VRAAG : Lokale radio in Spanje

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

MFM

Re: VRAAG : Lokale radio in Spanje

Bericht door MFM »

Radio Costa met op de website een grote foto van een radio 538 studio...
Hoe staat het in Spanje eigenlijk met het DAB/DAB+ verhaal?
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Daarom vind ik de hele boel een beetje raar en hoop dat iemand op de forum wat weet.....
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Zo te zien 1 landelijk en 5 regionale DAB multiplexen http://www.ukwtv.de/cms/spanien-dab.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Opvallend dat 1 van de grootste zenders in het land; Cadena 40 (bekend van de Spaanse Top40, Los Cuarenta Principales)
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Ik vroeg me af of iemand nog wat wist van de Nederlandse Radio Mi Amigo die daar ook uitzond
Hun site is nogal karige met info
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Nederlands radiostation XtraFM in Spanje overgenomen
et commerciele radiostation XtraFM aan de Costa Blanca in Spanje is onlangs overgenomen door radio-ondernemer Patrick van den Hoek en Joep Maenen.

De afgelopen 12 jaar stond het radiostation XtraFM onder leiding van Kees Nijssen. Nijssen gaat zich nu richten op zijn andere bedrijven en heeft Joep Maenen (huidig sales manager) en radio ondernemer Patrick van den Hoek gevraagd om het non-stop radiostation over te nemen.

Patrick van den Hoek: “Met de unieke muziekformule en de laatste officiële luistercijfers konden Joep en ik hier natuurlijk geen nee op zeggen. XtraFM is écht een begrip aan de Spaanse Costa en in 2017 willen wij nog meer residenten en niet residenten bereiken aan de Costa Blanca via de 92.7 FM.” [Radio.NL]
beweging in Spanje ( Bron Radio.nl)

http://radio.nl/812426/nederlands-radio ... vergenomen
http://radio.nl/xtra-fm-spanje
http://www.xtrafm.es/
Madurodam FM

Men heeft het hier over de frequentie 92.7 aan de Costa Blanca, maar had X-tra niet meer frequenties in Spanje ? Of zijn deze inmiddels allemaal al verdwenen ? Goed bezig die Patrick , heeft hij nu een X-tra FM in Spanje en een Xtra Radio in NL.
PatrickvdHoek

Bericht door PatrickvdHoek »

@Madurodam FM: Aan de Costa Brava is nog steeds de editie XtraFM Costa Brava On-AIr. :-) -bier

XtraFM en XTRA RADIO zijn trouwens twee verschillende merken en stations, stom toeval :-)
Madurodam FM

@Madurodam FM: Aan de Costa Brava is nog steeds de editie XtraFM Costa Brava On-AIr. :-) -bier

XtraFM en XTRA RADIO zijn trouwens twee verschillende merken en stations, stom toeval :-)
Hahaha, vast Patrick ! Overigens goede herinneringen aan een Xtra FM, maar die kwam begin jaren '90 vanaf de Frans/Belgische grens :wink:
deradioluisteraar

Bericht door deradioluisteraar »

Madurodam FM schreef:Men heeft het hier over de frequentie 92.7 aan de Costa Blanca, maar had X-tra niet meer frequenties in Spanje ? Of zijn deze inmiddels allemaal al verdwenen ? Goed bezig die Patrick , heeft hij nu een X-tra FM in Spanje en een Xtra Radio in NL.
De frequentie aan de Costa Brava (o.a Playa d'Aro) draaide vorig jaar herfst al niet meer als X-tra. Zo kwamen er wel reclames en muziek voorbij, maar geen station ID's. Of was deze X-tra al niet meer van dezelfde eigenaar als die aan de andere Costa? Misschien dat de nieuwe eigenaar het weet? :D
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Erik de Zwart en Rick van Velthuysen die onlangs vertrokken bij Radio Veronica blijven actief in de radiowereld. De heren zijn ingestapt in de Spaanse radiozender Costa Blanca Radio
Mediamagazine.nl
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Dit heet dus: "Het nuttige met het aangename combineren". Gelijk hebben ze!
en dan is er koffie......
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Is vast een tijde iets denk ik zag de site en ook niet zo super
v.ijl

Bericht door v.ijl »

Lees ik op de site
..... en hij richt zich op de doelgroep van 9 tot 90 jaar .....
Tja.... mijn muziek is dit niet. Mijn kwaliteit is dit ook niet: enige oversturing waarneembaar....
en dan is er koffie......
JanL

Bericht door JanL »

Schijnt oud nieuws te zijn. Erik op Twitter: Oud nieuws, wie schrijft deze onzin? De Zwart en Van Velthuysen hebben Spaanse zender
Echtwel schreef: 10 jan 2017 11:55 Erik de Zwart en Rick van Velthuysen die onlangs vertrokken bij Radio Veronica blijven actief in de radiowereld. De heren zijn ingestapt in de Spaanse radiozender Costa Blanca Radio
Mediamagazine.nl
Plaats reactie