Website van RTV Zoo Zwolle brengt iets anders

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

tspronsen

Re: Website van RTV Zoo Zwolle brengt iets anders

Bericht door tspronsen »

HansHeino schreef:Kapers op de kust! :wink:
Of RTV ZOo hier wakker van zal liggen betwijfel ik.

Volgens de website luister ik naar 'Broodje Hollands' maar het is toch echt de '19toen show', een syndicated programma. Het geluid is matig maar dat kan natuurlijk ook aan de opname liggen.

De 'TV Gemist' op de website bestaat uit losse items. De items de ik bekeken had, hebben geen intro. Je kijkt gewoon naar bewegende beelden en na enige tijd worden er vragen gesteld. Net of ze vergeten zijn de voice-over er in te monteren. Bij het item over de spoortunnel was bij één interview zoveel omgevingsgeluid dat beide personen nauwelijks te verstaan zijn. Zoiets hoor je toch als je het item opneemt? En als je er pas in de montage achterkomt, ondertitel het dan.

Maar misschien zijn dit nog kinderziektes ;-)
HansHeino

Bericht door HansHeino »

Zojuist gelezen, nieuwe ontwikkelingen: "Licentie Lokale Omroep Zwolle naar RTV ZOo".
https://www.weblogzwolle.nl/content/view/45368/55/" onclick="window.open(this.href);return false;
Gertw68

Bericht door Gertw68 »

De gemeenteraad heeft gisteravond een besluit genomen dat ZOo voor de komende vijf jaar weer een licentie krijgt.
https://www.weblogzwolle.nl/content/view/45607/55/" onclick="window.open(this.href);return false;
sverrips

Bericht door sverrips »

Debaser schreef:
PCE schreef:Die van de Loe is zo te zien gemaakt met Joomla. Prima wanneer je beperkte middelen hebt kan je daar best wat mee doen.
Ja, maar Joomla is slechts het achterliggende systeem. Dat zegt niks over de vormgeving of inhoud van je site en dat is wat de bezoeker ziet. Wat dat betreft kun je als lokale omroep veel meer met Joomla dan men daar laat zien bijvoorbeeld. Er zijn voldonde webdesignbureaus die voor weinig een prachtige vormgeving voor je Joomla cms kunnen maken. Dan heb je iets wat volledig aan jouw wensen voldoet met een veelgebruikte gratis 'achterkant'.

Maar dat kost geld en ik kan me voorstellen dat de meeste lokale omroepen dat niet zo hebben liggen. Dan komt een gratis thema goed uit maar daar moet je dan wel even werk van maken. Er zijn wel betere te vinden.

Belangrijker dan de vormgeving vind ik toch de inhoud. Wat dat betreft kunnen lokale omroepen toch soms ook wel wat efficiënter werken. Ze hebben vast al vrijwilligers rondlopen die nieuwsblokjes voor de radio maken of de kabelkrant vullen met nieuws. Dan is het voor die mensen per nieuwsbericht hooguit twee minuten extra werk om dat ook even op de website te plaatsen. Daar heb je geen aparte vrijwilligers voor nodig. Je moet ze alleen even uitleggen hoe het cms werkt maar dat is geen hogere wiskunde. Helaas snappen veel lokale omroepen waar ik kom dat nog steeds niet en hebben of zoeken ze aparte medewerkers voor de website. Vaak vragen ze daar technische kennis bij terwijl dat voor het simpel vullen van een site he-le-maal niet nodig is.
Bij de LOE is een zelfgemaakte template, dacht ik. Verder zet men het nieuws alleen op de kabelkrant en via een constructie met mediahub wordt deze door een door mij geschreven linux programma automatisch op de website gezet. kortom..... geen medewerker die de website vult, alleen 1tje die er verantwoordelijk voor is ;)
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )
Gertw68

Re: RTV Zoo. Zwolle.

