Thuis Studios [deel 10]

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
admin5
Moderator

Thuis Studios [deel 10]

Bericht door admin5 »

Vervolg van Thuis Studios [deel 9]

We willen jullie vragen om:
1. In dit topic geen technische vragen te stellen, daarvoor is het Techniek subforum.
2. Foto's van studio's niet onnodig te quoten, tenzij je daar een goede reden voor hebt. Edit de IMG tags er dus even uit als je een post quote.
3. Als je de laatste poster in het topic bent, niet meerdere posts achter elkaar te plaatsen. Als je nog wat te melden hebt, edit dan je laatste post.
4. Je foto's te schalen naar een gepast formaat zodat het op het scherm past.
5. De foto's inline in dit topic te plaatsen met de zogenaamde IMG tags. Dus geen links plaatsen naar externe webpagina's waar de foto's moeten worden bekeken.

Zo houden we het simpel en overzichtelijk.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
Krijn20345

Bericht door Krijn20345 »

Alle studiotopics doorgekeken en mooie dingen gezien, dus vond het wel tijd dat ook ik mijn steentje bijdraag. Dus hierbij mijn studio. Ook voeg ik wat tekeningen toe hoe ik het ga uitbreiden
Dit is mijn studio tot nu toe:
Afbeelding
Mengtafel: Allen&Heath ZED14
Microfoon: Shure PG58
19" inhoud: Eurolite schakelkast, Patchpanel en sinds kort een Alesis Microverb 4.
Monitorspeakers: Tannoy Reveal 105a (2x uiteraard)

Dan heb ik al wat tekeningen gemaakt hoe ik hem wil uitbreiden:
Huidige studio:
Afbeelding

Uitbreiding:
Afbeelding

Benieuwd wat jullie ervan vinden!!!

Groeten,

Krijn
RBS

Re: Thuis Studios [deel 10]

Bericht door RBS »

Donkere ziel ? Ideaal voor new-wave shows 8-)
Ik vind het persoonlijk proper maar nogal donker (ik ben gewoon in een bijna glazen huis te wonen, dus heel veel licht) maar dat is persoonlijk natuurlijk. Als jij je er maar goed in voelt dat is belangrijkste.
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Foto is waarschijnlijk met een telefoon gemaakt maar het is een nette studio. Quo kleuren had ik ook voor meer licht gekozen maar dat heeft met smaak te maken.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
chriskleton

Bericht door chriskleton »

zo ben weer even aan het opknappen ge weest in me studio met dit als resultaat maar is nog steeds niet af
<knip> das ons simpel internet radiootje
groeten chris

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding
Laatst gewijzigd door admin5 op 22 sep 2011 20:50, 1 keer totaal gewijzigd.
Reden: URL traffic generator verwijderd
Zwarte IJsbeer

Bericht door Zwarte IJsbeer »

Het gaat er om dat alles werkt zoals jij dat graag wil maar mooi en netjes is het niet. Niet dat dat persé moet hoor want ik neem aan dat jij er tevreden mee bent en daar gaat het om.
Alle tv's de wereld uit, radio's aan de macht
Krijn20345

Bericht door Krijn20345 »

Zwarte IJsbeer schreef:Foto is waarschijnlijk met een telefoon gemaakt maar het is een nette studio. Quo kleuren had ik ook voor meer licht gekozen maar dat heeft met smaak te maken.
Foto is idd met een telefoon genomen, Er hangen verschillende spotjes in de studio, dus het is er niet overdreven donker.

Groeten
Krijn
chriskleton

Bericht door chriskleton »

Zwarte IJsbeer schreef:Het gaat er om dat alles werkt zoals jij dat graag wil maar mooi en netjes is het niet. Niet dat dat persé moet hoor want ik neem aan dat jij er tevreden mee bent en daar gaat het om.

het blijft een thuis studio maar het moed idd nog wat meer afgewerkt woorden en weg ge werk maar dit is het begin ook nog maar

mvg chris
dirk1

Bericht door dirk1 »

Ik blijf me verbazen hoeveel troep mensen thuis hebben. :D
Mitchii

Bericht door Mitchii »

dirk1 schreef:Ik blijf me verbazen hoeveel troep mensen thuis hebben. :D

Kom dan aub niet op mijn kamer kijken hahahahhahah!
RBS

Bericht door RBS »

Wij verwachten uiteraard foto's van jullie mesthoopje of troep....
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !
station-drz

Bericht door station-drz »

waar zijn nu eigenlijk die donders grote mengtafels voor nodig? :))

als ik zie dat ik hier op een 7 kanaals menger 2 platen spelers 2 cd spelers en een pc heb draaien + 2 mics, dan zijn de rest van de kanalen toch overbodig?
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))
station-drz

Bericht door station-drz »

waar zijn nu eigenlijk die donders grote mengtafels voor nodig? :))

als ik zie dat ik hier op een 7 kanaals menger 2 platen spelers 2 cd spelers en een pc heb draaien + 2 mics, dan zijn de rest van de kanalen toch overbodig?
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))
RBS

Bericht door RBS »

mmm ik heb een tien kanaals en die gebruik ik toch ook compleet hoor.
2x micro (mogelijks nog uit te breiden met extra module in de nieuwe studio voor derde microfoon)
3x pc (live)
2x Md
1x DAT / SL1210 Technics
2x cd

ontbreekt nog : 1x telco maar dat kan mogelijks als line B op een van de 2 md's voor die uitzonderlijke keren en op de tweede een pc met bv. skype ipv telco.
ontbreekt nog : 1x automaat als die op een andere pc/server komt te staan (wat nu het geval is)

Hangt er dus allemaal vanaf wat je ermee doet uiteraard.

Maar je hebt gelijk als je een 7 kanaals hebt met bv. triple input dan is dat meer dan voldoende. -bier
Laatst gewijzigd door RBS op 06 aug 2011 21:05, 1 keer totaal gewijzigd.
RBS

Bericht door RBS »

Zwarte IJsbeer schreef:Het gaat er om dat alles werkt zoals jij dat graag wil maar mooi en netjes is het niet. Niet dat dat persé moet hoor want ik neem aan dat jij er tevreden mee bent en daar gaat het om.
Klopt maar er zijn toch enkele dingen waar je niet omheen kunt : cdspelers onder de tafel. Okee voor de player maar toch niet de controller ? De vu-meter ook onderaan de tafel (al lijkt me die zelfs compleet overbodig gezien de vele meters op de mengtafel).
Mits een kleine inspanning en eerst eens gewoon bij wijze van test ergens te plaatsen en ermee te werken kan je met dit materiaal toch wel een mooie setup bouwen. Het staat gewoon niet echt logisch; zelfs al werk je met remotestart dan wil je toch wel even een volgende cdtrack klaarzetten of zien hoeveel remaintime er nog is.
Plaats reactie