sublime armoe troef, spraak klinkt echt blikkerig, muziek is nog te doen maar het is echt niet meer zoals het op 11c klonk. Of het nu slecht afgestelde processing is weet ik niet. Maar van een van de beste processing voorheen afzakken naar dit valt me tegen.
-
Sublime had ooit Omnia.9 en toen klonk het wel goed ook op DAB, nu is het allemaal Orban spul meen ik en klinkt het wollig en geen mooie open en pure sound en toch geprocessed waardoor het lekker klinkt en een eigen sound heeft, maar niet alleen op DAB ook op FM, net als op andere zenders van Talpa en Mediahuis.
Is er iemand die zicht heeft op de planning van het 7D netwerk van MTVNL? In mijn regio (Roermond) is dit netwerk nauwelijks te ontvangen en in meerdere regio's niet. Dit netwerk zou in 2023 uitgebreid worden en zelfs Classicnl heeft dit netwerk verlaten omdat de kosten zouden toenemen vanwege die uitbreiding. In Q4 zou deze uitbreiding voldaan zijn. Ben wel geïnteresseerd in de planning van de beoogde uitbreiding. Zowel 4EVER49 en Grand Prix Radio zitten op 7D en daar luister ik geregeld naar.
Je bent ouder en je wil wat...
-
Ik hoor dat er wel meer regio's zijn waar dat MTV slecht is, las laatst dat iemand rond Haarlem ook weinig heeft.
Ik begreep dat een eventuele uitbreiding niet eerder dan begin volgend jaar zal komen. Ook Zwolle kan wel wat extra signaal niveau gebruiken.
tja hier kan die babyfoon op 7D ook wel wat meer power hebben.. is ook de zwakste 7D zender in de lijst :-D
Dat is een domper... Op de website van MTVNL staat dat dit jaar nog een dekking van 99,4% gerealiseerd gaat worden. Waar heb je dat gelezen? Ik heb een mail van 4EVER49 van 3 weken geleden waarin ze aangeven dat de verbetering nog dit kwartaal gerealiseerd gaat worden. Ik was alleen benieuwd wanneer dit kwartaal.

Ergens hier in het forum werd wat gedeeld, ik weet de details niet meer.
Maar daar claimen ze dat de buitenontvangst nu al 93,54% is, wat echt totaal niet het geval is.Roel_ schreef: ↑21 okt 2023 21:39Dat is een domper... Op de website van MTVNL staat dat dit jaar nog een dekking van 99,4% gerealiseerd gaat worden. Waar heb je dat gelezen? Ik heb een mail van 4EVER49 van 3 weken geleden waarin ze aangeven dat de verbetering nog dit kwartaal gerealiseerd gaat worden. Ik was alleen benieuwd wanneer dit kwartaal.![]()
ja, klopt. Ik vraag me af hoe ze dit percentage berekend hebben. Ach ja, gewoon een verkooppraatje lijkt me...WFNX schreef: ↑22 okt 2023 00:02Maar daar claimen ze dat de buitenontvangst nu al 93,54% is, wat echt totaal niet het geval is.Roel_ schreef: ↑21 okt 2023 21:39Dat is een domper... Op de website van MTVNL staat dat dit jaar nog een dekking van 99,4% gerealiseerd gaat worden. Waar heb je dat gelezen? Ik heb een mail van 4EVER49 van 3 weken geleden waarin ze aangeven dat de verbetering nog dit kwartaal gerealiseerd gaat worden. Ik was alleen benieuwd wanneer dit kwartaal.![]()
-
Ik heb even geen mogelijkheid om plaatjes up te loaden, maar ik schat aan de hand van de gegevens die op https://radio-tv-nederland.nl/dab/dab-o ... nl-7d.html het bij 70% outdoor blijft, echt geen 94% of zo.