Backsells

Wil je vormgeving laten horen of wil je iets vragen over vormgeving? Dat kan hier!

Moderator: admin6

powertothebeat

Re: Backsells

Bericht door powertothebeat »

Je kunt ze zelf maken, met een synthesizer.
"It's not true I had nothing on. I had the radio on."
- Marilyn Monroe
maxxxmedia

Bericht door maxxxmedia »

Ik zal van de week een paar voor niks online droppen.
ghust

Bericht door ghust »

Ik heb veel backsells. PB me maar
Hoort-u-mij

Bericht door Hoort-u-mij »

Sorry maar vind backcels vaak klinken als een aanlopende stofzuiger
Budweiser

Bericht door Budweiser »

en welke toegevoegde waarde denk je dat die uitspraak binnen dit topic heeft?
Bababooey !
Twitter
Hoort-u-mij

Dat backcels onnatuurlijke radio creëeren en je veel meer sfeer neer zet met een passend bedje dan seconden lang een storende grond toon
Budweiser

Bericht door Budweiser »

Gezien de populairiteit van backsells had je vast al door dat de meningen hierover verdeeld zijn. Dit topic gaat dan ook niet over of de ts backsells zou moeten gebruiken, want die beslissing heeft ie reeds gemaakt. De vraag is waar ze te vinden zijn.
Bababooey !
Twitter
Daan!

Bericht door Daan! »

Backsells heb ik inmiddels bij dutchnoise vandaan. Ze voldoen prima. Ik gebruik ze niet als bedjes, maar korte upvulstukjes, waarop je bijvoorbeeld een plaat kan afkondigen of tussen een bed en muziek in zonder intro om items aan te kondigen.
Hoort-u-mij

Budweiser schreef:Gezien de populairiteit van backsells had je vast al door dat de meningen hierover verdeeld zijn. Dit topic gaat dan ook niet over of de ts backsells zou moeten gebruiken, want die beslissing heeft ie reeds gemaakt. De vraag is waar ze te vinden zijn.
Omdat ze de massa volgen, kudde gedrag... Even een backcel is wel ok maar als je een verhaal van een minuut doe dan gaat het storen !
Hoort-u-mij

Daan Bakker schreef:Backsells heb ik inmiddels bij dutchnoise vandaan. Ze voldoen prima. Ik gebruik ze niet als bedjes, maar korte upvulstukjes, waarop je bijvoorbeeld een plaat kan afkondigen of tussen een bed en muziek in zonder intro om items aan te kondigen.
Kijk zo hoort het
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Dan moet je niet kritiek hebben op de backsell dus, maar de gebruiker :)

http://daveleusink.blogspot.nl/2010/04/ ... djs-2.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
JulesKluivert

Bericht door JulesKluivert »

Een backsell wordt echt gebruikt op het einde van een bedje om een overgang te maken naar een liedje toch? Ik hoor vaak een gesprek met een bedje, als het gesprek er dan bijna op zit (laatste vraag) wordt er een nieuw kort muziekje gestart (een backsell dan volgens mij) en vervolgens start de plaat. Klopt dat?
jensdelanger

Bericht door jensdelanger »

Doorgaans gebruik je inderdaad backsells voor een overgang te maken tussen 2 items of tussen 2 platen. Een korte talk, een tease, aankondiging van winactie, of om wat meer "energie" mee te geven in een (afsluitend) gedeelte van je talk. Veel backsells zijn namelijk nogal monotoon en kunnen, zoals "Hoort-U-Mij?" het verwoordt, klinken als een aanlopende stofzuiger.

Maar het is maar net wat voor backsell je gebruikt. In mijn optiek kan een backsell ook 'n sfeervolle "soundscape" zijn die je verhaal juist meer kleur/emotie/tempo meegeeft. En dan zou je desnoods ook 'n verhaal van 2 minuten op zo'n backsell kunnen doen. Dan wordt het eigenlijk gewoon 'n talkbedje, met de start van 'n backsell. Volgens mij hoeft het dus niet zo zwartwit te zijn. En volgens mij moet je nooit iets doen "omdat het zo hoort". Radiomaken is een creatief vak, dus doe iets op een manier die voor je idee/gevoel het beste werkt. En vergeet dan niet om het een paar dagen later nog eens terug te luisteren, om erachter te komen of het "vanuit de luisteraarskant" ook inderdaad zo werkte zoals je beoogde. Of beoorde. ;-)

Daarover gesproken... en om toch even terug te komen op de vraag van de topicstarter: ik zie net dat er een mooi pakketje van 10 backsells verkrijgbaar is op radioimagingshop punt com. ;-)
Plaats reactie