Afhankelijk van de bitrate zal dat ook 12-16 zijn.
MTV NL via T-DAB/T-DMB
Moderator: admin6
Re: MTV NL via T-DAB/T-DMB
Dus er kan nog wel wat meer bij. Ben benieuwd.
Maar het is wel super opmerkelijk. Je zou verwachten dat Sunlite, Kink Classics en OWN (onder vlag Q) naar 9C gaan. Er moest binnen een x aantal weken een uitrolplan liggen, maar de uitrol zelf laat maar op zich wachten. Lijkt me niet dat je voor een paar weken eerder bij een andere Dab+ aanbieder start. Maakt me reuze nieuwsgierig naar de status van 9C. Waar we ook Radio Noordzee Nationaal mogen verwachten gezien de registratie bij het Commissariaat. Verwacht ook Joe in enige vorm bij Q. Maar dan zijn er nog wat onbekende puzzelstukjes. Kan me niet snel genoeg gaan!fdboer schreef: ↑16 nov 2021 11:14Ik denk eerder dat de stations vast een voorschot nemen op een stukje bekendheid. Mogelijk gaat de opbouw voor 9C minder snel dan voorzien, maar dat is gissen.EtherScout schreef: ↑16 nov 2021 09:29Mooie toevoeging, maar is het soms de bedoeling dat 9C Laag 7 helemaal niet in de lucht komt?
MTVNL heeft vooral dekking in de Randstad en dus toch een tamelijk groot publiek (sorry rest van Nederland, jullie zijn kennelijk niet belangrijk).
Aangezien er toch ruimte over is vermoed ik dat RadioCorp en Kink de kans hebben gepakt om tijdelijk ruimte te huren om zo toch een belangrijke poel luisteraars te bereiken (vooruitlopend op de beschikbaarheid van 9C).
Wat betreft de status van 9C, dat is gissen.
Aangezien er toch ruimte over is vermoed ik dat RadioCorp en Kink de kans hebben gepakt om tijdelijk ruimte te huren om zo toch een belangrijke poel luisteraars te bereiken (vooruitlopend op de beschikbaarheid van 9C).
Wat betreft de status van 9C, dat is gissen.
Is toch compleet zinloos om 9C aan te steken terwijl er nog 300CU onbenut is op 7DEtherScout schreef: ↑16 nov 2021 09:29Mooie toevoeging, maar is het soms de bedoeling dat 9C Laag 7 helemaal niet in de lucht komt?

-
Ik vind 96 kb/s voor de Kink-stations niet compleet zinloos. Wat ik wel zinloos vind, is huren bij MTVNL, terwijl je eigen ruimte op 9C hebt. Dit geldt ook voor RadioCorp. Voor alle 9C-stations geldt: als je een vergunning aanvraagt, gebruik 'm dan.DX'r schreef: ↑17 nov 2021 18:05Is toch compleet zinloos om 9C aan te steken terwijl er nog 300CU onbenut is op 7DEtherScout schreef: ↑16 nov 2021 09:29Mooie toevoeging, maar is het soms de bedoeling dat 9C Laag 7 helemaal niet in de lucht komt?![]()
De stations zijn van elkaar en een netwerk beheerder (waarschijnlijk BP) afhankelijk om 9C in de lucht te krijgen. Waarschijnlijk lopen de onderhandelingen minder soepel en gooit COVID ook nog eens roet in het eten.
Daarnaast verwacht ik dat de MTVNL contracten kort lopend zijn een puur als overbrugging zijn bedoeld.
Daarnaast verwacht ik dat de MTVNL contracten kort lopend zijn een puur als overbrugging zijn bedoeld.
Dan moet het 9c net wel al opgebouwd zijn, schijnbaar is de zenderoperator nog niet zo ver..EtherScout schreef: ↑17 nov 2021 19:51Ik vind 96 kb/s voor de Kink-stations niet compleet zinloos. Wat ik wel zinloos vind, is huren bij MTVNL, terwijl je eigen ruimte op 9C hebt. Dit geldt ook voor RadioCorp. Voor alle 9C-stations geldt: als je een vergunning aanvraagt, gebruik 'm dan.DX'r schreef: ↑17 nov 2021 18:05Is toch compleet zinloos om 9C aan te steken terwijl er nog 300CU onbenut is op 7DEtherScout schreef: ↑16 nov 2021 09:29
Mooie toevoeging, maar is het soms de bedoeling dat 9C Laag 7 helemaal niet in de lucht komt?![]()
Komt wel een hoop geheimzinnigheid bij kijken. Zo moeilijk kan het toch niet zijn om even een status te geven hoe ver men is er mee.
