Vrij lang, om dit oude topic maar weer ff een schopje te geven.voorzitter schreef:[...]Hoe lang krijgt een nieuwe omroep om zich te bewijzen?
Check dit: http://www.weblogzwolle.nl/content/view/30973/1/" onclick="window.open(this.href);return false;
Technische dingen die ik er persoonlijk anders zou doen:
- Platen als bijvoorbeeld Poco Loco Gang en Pizzalied uit de non-stop halen, bovenaan de piramide beginnen met de database vullen en deze daadwerkelijk goed plannen via goede schedulingsoftware, zodat het station buiten de informatie ook daadwerkelijk luisteraars kan vasthouden
- Zorgen voor een goed bereik in de ether: hier in Zwolle heb ik RTV Raalte in plaats van hun
- De zwaai van de zender tot 75kHz beperken zodat ze aan de vergunning voldoen en radio's er niet meer overheen lopen
- Een dedicated audioverbinding naar de zender toe, in plaats van via een analoge straalverbinding naar de kabel en het vervolgens daar weer vanaf plukken zoals nu gebeurt
- Krakende slecht afgeregelde Orban EN DSP-X-mini er tussenuit, Orban voor het kabelsignaal gebruiken (dan hoeft deze minder luid en kraken de clippers niet) en nieuwe degelijk afgeregelde processing gebruiken (aan te schaffen met de verkoop van de DSP-X), direct bij de zender
Ik hoop dat dit nieuwe bestuur ook daaraan aandacht schenkt, want in alle jaren heeft de kwaliteit van het geluid juist luisteraars afgeschrikt in plaats van weten te binden. Niet alleen inhoudelijk, maar ook audiotechnisch is het erg belangrijk om de spullen voor elkaar te hebben vind ik, wil je het imago van een "lokale omroep (oud medium zoals het vaak wordt genoemd)" opkrikken.
Ik wens het nieuwe bestuur veel succes. En nee, dit is geen sollicitatie van mij, maar gewoon een wens, want ik wil me graag als Zwolse inwoner en radiogek na alle jaren kunnen identificeren met een mooi lokaal signaal in de ether.