Lokatiestudio's

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

pkc'er

Re: Lokatiestudio's

Bericht door pkc'er »

Dit was de lokatie studio zoals Papendrecht FM hem had staan met de kerstmarkt 2011 in Papendrecht.
Afbeelding
wave

Bericht door wave »

Waar je FOH de tendens ziet dat de geluidstechniek steeds mínder plek in gaat nemen lijkt het bij sommige locatieuitzendingen wel of de setup juist zovéél mogelijk ruimte in moet nemen. Met één digimixer, met in het rack een dubbele CD speler, de ontvangers, EQ, eindtrap en een klapdoos zou dit toch ook moeten kunnen :))
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
pkc'er

Bericht door pkc'er »

Dat klopt, zou best met minder kunnen, die mixer links is de laatste keer komen te vervallen. Links staan de flightcases van de omroep, met de ontvangers van de draadloze mic. Hierbovenop staat een D&R teleporter die via een linksys kastje op onze eigen VOIP server in de studio zit. In de grote flightcase zit een racklight, een DBX microfoon proccesor, een Delta 1010 geluidskaart en de radio automatisering, en redactiepc en de patchpanels voor die flightcase.

In het midden hangen de monitoren aan een balk die tussen de 2 grote staande flightcases zit gemonteerd.
Voor de rest zie je daar de mengtafel met aan iedere kant één cd-speler en je ziet daar links het kastje voor de knopstart van de automtisering en rechts de jinglepad van de automatisering (net boven de cd speler)

Rechts boven zitten de ontvanger van nog een draadloze microfoon, en de zenders van de in ear's 2x en een DAB USB player.
In de onderste zitten een racklight, een niet gebruikte crossover, een koptelefoon versterker, een compressor/limiter ( alleen de limiter wordt heel licht gebruikt, en daaronder een equelizer voor de speakers op lokatie. en een versterker. Ook zit er een lade in deze flightcase.

De linker en rechter flightcase zijn samen ook los te gebruiken als drive-in set en zijn niet van de omroep zelf.
RBS

Bericht door RBS »

wave schreef:Waar je FOH de tendens ziet dat de geluidstechniek steeds mínder plek in gaat nemen lijkt het bij sommige locatieuitzendingen wel of de setup juist zovéél mogelijk ruimte in moet nemen. Met één digimixer, met in het rack een dubbele CD speler, de ontvangers, EQ, eindtrap en een klapdoos zou dit toch ook moeten kunnen :))
Maar dat imponeert dan niet hé :))
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Misschien dat de 'centrale' set niet kleiner aan het worden is, maar reporters in het veld nemen tegenwoordig steeds vaker met -bijvoorbeeld- hun iPhone hun reportage op.

Dat imponeert wel hoor :))
remco_k

Bericht door remco_k »

RBS schreef:
wave schreef:Waar je FOH de tendens ziet dat de geluidstechniek steeds mínder plek in gaat nemen lijkt het bij sommige locatieuitzendingen wel of de setup juist zovéél mogelijk ruimte in moet nemen. Met één digimixer, met in het rack een dubbele CD speler, de ontvangers, EQ, eindtrap en een klapdoos zou dit toch ook moeten kunnen :))
Maar dat imponeert dan niet hé :))
Ach, ik ken een lokale omroep die in het verleden een lokatie uitzending deed, over een lange draad naar de studio.
Die draad ziet niemand. Dus stonden er tegen de voorgevel van de lokatie een 5 tal richtantennes naar her en der gericht op 10 meter hoog. Zut kabel erin, liep een meterkast in... Zonder ergens aan vast te zitten...
Hoort gewoon bij het spelletje, dat imponeert ook... :))
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Het zal mij benieuwen wat voor locatie studio komende week in de Alpe 'd Huzez staat.
Ik ga daar naar toe, en zal een paar foto's nemen.

Voor de liefhebbers die alles gratis of voor weinig willen, ik mag daar gratis werken of te wel vrijwilliger.
(Moet je toch eens aan je baas vragen of je een maandje gratis mag werken. :wink: _)
wave

Bericht door wave »

Om die vraag te stellen hoef jij alleen maar in de spiegel of in de frontcam van je iPhone te kijken, radiogolfje :))
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
DU

Bericht door DU »

ookal is mijn lokatie studio een aantal stappen minder als wat ik tot nu toe heb langs zien komen, het is een lokatie studio dus wil ik hem graag laten zien.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Gr DU
Stereo is a human creation
marckxz

Bericht door marckxz »

een paar foto's van evenementenzender VRB (Vrije Radio Belsele):
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Zo gezegd, zo gedaan, afgelopen week betrokken geweest met de werkzaamheden rond Radio en TV bij de Alpe d'Huzes.

Hier enkele foto's

Afbeelding
Afbeelding

Radio studio voor de NCRV

Afbeelding

Motorrijder met cameraman en videozender.

Afbeelding

TV studio van de NCRV.

En de motorcamera onderweg naar boven.
Afbeelding

Meer foto's ga ik later plaatsten onder locatiefoto Alpe d'Huzes
RBS

Bericht door RBS »

@VRB
Heb dat in Zele als eens willen in gang steken voor Malaika maar de administratie houdt me wat tegen.
Materiaal hebben we (tot nieuwe RVR-zender en antennes toe); jij hebt toevallig geen copy/voorbeeld van VRB ?
Is dat Zarastudio 2 dat daar draait Marc ? (ik denk trouwens dat ik ooit bij jou op Beverland langs geweest ben met die mannen van Primera/Topradio in Dendermonde).
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !
marckxz

Bericht door marckxz »

RBS schreef:@VRB
Heb dat in Zele als eens willen in gang steken voor Malaika maar de administratie houdt me wat tegen.
Materiaal hebben we (tot nieuwe RVR-zender en antennes toe); jij hebt toevallig geen copy/voorbeeld van VRB ?
Stuur je me je mailadres even door in pm? Ik zal eens navragen of je een kopietje van het dossier kan bezorgen. Infeit valt die administratie goed mee.
RBS schreef:Is dat Zarastudio 2 dat daar draait Marc ? (ik denk trouwens dat ik ooit bij jou op Beverland langs geweest ben met die mannen van Primera/Topradio in Dendermonde).
Je bent in een ver verleden inderdaad ooit eens bij Beverland langsgeweest. Ik heb al lang niets meer met dat station te maken.
De automatisering is Dinesat radio van Hardata.
pkc'er

Bericht door pkc'er »

Dit was ons lokatie onderkomen tijdens de kerstmarkt die we in Papendrecht onlangs hebben gehad.
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

In dat meubel zitten 3 monitoren welke een powerpoint presentatie vertoonde van de omroep.
Oogt een stuk kleiner als de lokatieset die we vorig jaar hadden, echter is er technisch niet veel weg/bijgekomen.
2 Microfoons (Shure SM58), 1 mic buiten, 3 draaloze mic's met in ear ontvangers voor buiten, tevens een HF prints wandelzender (met retour). Ook hadden we de beschikking over telefoon via VOIP ons eigen studio nummer, lopend via een D&R teleporter II als telefoonvork. 1 cd-speler (tevens USB-speler). en de radioautomatisering (Caliope On Air Suite).
Dit werd naar de studio gestraald met een stereo zender van HF-Prints

Internet hadden we via een bewoner in de buurt , via een p2p verbinding, en CAI voor de tv met kabelkrant gewoon via een kabel.
En de mobiele studio (omgebouwde keet) is van de omroep zelf.
keesthatsme

Bericht door keesthatsme »

Leuke lokatie set
Plaats reactie