MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
radiogolfje

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door radiogolfje »

Hoe is de ontvangst nu van MTV in de randstad.

Ik hoorde afgelopen week in Haarlem een discussie over DAB en men vertelde dat BP het MTV netwerk kanibaliseerde. Dit om aan materialen te komen voor de ombouw van de regionale stations.
Zo zouden Rotterdam en Hilversum duidelijk minder signaal geven dan voorheen, en dat de MTV gebruikers het daarmee niet eens waren.
6dB in de min, of te wel een kwart van het originele vermogen
EtherScout

Bericht door EtherScout »

radiogolfje schreef: 10 sep 2022 10:53 Hoe is de ontvangst nu van MTV in de randstad.

Ik hoorde afgelopen week in Haarlem een discussie over DAB en men vertelde dat BP het MTV netwerk kanibaliseerde. Dit om aan materialen te komen voor de ombouw van de regionale stations.
Zo zouden Rotterdam en Hilversum duidelijk minder signaal geven dan voorheen, en dat de MTV gebruikers het daarmee niet eens waren.
In de Bollenstreek is 7D te ontvangen. Het signaal is op sommige plaatsen ook beneden bruikbaar, maar er is niet veel ruimte voor verstoring. Dit is al jaren zo en dit is niet veranderd. Ik denk dat ik signaal krijg uit Den Haag met Amsterdam als goede tweede, al weet ik dat niet zeker.

5B - Redelijk
7D - Matig tot redelijk
8B - Slecht tot matig
9C - Heel redelijk
11C - Zeer goed
12B - Matig
12C - Heel redelijk

Kortom 5B en 9C lopen flink achter op 11C, ondanks dat ze vanuit Alphen aan den Rijn zouden komen. Is dat wel zo? 12C komt zeker niet uit Alphen, maar zet toch een heel redelijk signaal neer. Het stevige signaal van 11C laat zien dat er voor de andere muxen nog heel veel ruimte voor verbetering is.
DX'r

Bericht door DX'r »

radiogolfje schreef: 10 sep 2022 10:53 Hoe is de ontvangst nu van MTV in de randstad.

Aha dat is reden dat ik afgelopen weken heel veel uitval had in die regios als ik luisterde naar classicnl, wegvallend signaal op plekken waar ik dat nog nooit eerder had :eek:
fdboer

Bericht door fdboer »

Als dit waar is geeft dat wel weer aan wat voor cowboys het zijn bij BP.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

EtherScout schreef: 18 jun 2021 16:22
waterveenmos schreef: 18 jun 2021 14:00 Zou het verhuren van het BG Radio-deel aan een subkanaal van Kink dan niet veel logischer zijn? Trekt me dunkt meer luisteraars dan BG Radio.
Op dit moment heeft BG-Radio niets met RadioCorp op 11C te maken. Iedereen mag ruimte huren bij MTVNL. Het zou kunnen, dat BG-Radio ruimte bezet houdt voor een toekomstig station, maar het zou ook kunnen dat BG-Radio de ruimte zelf gehuurd heeft en deze ook wil blijven gebruiken. Ik hoop dat eerste.
Het is al een tijdje stil op het kanaal van BG-radio.
density1

Bericht door density1 »

Retro Radio van RadioCorp zou er ook nog bij komen, weet alleen niet of dit hier of via de andere landelijke mux gaat zijn.
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

eerst zien dan geloven
EtherScout

density1 schreef: 01 okt 2022 16:14 Retro Radio van RadioCorp zou er ook nog bij komen, weet alleen niet of dit hier of via de andere landelijke mux gaat zijn.
Ik denk niet dat ze dat zullen gaan doen. Het barst in Nederland inmiddels van de retrostations. Er is in die vijver weinig meer om naar te vissen...
density1

Bericht door density1 »

Ja nee, dan kun je het maar beter niet doen. Net zo goed als er veel hitradio-achtige stations zijn.
Ou-Tannu

Bericht door Ou-Tannu »

denk dat MTVNL sowieso het nadeel heeft dat er alles behalve fatsoenlijke dekking is..
rvbracht

Bericht door rvbracht »

EtherScout schreef: 02 okt 2022 08:47
density1 schreef: 01 okt 2022 16:14 Retro Radio van RadioCorp zou er ook nog bij komen, weet alleen niet of dit hier of via de andere landelijke mux gaat zijn.
Ik denk niet dat ze dat zullen gaan doen. Het barst in Nederland inmiddels van de retrostations. Er is in die vijver weinig meer om naar te vissen...
Nog genoeg mogelijkheden voor andere niche zenders op DAB+.
Gouwe ouwe zenders zijn er nu wel meer dan genoeg, zowel op de lokale muxen als 9C.
de vrije fries

Bericht door de vrije fries »

De Nederlandse  radiozender KINK heeft nog een radiozender op DAB+ gelanceerd. In de multiplex van MTVNL op kanaal 7D is KINK Classics vervangen door KINK Distortion. KINK Distortion speelt een mix van metal, hardrock en metalcore. KINK Classics is nog steeds te horen op de tweede, nationale multiplex  op kanaal 9C.

Dit betekent dat KINK nu op DAB+ vertegenwoordigd is met vier programma's - KINK Alt Rock, KINK Classics, KINK Distortion en K-ROCK.
EtherScout

de vrije fries schreef: 18 okt 2022 18:32 Dit betekent dat KINK nu op DAB+ vertegenwoordigd is met vier programma's - KINK Alt Rock, KINK Classics, KINK Distortion en K-ROCK.
Kijk, dit is een aanvulling! Gewoon een genre brengen dat nog niet in de ether te beluisteren is. Kink is goed bezig!
density1

Bericht door density1 »

Ik zie in mijn internet radio player wel een nieuw Nederlands station Retro Radio www.ditisretroradio.nl Maar dit zal niet van RadioCorp zijn vermoed ik zo. Only 80's overigens.
density1

Bericht door density1 »

KINK Distortion al weer verdwenen van MTVNL, KINK Classix is nu weer dubbel te beluisteren.
Plaats reactie