Thuis Studios [deel 10]

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Sjaak Leijting

Re: Thuis Studios [deel 10]

Bericht door Sjaak Leijting »

Ziet er zeer professioneel uit👍
Lex In Het weekend

Bericht door Lex In Het weekend »

De afgelopen weken zijn hier weer leuke foto's geplaatst van mooie studio's.
Ik blijf het leuk vinden om te zien wat er zoal bij een ander staat.
Lexinhetweekend.
Dukard

Bericht door Dukard »

OK ... Dank je wel Sjaak voor het compliment. :wink:

Na het 'publiceren' van mijn studio foto's rond 02-22 ontdekte ik in 4 maanden tijd dat er ruim 50K aan views zijn geweest.
Helaas lijkt het "Thuis studio draadje" geen uitnodiging meer te zijn voor het plaatsen van andere thuisstudio's.

Dat is jammer ... wie verrast ons hier weer eens ?? ... ;-)))
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
wave

Bericht door wave »

Het draadje is inderdaad wel heeeeel stil aan het worden :roll: . Aan de andere kant: in veel gevallen is er ook niet veel meer te zien. De glimmende recorders, mengtafels en randapparatuur zijn vervangen door software en plugins op een Mac of PC en een beeldscherm. Daar is niks aan te zien, dus dan blijft hooguit een fader controller die de DAW en/of digi-rackmixer aanstuurt over.

En die digirackmixer is super handig, maar een lust voor het oog? Verre van. Een analoge 24-kanaals mixer met L/R, 10 auxen, 4 stereo effect sends / returns, 6 subgroepen, 6 VCA groepen, 6 mute groepen en metering op alle i/o, total recall en de mogelijkheid voor externe automatisering is flink aan de maat (en het gewicht), maar een lust voor het oog. Wil je op zo'n analoge mixer op iedere input een delay/gate/compressor/limiter en volledig parametrische EQ hebben, plus 4 digitale effecten dozen, plus op iedere output een compressor limiter en grafische 31-bands EQ, dan kun je er een imposant effectenrack naast zetten. Maar een Soundcraft UI24R heeft er maar 6 HE en een iPad voor nodig, en weegt minder dan de gemiddelde boodschappentas. Een diesel slurpende bestelbus om de mixer en effectenracken in te vervoeren is niet nodig: desnoods neem je het hele ding in een mixerbag aan je schouder mee. En moest je voor die analoge set een heel goed gevuld spaarvarken omkeren, voor de digirack tegenhanger stopt de kassa bij de prijs van een weekje Center Parcs.

De technische vooruitgang is groot, de krimp in afmetingen en gewicht is immens, de vooruitgang in betaalbaarheid is immens maar visueel is het een heel ander verhaal :wink:
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
R.J. Mulder

Bericht door R.J. Mulder »

Veel bij lokale omroepen zijn mensen thuis gaan draaien of opnemen tijdens Corona, Misschien zijn er nieuwe thuisstudio's ingericht maar nog niet met ons gedeeld. #Hint :wink:
mhkamp

Bericht door mhkamp »

Ook ik doe een duit in het zakje.

Noot voor eventuele azijnzeikerts: Ja, ik heb een 12v fm zender waarmee ik uitzend. Dit is puur voor mijzelf (groot woonoppervlakte) en niet voor een ander bedoeld, hoewel een aantal buren het weten.

Mijn studio opstelling.

Foto 1 :
Afbeelding
Beeldscherm rechts is eigenlijk als tweede beeldscherm. Vanwege stekker te kort fungeert deze nu als extra beeldscherm voor on-line stream.

Beeldscherm links is een 'data' pc. Deze ontvangt en verzend data naar (1) de RDS Encoder (2) de stream PC. Ook heb ik hier mijn camera voor de
oprijlaan aangesloten. Mocht ik visite krijgen kan ik dat altijd zien. Daar is eigenlijk beeldscherm rechts voor.

Tussen beide beeldschermen op de tafel ziet u een PIRA RDS encoder waarvan de pilot tone lamp brand, maar de zender er net te zwak voor is.

