Ik snap niet dat die hele term Retro Radio gebruikt word voor oude muziek omdat retro iets nieuws is geinspireerd op iets van vroeger. Wat nu in de top 40 komt is nieuwe muziek met de sound van vroeger zoiets noem je retro, niet de hits van vroeger.density1 schreef: ↑28 okt 2022 14:38 Ik zie in mijn internet radio player wel een nieuw Nederlands station Retro Radio www.ditisretroradio.nl Maar dit zal niet van RadioCorp zijn vermoed ik zo. Only 80's overigens.
MTV NL via T-DAB/T-DMB
Moderator: admin6
Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB
Lijkt me niet dat dit van RadioCorp is. Is geregistreerd op een Outlook-adres. Ik zie alleen geen licentie bij de Stichting Webcasting, er wordt op de site niets gemeld over Buma Stemra en Sena en ik zie geen vergunning van het Commissariaat. Ik heb de url uit de quote verwijderd, omdat er kans is dat we anders reclame maken voor een station dat niet aan de wettelijke eisen voldoet.
Vibe Radio is gestart.
-
ClassicNL verdwenen van DAB+. Werd te duur zeker? Tot zover nog minder diversiteit op DAB+. Erg jammer. Benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
Het nieuwsbericht op hun site geeft daar ook geen duidelijkheid over. (Het enige dat ik hieruit haal is dat het dus ook niet de bedoeling is om op een andere manier op DAB+ terug te komen.)Vanjeafisharder schreef: ↑20 sep 2023 11:03 ClassicNL verdwenen van DAB+. Werd te duur zeker? Tot zover nog minder diversiteit op DAB+. Erg jammer. Benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
https://classic.nl/classicnl-niet-meer- ... -ontvangen
-
Echt, ik vind dit echt een afgang.
-
De kwaliteit van het MTVNL-netwerk is dan ook onacceptabel slecht. Jaren- en jarenlang is dat al zo en ik zie geen enkele verbetering. Het zou zó veel beter zijn, om deze kanalen 7D/9A gewoon in twaalf kavels te veilen, net zoals bij kanaal 9C is gebeurd.Vanjeafisharder schreef: ↑20 sep 2023 11:03 ClassicNL verdwenen van DAB+. Werd te duur zeker? Tot zover nog minder diversiteit op DAB+. Erg jammer. Benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
- Ane Sybesma
Een commerciële zender zal vast naar de kosten en de inkomsten kijken. De luistercijfers zullen via DAB niet opwegen tegen de kosten neem ik zo aan.
en als dat zo is kun je er inderdaad beter mee stoppen.
GLXY home of rap : Bitrate change for Audio 64kb>96kb.Vanjeafisharder schreef: ↑20 sep 2023 11:03 ClassicNL verdwenen van DAB+. Werd te duur zeker? Tot zover nog minder diversiteit op DAB+. Erg jammer. Benieuwd wat er voor in de plaats gaat komen.
BBC WORLDSERVICE : Bitrate change for Audio 96kb>48kb.
Vibe Radio : Bitrate change for Audio 48kb>64kb.
TOMRRWLND OWR NL : Bitrate change for Audio 64kb>96kb.
KINK DISTORTION : Bitrate change for Audio 96kb>64kb.
4EVER49 Radio : Bitrate change for Audio 64kb>96kb.
Grand Prix Radio : Bitrate change for Audio 96kb>64kb
-
Die bitrates zijn al een tijdje zo. De mux is nooit helemaal vol geweest.DX'r schreef: ↑20 sep 2023 17:23 GLXY home of rap : Bitrate change for Audio 64kb>96kb.
BBC WORLDSERVICE : Bitrate change for Audio 96kb>48kb.
Vibe Radio : Bitrate change for Audio 48kb>64kb.
TOMRRWLND OWR NL : Bitrate change for Audio 64kb>96kb.
KINK DISTORTION : Bitrate change for Audio 96kb>64kb.
4EVER49 Radio : Bitrate change for Audio 64kb>96kb.
Grand Prix Radio : Bitrate change for Audio 96kb>64kb
-
Nog erger: ze hoeven dat niet te doen. De ingebruiknameverplichting in de vergunning voor Laag 3 van MTVNL is altijd schandalig zwak geweest. In september zou de oorspronkelijke vergunning aflopen en dan gaan de ingebruiknameverplichtingen van de nieuwe vergunning eindelijk in. Die vergunning hebben ze gekregen, omdat MTVNL meegewerkt heeft aan de frequentieherindelingen van de afgelopen jaren. Het uitkopen van MTVNL was voor de overheid kennelijk geen optie.