De normale luisteraar weet nog niets van de komst. Die heeft er ook niets aan op dit moment. Intern zal men wel communiceren.
Weet van iemand bij een technische partner dat men meer weet over de status, maar wat die status is vertellen ze niet. Wel weet ik dat ze pas wachten tot alle lokaties zijn opgebouwd en getest. Ook bouwvergunningen en bezwaar procedures lopen nog.
Dat wij radiofreaks het graag wil weten is wat anders.
-
Hoeveel stations blijven er met het ingaan van kanaal 9C kanaal over op MTV-NL?
Worden er in de toekomst voor MTV-NL nog nieuwe zenders aangezet/of meer vermogen?
Vooral in Oost-Brabant/Noord-Midden Limburg zit een groot gat, bij Arnhem/Nijmegen, Noord-Holland-noord, Zeeland, West-Brabant en natuurlijk op de waddeneilanden.
Indien je de outdoor ontvangst wil uitbreiden zou ik een zender plaatsen in:
-De Mortel 5kw
-Arnhem 1kw
-Wieringermeer 2kw
-Roermond 1kw
-Roosendaal 1kw
-Goes 5kw
Worden er in de toekomst voor MTV-NL nog nieuwe zenders aangezet/of meer vermogen?
Vooral in Oost-Brabant/Noord-Midden Limburg zit een groot gat, bij Arnhem/Nijmegen, Noord-Holland-noord, Zeeland, West-Brabant en natuurlijk op de waddeneilanden.
-De Mortel 5kw
-Arnhem 1kw
-Wieringermeer 2kw
-Roermond 1kw
-Roosendaal 1kw
-Goes 5kw
en bij de zender in Tjerkgaast ook even een slinger aan de vermogensknop geven want die staat ook voor spek en bonen aan eigenlijk :Pbjornboonk schreef: ↑10 apr 2022 22:23 Hoeveel stations blijven er met het ingaan van kanaal 9C kanaal over op MTV-NL?
-De Mortel 5kw
-Arnhem 1kw
-Wieringermeer 2kw
-Roermond 1kw
-Roosendaal 1kw
-Goes 5kw
-
Er verdwijnen er zeker twee: Kink Classics en Sunlite en er blijven er vrijwel zeker zes: Arrow, BBC World, BG Radio, ClassicNL, GLXY en Magic FM. Als Tomorrowland OWR een themastation van Q-Music wordt, dan verdwijnt 'ie naar 9C, anders blijft 'ie ook op MTVNL. Verder zullen de evenementenzenders Kermis FM en Roparun Radio voorlopig wel blijven. Al met al valt het dus wel mee.bjornboonk schreef: ↑10 apr 2022 22:23 Hoeveel stations blijven er met het ingaan van kanaal 9C kanaal over op MTV-NL?
Toch verwacht ik geen spectaculaire uitbreidingen van MTVNL. Hooguit een zender in Arnhem voor de A12 en eentje in oost-Brabant voor de A2, tenzij er een grote speler bij komt. Tjerkgaast is het oude excuuszendertje voor Friesland. Die is vast niet duur en uitzetten is niet nodig. Zeeland gaat er pas komen, als duidelijk is of de ruil met Frankrijk voor kanaal 7D rond is, of als duidelijk is dat deze er nooit komt. Kanaal 7D is nu met 4kW in gebruik in de stad Lille op zo'n 70 km van Zeeland. MTVNL heeft daarom nu kanaal 9A in Zeeland.
Voorlopig zal MTVNL het reservenetwerk van de Nederlandse DAB+ blijven.
-
Misschien dat een gedeeltelijke leegloop bij MTVNL ervoor gaat zorgen dat men daar de prijzen eens gaat verlagen. Heb het idee dat heel wat partijen wel graag landelijk op DAB+ zouden willen maar het gewoon financieel niet kunnen opbrengen en hierdoor noodgedwongen op een lokaal DAB+ netwerk gaan zitten.
Zo'n Arrow Bluesbox, Soul Radio of Nashville FM hebben eigenlijk niets te zoeken op lokale muxen en zouden prima tot hun recht komen op MTVNL.
Zo'n Arrow Bluesbox, Soul Radio of Nashville FM hebben eigenlijk niets te zoeken op lokale muxen en zouden prima tot hun recht komen op MTVNL.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Ja waarom word hier niet op gehandhaafd.Madurodam FM schreef: ↑13 apr 2022 14:02
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)