Bericht door Gertw68 »

RTV ZOo gaat per 19 oktober RTV Zwolle.FM heten.
http://www.rtvzoo.nl/rtv-zoo-gaat-per-1 ... tem?994090
Wat schieten ze daar mee op?
boxfm

Bericht door boxfm »

Maar vervolgens www.zwolle.fm niet geregistreerd hebben. rtvzwolle.fm is dan weer wel geregistreerd...
sverrips

Bericht door sverrips »

boxfm schreef: 15 okt 2017 16:01 Maar vervolgens www.zwolle.fm niet geregistreerd hebben. rtvzwolle.fm is dan weer wel geregistreerd...
Daar is niks mis mee, toch ?
sverrips

Bericht door sverrips »

sverrips schreef: 17 okt 2017 17:42
boxfm schreef: 15 okt 2017 16:01 Maar vervolgens www.zwolle.fm niet geregistreerd hebben. rtvzwolle.fm is dan weer wel geregistreerd...
Daar is niks mis mee, toch ? Overigens kun je www.zwolle.fm niet registreren. Je kunt wel zwolle.fm registreren en een A record www aanmaken in de DNS ;)
boxfm

Bericht door boxfm »

sverrips schreef: 17 okt 2017 17:43
sverrips schreef: 17 okt 2017 17:42
Daar is niks mis mee, toch ? Overigens kun je www.zwolle.fm niet registreren. Je kunt wel zwolle.fm registreren en een A record www aanmaken in de DNS ;)
Als je een zender (RTV) Zwolle.FM gaat noemen, is het wel belangrijk om die naam ook te bezitten. Anders kan je net zo goed gewoon rtvzwollefm.nl gebruiken. Een deel van de bezoekers zal toch echt zwolle.fm in gaan typen in plaats van rtvzwolle.fm, nu kan een andere partij daar gewoon een site op beginnen.
radiogolfje

Bericht door radiogolfje »

Maar het gaat goed daar bij RTV Zwolle, of is het nu Zoo ??

https://www.zwollenu.nl/onderzoek-naar- ... -000-euro/
radiogolfje

Het viel me al op dat Focus ook niet (meer) op DAB zit, dit terwijl ze wel een vergunning hebben.
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

De gemeente Zwolle heeft een evaluatierapport besteld. Dat windt er geen doekjes om. Er gaat blijkbaar weinig goed. Uit het rapport:
Kan worden geconcludeerd dat:
• de start van RTV Focus veelbelovend was;
• er geen sprake is van een representatief, onafhankelijk en goed werkend PBO;
• het bestuur van RTV Focus onvoldoende communiceert met vrijwilligers, stagiaires en
externe organisaties zoals lokale omroepen en organisaties waarmee in samenwerking
programma’s worden gemaakt;
• het bestuur van RTV Focus onvoldoende open staat voor samenwerking met andere
omroepen;
• het bestuur van RTV Focus gemaakte beloften en afspraken onvoldoende nakomt;
• de kwaliteit van tv-programma’s onvoldoende is;
• de begeleiding van stagiaires onvoldoende is;
• de aansturing en samenwerking met vrijwilligers binnen RTV Focus onvoldoende is;
• er weinig tot geen vertrouwen bestaat in het huidige bestuur van RTV Focus;
• de bereidheid om samen te werken met het huidige bestuur van RTV Focus minimaal is
en dit een belangrijk struikelblok is voor de toekomst van RTV Focus.

Uit het onderzoek blijkt dat bovenstaande conclusies niet fundamenteel anders zouden zijn
geweest als de negatieve berichtgeving er niet was geweest.
Volledige rapport: https://zwolle.bestuurlijkeinformatie.n ... ee77e7b144
radiogolfje

Inmiddels hoorde ik dat Focus wegens financiële perikelen van DAB gehaald is. Ook de FM zender heeft een tijdje uitgestaan, reden daarvan wist men niet.
Plaats reactie