Foto 2 :
Afbeelding
Twee beeldschermen voor 1 PC. De linker zie je OTS AV Radio Webcaster wat een volledige legale versie is. De rechter gebruik ik om te browsen.

Foto 3:
Afbeelding
Op de lege ruimte hoorde eigenlijk de Behringer SX3040. Vanwege een plotseling elektrisch mankement is die tijdelijk verwijderd
Daaronder de Behringer MDX 4600 processor.
Daaronder weer een TP Link Switch
En daaronder de Devine WMD 168 draadloos microfoon systeem.
Dit alles draait op twee HP Compac Desktop PC's draaiend op Win10. Fijne jongens, helaas beginnen ze toch wel op het einde van hun latijn te geraken. De server PC is ooit door iemand in elkaar gezet en een soort game PC, voor het streamen een prima dingetje. Draait op Win7

Foto 4:
Afbeelding
Het kleine FM zendertje. En een regel RDS voor de tekstbeleving.

Foto 5:
Afbeelding
De Behringer Pro Mixer DX2000USB.

Voor eventuele verbeteringen hou ik me altijd aanbevolen.
wave

Bericht door wave »

Nice :D
It's only vintage if it works. Otherwise it's just old crap.
WVP

Bericht door WVP »

Ha allen,

Ik kijk al poosje mee op het forum, maar vandaag ook eerste post. Thuis ben ik lekker aan de hobby om een simpele maar basis studio'tje in te richten. De basis is er al zoals je kunt zien, maar ik ga nog wel wat leuke dingen toevoegen. Achter in het rackje hangen al soldeer projectjes aan elkaar, zoals faderstart naar Mairlist vanaf de DHD mengtafel.

Tips of opmerkingen zijn altijd welkom!

Afbeelding Afbeelding Afbeelding

Alvast een fijn uiteinde van het jaar gewenst!
Piet Puk

Bericht door Piet Puk »

@wvp : mooie mengtafel, mooie studio (in opbouw). Vraag uit nieuwsgierigheid: waarom heb je er voor gekozen de mengtafel helemaal rechts in het bureau te plaatsen - en niet in het midden - ?
Ik vind het wel gek maar ik vind het niet raar - Morrison
GerjanCluistra

Bericht door GerjanCluistra »

Coenkruk schreef: 23 jan 2022 21:06
Op deze foto is het een beetje een troep maar ik draai veel vanaf vinyl.
Afbeelding

Mochten jullie nog ideeën hebben, dan hoor ik her graag!
Ziet er sfeervol uit man!
Schopt graag tegen heilige huisjes...
WVP

Bericht door WVP »

Piet Puk schreef: 30 dec 2022 16:00 @wvp : mooie mengtafel, mooie studio (in opbouw). Vraag uit nieuwsgierigheid: waarom heb je er voor gekozen de mengtafel helemaal rechts in het bureau te plaatsen - en niet in het midden - ?
Thanks!

Helemaal links heb ik ook een fader bank van 4 faders. In het midden heb ik mooi alle plek voor toetsenbord/muis, laptop, cartwall en plek om nog te kunnen hobbyen.
Lex In Het weekend

Ik zal hier binnenkort ook even wat foto's plaatsen. Niet dat het al af is, maar naar mijn idee wel de moeite waard om jullie alvast wat te laten zien.
Lexinhetweekend.
WVP

Bericht door WVP »

Lex In Het weekend schreef: 29 mei 2023 19:44 Ik zal hier binnenkort ook even wat foto's plaatsen. Niet dat het al af is, maar naar mijn idee wel de moeite waard om jullie alvast wat te laten zien.
Ik ben benieuwd Lex!
Lex In Het weekend

Het is nog wachten op de persoon die mijn meubel gaat maken. Schijnt door alle drukte een tijdje te gaan duren voordat hij hieraan gaat beginnen.
Lexinhetweekend.
fhughes

Bericht door fhughes »

Dank je wel Sjaak voor de complimenten en het binnengaan op de thuisstudio's. Ik hoop dat we er iets meer van zien dan alleen maar foto's. Wilt u mij informeren over de locatie van dit forum?
Plaats reactie