MTV NL via T-DAB/T-DMB

Frequentie planning, zerobase, ontvangstproblemen, gevoeligheid van tuners, de beste antenne opstelling en omgevallen masten

Moderator: admin6

Plaats reactie
EtherScout

Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB

Bericht door EtherScout »

Echtwel schreef: 13 apr 2022 16:45
Madurodam FM schreef: 13 apr 2022 14:02 Misschien dat een gedeeltelijke leegloop bij MTVNL ervoor gaat zorgen dat men daar de prijzen eens gaat verlagen. Heb het idee dat heel wat partijen wel graag landelijk op DAB+ zouden willen maar het gewoon financieel niet kunnen opbrengen en hierdoor noodgedwongen op een lokaal DAB+ netwerk gaan zitten.
Zo'n Arrow Bluesbox, Soul Radio of Nashville FM hebben eigenlijk niets te zoeken op lokale muxen en zouden prima tot hun recht komen op MTVNL.
Ja waarom word hier niet op gehandhaafd.
Op zich een terechte opmerking, maar de beperkte concurrentie voor MTVNL houdt de prijzen hoog. Is snap wel dat zij op de lokale muxen zitten. Als voor september van dit jaar de regionale omroepen om zijn naar de nieuwe indeling, ontstaat er in die muxen weer extra ruimte. Ook komt er na september, bovenop alle lagen, een extra mux op kanaal 8D vrij met dekking in de hele Randstad. Ik denk dat er eind dit jaar nog wel stations uit de lokale muxen naar grotere muxen zullen overstappen, al is dat dan niet altijd 7D MTVNL. Niet ieder station heeft geld voor een volledig landelijke DAB+dekking.

Ook zal de uitgifte van alle lokale muxen in heel Nederland extra ruimte opleveren. Ik denk dus dat het uiteindelijk wel goed komt.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

EtherScout schreef: 13 apr 2022 19:08
Echtwel schreef: 13 apr 2022 16:45
Madurodam FM schreef: 13 apr 2022 14:02 Misschien dat een gedeeltelijke leegloop bij MTVNL ervoor gaat zorgen dat men daar de prijzen eens gaat verlagen. Heb het idee dat heel wat partijen wel graag landelijk op DAB+ zouden willen maar het gewoon financieel niet kunnen opbrengen en hierdoor noodgedwongen op een lokaal DAB+ netwerk gaan zitten.
Zo'n Arrow Bluesbox, Soul Radio of Nashville FM hebben eigenlijk niets te zoeken op lokale muxen en zouden prima tot hun recht komen op MTVNL.
Ja waarom word hier niet op gehandhaafd.
Op zich een terechte opmerking, maar de beperkte concurrentie voor MTVNL houdt de prijzen hoog. Is snap wel dat zij op de lokale muxen zitten. Als voor september van dit jaar de regionale omroepen om zijn naar de nieuwe indeling, ontstaat er in die muxen weer extra ruimte. Ook komt er na september, bovenop alle lagen, een extra mux op kanaal 8D vrij met dekking in de hele Randstad. Ik denk dat er eind dit jaar nog wel stations uit de lokale muxen naar grotere muxen zullen overstappen, al is dat dan niet altijd 7D MTVNL. Niet ieder station heeft geld voor een volledig landelijke DAB+dekking.

Ook zal de uitgifte van alle lokale muxen in heel Nederland extra ruimte opleveren. Ik denk dus dat het uiteindelijk wel goed komt.
Laten we hopen en dat de prijs van de lokale Muxen omlaag gaan dan krijg je ook meer diversiteit en leuke lokale content.
Ik zou een soort toegangsradiokanaal op DAB graag er bij willen hebben. wat voorheen op de analoge kabelradio in de diverse steden was.
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
EtherScout

Omdat net nieuwe netwerk 9C door leveringsproblemen aanstaande zondag niet direct op volle sterkte zal draaien, zal in ieder geval Sunlite langer op 7D MTVNL aanwezig blijven.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Nieuwe zender in de lucht : Loopreizen Radio

(Fit and Healthy Lifestyle)

Ik hoor nu een gepresenteerd programma.

