VRAAG : Lokale radio in Spanje

Forum voor al het nieuws over buitenlandse radiostations en dj's.

Moderator: admin6

MFM

Re: VRAAG : Lokale radio in Spanje

Bericht door MFM »

Dat zit wel goed.. kan er dagen naar luisteren. :))
Echtwel

Bericht door Echtwel »

MFM schreef:Dat zit wel goed.. kan er dagen naar luisteren. :))
Ik zie dat men er een 2e freq bij heeft nu stond er van de week nog niet op. Heeft iemans nog meer info? E
Madurodam FM

Bericht door Madurodam FM »

Ik zie het, nu ook zender in Benidorm. Andere zenders die zich aldaar op Nederlanders (zowel toerist als overwinteraars) richten hebben het in het verleden niet gered. Radio Oranje, Decibel, Costa Holanda, ze zijn inmiddels allen helaas verdwenen. Holland FM heeft dan wel weer een totaal ander format dan Oranje, hits inplaats van smartlappen ;) Ik wens ze heel veel succes toe, en hoop dat ze een stuk succesvoller zijn dan hun Nederlandstalige voorgangers.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Zijn nog meer van dit soort stations nu nog actief heeft iemsmd nog meer url?
PRODUCER

Bericht door PRODUCER »

T. Le Com schreef:
rutgrrr schreef:Echtwel, ik denk dat ketens zoals Xtra FM en Los Principales 40 wel gereguleerd zijn inderdaad. Op die schaal is het niet te doen om het zo losjes te doen denk ik :)
Xtra FM is in Nederlandse handen en is evenals Los Principales legaal..dit in tegenstelling tot zo een 3000 andere radiozenders in spanje welke eigenlijk gewoon piraten zijn want zij beschikken niet over de juiste vergunning en werken inderdaad via u-bocht constructies op zendmachtigingen van lokale omroepjes. Zendvermogens en opstelplaatsen bepaalden zij zelf maar dat schijnt nu afgelopen te zijn want de autoriteiten gaan stevig optreden en hebben een soort van Divisie Telecom opgericht welke volgens de laatste berichten in de streek van Valencia gestationeerd zal worden. Boete's voor overtreders kunnen oplopen tot 1 miljoen eurootjes..
Jammer, ik was al een tijdje bezig op Laser Op FM Espanja op te richten.
Had alles incl. de bierfiltjes, T-shirts, petjes voor de prinsjes al klaar !!!! -+dance
The Earth Has Music For Those Who Listen.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Welke laser dan er zijn al een paar geweest zelfs een laser in spanje die u weer atlantis heet. Ben benieuwd . Weet dat er ook een danceradio in spanje.
Roland

Bericht door Roland »

Hallo Costa Holanda heet tegenwoordig "Costa Blanca Radio".
2 FM-frequenties langs de Costa Blanca, Javéa 97,9 en Albir 96,7.

Leuk breed non-stop muziekformat, ik kan er dagen naar luisteren:
http://www.hallocostaholanda.nl/compone ... h/live.php
De Nederlandse ether, het blijft een fiasco!
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Hoe omschrijf je het muziek format van Holland fm? Die vind ik top !
ransbeek

Bericht door ransbeek »

Ik ben nog steeds van mening dat de ether van 'ons' is en niet van de overheid.

De overheid eigent zich de ether toe, en verkoopt voor veel geld iets wat niet hun eigedom is. De ether is van de gemeenshap en die hoort niet in de handel gegooid te worden voor duizelingwekkende bedragen, zoals nu. Kapitalistisch regime in mijn ogen, maar goed ik dwaal af.

Wat Spanje betreft weet ik via via dat men daar niet of nauwelijks optreedt tegen illegale zenders. Zolang je geen halsbrekende toeren uithaalt met vermogens en netjes de huur betaald van je antennelokatie is er weinig kans dat ze je eruit halen. Je kan er in dit deel van Europa enkel maar van dromen. Hier moeten ijverige opsporingsambtenaren voor een (in vergelijking) het megakapitaal beschermen voor een hongerloon.
DJ Reiger

Bericht door DJ Reiger »

Update voor dit topic:
In de Spaanse krant 'El Pais' is afgelopen mei (2014) een groot artikel verschenen over de radio situatie aan de Costa Blanca.

Four hundred pirates on the airwaves
http://elpais.com/m/elpais/2014/05/01/i ... 00116.html

Ik was eind september 2014 in Calpe en de laatste stand van zaken is daar dat de FM band naast Spaanstaligen vooral gedomineerd wordt door Engelstalige commerciële netwerken, allen gericht op de Engelse communities. Daarnaast een enkele Scandi (Nova), Duitser (Mi Amigo) en het enorme netwerk van die ene Nederlander die in het artikel wordt genoemd (xtra fm, jfk, oldies, costa blanca radio). Helaas vooral non stop muziek en weinig tot niks Nederlands gepresenteerd itt de engelsen die de gehele dag gepresenteerde programma's brengen. Al met al een drukke en gezellige bedoening en erg vermakelijk voor de Nederlandse radio freak.

De stad Benidorm is qua ligging in een door bergen omzoomde baai een soort wolkenkrabber enclave met op dit moment wat kleinere stations zoals Hallo Nieuwsradio (doorlus nl radio 1 vd satelliet) Mixpeople 91.2 en Cool FM 97.4. Dit laatstgenoemde station wordt bestiert door twee Ieren en de Nederlandse radio/benidorm veteraan en rock liefhebber 'Peter D.'

pic Cool FM studio here
http://jamzradio.blogspot.nl/2014/10/gr ... ol-fm.html

fm bandscan Calpe airchecks hier:
http://www.divshare.com/download/26336044-8a0

Heat FM Spain/ Hot FM/ Cool FM/ Costa Blanca radio/ Xtra FM/ Bay radio/ Cadena cien/ Rock FM/ JFK/ Gold/ Oldies/ Vibe/ Los Cuarenta/ Talk Radio Europe/ Megaparty FM/ Overseas FM /Passport FM/ Spectrum FM
Echtwel

Bericht door Echtwel »

@ DJ Reiger bedankt voor je verhaal leuk leesvoer. -bier
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Er blijken "in eens steeds meer station " op korte golf te gaan uitzenden o.a.

http://www.radiomiamigo.es/shortwave/" onclick="window.open(this.href);return false;
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Wie weet meer hiervan , ik las het net, er zijn 2 Costa Radio's actief allebei gerund door Nederlanders
http://www.radiocosta.eu/index.php/nl/" onclick="window.open(this.href);return false;

http://costablancaradio.nl/index.php" onclick="window.open(this.href);return false; ( deze blijkt 2 bekende NL dj achter zich te hebben staan ?? )
maxxxmedia

Bericht door maxxxmedia »

Ik vind Maxima FM een goed Spaans radiostation, geen reclame en hele aparte dancetracks die je hier niet zo snel hoort. Los 40 is wel goed, maar teveel reclameblokken.
optimod

Bericht door optimod »

Bestaat dat Nederlandse Oldies Radio station nog in Benidorm? Dacht dat het op 91.9 zat. Volgens mij was het station van Xtra FM. Online hoor ik het inmiddels niet meer.
Plaats reactie