Van de website van de RDI:
Meetprotocol ingebruiknameverplichtingen digitale omroepvergunningen (DAB+)|26 januari 2022
Pagina 5 van 20
De recente gewijzigde vergunning in laag 3 kent eveneens twee IGV’s. Ook deze
IGV’s kennen een ingangsdatum die in de toekomst ligt (artikel 5):
1. Vanaf 1 september 2024 biedt de vergunninghouder de dienst, omschreven
in artikel 2, aan met een geografische verzorging van 60% mobiele
ontvangst en een demografische verzorging van 50% binnenontvangst.
2. Vanaf 1 september 2026 biedt de vergunninghouder de dienst, omschreven
in artikel 2, aan met een geografische verzorging van 75% mobiele
ontvangst en een demografische verzorging van 60% binnenontvangst.
-
Momenteel (en dat kwam nog niet eerder voor) scant mijn ontvanger 4Ever49 2x in.
De eerste op MTVNL, de tweede op het regionale netwerk van Utrecht op 12B.
Blijkbaar heeft 4Ever49 op beide netwerken een ander ID meegekregen zodat mijn tuner ze als twee verschillende stations ziet.
Op beide netwerken zitten bijvoorbeeld ook Grandprix Radio, Arrow Classic Rock en Magic FM, maar bij deze stations is dit niet het geval en komt deze slechts 1x in mijn tuner-overzicht.
Blijkbaar heeft 4Ever49 op beide netwerken een ander ID meegekregen zodat mijn tuner ze als twee verschillende stations ziet.
Op beide netwerken zitten bijvoorbeeld ook Grandprix Radio, Arrow Classic Rock en Magic FM, maar bij deze stations is dit niet het geval en komt deze slechts 1x in mijn tuner-overzicht.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
codes zijn hetzelfde alleen heeft 4E49 op 7D bitrate 96 en op 12B 64.Madurodam FM schreef: ↑14 okt 2024 16:11 Momenteel (en dat kwam nog niet eerder voor) scant mijn ontvanger 4Ever49 2x in.
-
4Ever49 heeft gelijk, al is dit natuurlijk zonde van de ruimte op DAB+. De oorzaak is al jaren en jaren een slechte dekking van het MTVNL-net.Madurodam FM schreef: ↑14 okt 2024 16:11 Momenteel (en dat kwam nog niet eerder voor) scant mijn ontvanger 4Ever49 2x in.
Dat de vergunning van dit bedrijf nog steeds bestaat, is het gevolg van een gigantische blunder, die de overheid eind jaren '00 beging. Het idee van mobiele TV via de ether kwam op en MTVNL lobbyde succesvol voor frequentieruimte. Die blunder bestaat vooral uit twee delen: het vergeven van de verkeerde frequenties (Laag 3) en de lange looptijd van de vergunning tot 2024.
Laag 3 (de regionale laag) lag op de plank en Laag 4 (uit aan NL toegewezen DVB-T-kanalen) was nog net niet beschikbaar. Men had op Laag 4 moeten wachten en Laag 3 op de plank moeten laten liggen, totdat de regionale omroepen toe waren aan DAB+. Ook het succes van mobiele TV via de ether was toen nog niet duidelijk. Nu weten wij dat dat een gigantische flop was. Men had MTVNL een vergunning voor vier jaar moeten geven, die bij geen succes gewoon zou aflopen.
Inmiddels is het probleem kwa frequenties opgelost. Dit kon voor 2024 echter niet zonder medewerking van MTVNL, maar moest wel voor die tijd, omdat medewerking van o.a. Duitsland nodig was. MTVNL heeft toen een nieuwe vergunning gekregen met - alweer - veel te lage eisen voor minimale dekking. De indeling van de frequenties is nu erg goed, maar die MTVNL-vergunning is echt zonde.
Ik stel voor, dat de overheid MTVNL uitkoopt, wat bij de herindeling eigenlijk al gedaan had moeten zijn, in plaats van de verlenging van de vergunning. Daarna zou Laag 3 geveild kunnen worden, zodat de radiostations ook hier zelf vergunninghouder kunnen zijn. Dit zal de dekking zeker ten goede komen en dan hoeven landelijke stations niet meer uit te wijken naar de regionale muxen.
MTVNL heeft een nieuwe website en heeft volgens hunzelf 19 Antenna Installation Points.
Op dit moment staan er 11 zenders aan.
Er komen dus nog 8 zenders bij of ze hebben een telfout gemaakt.....
Op dit moment staan er 11 zenders aan.
Er komen dus nog 8 zenders bij of ze hebben een telfout gemaakt.....
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op
http://www.dabmonitor.nl/
http://www.dabmonitor.nl/