Meer info op deze website :
https://www.totaaltv.nl/nieuws/landelij ... gebreider/

Ook deze zender zendt muziek uit uit de jaren 70/80/90. Maar dat is tegenwoordig de standaard.
fdboer

Bericht door fdboer »

Om 7D landelijk te noemen vind ik voorlopig toch wat pretentieus. :???:
Willemtel

Bericht door Willemtel »

Loop radio. Wat ik me afvraag zijn er eigenlijk wel een dab+ walkman.
density1

Bericht door density1 »

Ja, ik heb er 1, een Sangean met een klein speakertje er op en een uitschuifbare antenne. Maar het lastige is je moet de antenne even goed uitschuiven om wat te ontvangen, het draad van de koptelefoon zou als antenne moeten dienen zodra deze is aangesloten maar doet niets.
Willemtel

Bericht door Willemtel »

Ja ik had ook wel kleine portable dab+ radio,'s gezien maar inderdaad allemaal met telescoop antenne.
En een goede antenne heb je wel nodig op het netwerk van mtvnl .
Maar bedankt voor de tip.
density1

Bericht door density1 »

Buiten gaat het nog wel met koptelefoondraad als antenne maar binnenshuis is het een drama. Ook de auto is het waardeloos, of je moet in een stad, dorp rijden waar de zendmast staat.
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Hier buiten ook een drama. Arrow en Magic FM beweren landelijk op DAB te ontvangen te zijn. Ja zo zal het aan ze verkocht zijn maar hoe serieus moet je die club nemen als er voor het noordelijk deel een zender 50 Watt erp draait? Voor zo'n grote partij zit er financieel toch wel ruimte ergens om dat pipo-zendertje te vervangen? Zelfs de streekmuxen draaien meer vermogen.
jessica

Bericht door jessica »

Ik heb al jaren een hele kleine Sangean draagbare radio. Gewoon een zakradio. Ontvangt prima. Beter dan mijn vaste dab+ toestel. Zowel in huis als buiten als in de auto (autoradio was tijdje kapot). Dus er zijn prima kleine dab+ radio's op de markt.
Noordzee

Bericht door Noordzee »

Weer een nieuwe zender erbij : Grand Prix Radio
EtherScout

Noordzee schreef: 21 mei 2022 12:55 Nieuwe zender in de lucht : Loopreizen Radio
Nog maar net begonnen, nu alweer veranderd: Loopreizen Radio gaat 4ever49 worden. Blijkbaar zat deze doelgroep toch niet op een eigen radiostation te wachten. In plaats van een goede doelgroep uit te zoeken, gaan ze toch maar voor dertien in een dozijn: nóg een gouwe-ouwezender. Want die hadden wij nog niet... :???: Zucht...
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

En dat is best jammer als je weet dat de mensen achter dit station ooit achter Baja Radio zaten en die klonk zeker voor die tijd super.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

EtherScout schreef: 05 aug 2022 09:17
Noordzee schreef: 21 mei 2022 12:55 Nieuwe zender in de lucht : Loopreizen Radio
Nog maar net begonnen, nu alweer veranderd: Loopreizen Radio gaat 4ever49 worden. Blijkbaar zat deze doelgroep toch niet op een eigen radiostation te wachten. In plaats van een goede doelgroep uit te zoeken, gaan ze toch maar voor dertien in een dozijn: nóg een gouwe-ouwezender. Want die hadden wij nog niet... :???: Zucht...
Of de sponsor haakt af omdat deze er minder belang mee heeft dan gebleken? Of de enthousiaste medewerker bij loopreizen die het radiostation runde is vertrokken en daardoor de samenwerking verbroken?

De nieuwe naam en logo spreken mij niet echt aan. Maar het ontbreekt er niet aan enthousiasme dus dat is wel mooi om te zien! Ik wens ze veel succes!
Plaats reactie