Madurodam FM schreef: ↑01 aug 2023 10:27
In de auto idem dito; geen plakantenne maar een spriet op het dak; en rij door het hele land zonder uitval van het signaal. Vriend van me klagen over hoe slecht DAB+ wel niet is; steeds drop-outs, zijn tuner sprong van narigheid steeds terug naar FM. Ik gaan kijken in zijn auto; hangt er een DAB-adapter van een onbekend merk met hieraan de plakstrip voor de antenne. Ik uitleggen dat dit zo niet gaat werken en hij hiermee altijd wegvallers en beperkt aanbod zal ontvangen. Maar het kwaad was al geschied, "het DAB-systeem is 10x niks, en ik luister voortaan wel weer via FM."
Dat merk ik ook wel ja...
Eigen auto gewoon de fabrieks antenne er af en een aftermarket antenne met DAB ontvangst er terug op gelepeld, (en kabels door de auto lopen trekken dus :') )
Bedrijfsbus, ga ik de stock antenne niet van vervangen (idem voor de stock radio*) maar een magneetvoet antenne op het imperiaal doet het beter dan een raamantenne aan de voorruit (inclusief goede massa verbinding)
kabeltje bij het deurrubber naar buiten en gaat best goed, al heb ik met de eigen auto toch nog net even betere ontvangst.. maar voor nu klaag ik niet over de ontvangst in dat ding.. FM is helemaal een drama namelijk :P
*stock radio met AM/FM ontvangst, maar de Albrecht DR-56C verzorgt DAB+ ontvangst (en bluetooth streaming indien gewenst) en helaas ben ik genoodzaakt om de FM transmitter in dat ding te gebruiken want de radio zelf heeft niet eens AUX in :(
nu alleen voor de Golf 6 Variant nog een dak antenne scoren... met die rare antenne setup in de achterruitjes is DAB+ ontvangst ook een dramadraak!