Website van RTV Zoo Zwolle brengt iets anders

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

PCE

Re: Website van RTV Zoo Zwolle brengt iets anders

Bericht door PCE »

Appie Happie schreef:Beste PCE,als jij geen verschil ziet tussen die 2 website,s ben je hoog nodig toe aan een bril of was het bier bij de plaatselijke supermarkt in de reclame :)) -bier
Ik niet even snappen??

Tuurlijk zie ik verschil tussen de twee sites.
De één is minimaal opgebouwd, weinig nieuws en de ander is volgeplakt met advertenties en zoveel mogelijk info op één pagina geplaatst.

Maar van beide kan ik niet erg warm worden.

Wat bier daar mee te maken heeft?? geen idee. Ik drink niet eens.
En een bril heb ik al en de glazen zijn daarvan schoon.
Of wil je een loftrompet horen???

Oftewel een weinig zeggende reactie.

En nog even terugkomend op de reactie van Debaser van Joomla.

Wellicht dat mijn opmerking niet helemaal juist overkwam maar het was niet mijn bedoeling om een site gebouwd in Joomla af te kraken, maar kreeg het logo in mijn adresbalk te zien vandaar.

Voor de site van mijn bedrijf gebruik ik zelf ook Joomla en daar kan je hele mooie dingen mee doen, of laten doen.
Het kan een hele mooie uitkomst zijn voor lokale omroepen om een site te runnen tegen lage kosten.
voorzitter

Bericht door voorzitter »

Interessante ontwikkelingen in Zwolle. Kan ik tot de conclusie komen dat deze omroep niet echt van de grond komt?

Geen website, geen social media, geen content, hoe zit het met de programmering? Er waren destijds toch meerdere partijen voor deze vergunning, hoe kan het dan zijn dat deze mensen de licentie hebben gekregen? Hoe lang krijgt een omroep van de overheid de gelegenheid om op te starten? Vragen vragen ...

Volgens mij sla je richting de bevolking, gemeente en adverteerders compleet de plank mis door op die manier te beginnen. Met andere woorden: wie wil in zo'n zender investeren? Niemand lijkt me.
Budweiser

Bericht door Budweiser »

Wat er momenteel allemaal in Zwolle gaande is is simpelweg een klap in het gezicht van andere partijen welke ook voor de vergunning wilden gaan, maar toch aan het kortste eind trokken. Ik zeg, opdoeken die handel... ze zijn al tijden zo enorm aan het prutsen, en moeilijk is het niet om in ieder geval een fatsoenlijke basis neer te zetten.
Bababooey !
Twitter
Systematisch

Bericht door Systematisch »

Zwarte IJsbeer schreef:Er zijn meer omroepen die weinig werk maken van de website. Neem http://www.loe-elburg.nl" onclick="window.open(this.href);return false; Deze omroep bestaat al ruim 25 jaar en dan zou je zeggen dat ze het daar wel voor elkaar hebben, mooi niet dus. Een ander voorbeeld is http://www.locomediagroep.nl" onclick="window.open(this.href);return false; daar is het bijzonder goed verzorgd.
En wat dacht je van SlingelandFM of SLOR! :))
Wist je dat er geluidsgolven zijn opgevangen uit een zwart gat in het Perseus cluster?
thijsvandebles

Bericht door thijsvandebles »

Ik doe nog wel eens een poging te luisteren naar de 105.00 Fm te zwolle, maar na een half uur haak ik echt af.
Laatst draaide er constant dezelfde cd, gewoon de hele dag. Geen nieuws, jingles, en natuurlijk geen reclame.
Aan de RDS kun je dan zien waar je naar luistert, verder dan dat is er niet.

Nu hebben ze wel nieuws op de hele uren, en zo af en toe een gepresenteerd programma. Maar allemaal heel heikneuterig.
Op dit moment nog geen toevoeging.
Wissewasje

Bericht door Wissewasje »

Heb ook even zitten luisteren. Het uurblok is nu bezig, dat ging ongeveer zo: Plaat -fade out- .. 2sec stilte .. reclame

Het format is ook nogal saai, nog slapper dan skyradio. Fades tussen platen gaan ook vaak niet goed. Processing klinkt bijzonder dof. Vormgeving is een 'net niet' poging tot 'iets'.

Laat ik het positief afsluiten gezien er volgens mij ook mensen op het forum bij deze omroep bezig zijn: Er valt naast de website nog een hoop te verbeteren dus :smile:
voorzitter

De voorzitter van ZOO zorgt voor een update, kijkje in de keuken:

Zwolle, 14 maart 2011

Geachte gemeenteraadsleden,

RTV ZOo is nu bijna een half jaar online en het is tijd voor een kleine update. Na de start van 10 september 2010 hebben wij veel opstart problemen gehad van apparatuur die niet meer goed werkte en of doorbrandde. Dit hebben wij helaas niet voor aanvang kunnen inschatten.

We kunnen nu zeggen dat het de goede kant opgaat.

Dit blijkt wel, want we krijgen steeds meer nieuwe vrijwilligers erbij die het leuk vinden om iets voor ons te betekenen. Een aantal van deze nieuwe mensen hebben inmiddels al een nieuw programma op de radio. Voordeel is dat de programmering steeds beter en voller wordt. In het weekend zenden wij volledig uit. De middagen zijn nu ook zo goed als gevuld en alle avonden zitten vol. We streven ernaar om voor de zomervakantie ook op de ochtenden een volledige bezetting te hebben.

Wat de reclame betreft hebben we na de start ook diverse bedrijven benaderd die in het verleden reclame bij de vorige omroep hebben gehad. Deze moesten we weer overtuigen dat wij een andere omroep zijn met nieuwe mensen. Tot onze grote vreugde kunnen wij u mededelen dat dit nu ook goed loopt. Diverse acties lopen nu.

Aan onze website die momenteel uit de lucht is wordt hard gewerkt. Deze wordt in een complete nieuwe opzet gelanceerd met alle moderne snufjes, zoals YouTube filmpjes, Twitterberichten en de livestream van de radio.
Bij de kabelkrant zitten nu vijf redacteuren die dagelijks het nieuws plaatsen, vanaf april nemen zij ook de website voor hun rekening.

Kortom, het was een zware strijd, maar we zitten nu op de goede weg en verwachten dat dit op korte termijn nog beter gaat worden.

Met vriendelijke groet,

Voorzitter RTV ZOo
Orange

Bericht door Orange »

Ik vraag me af of zo'n brief een goede indruk geeft. Zelf zou ik vooral niet dit soort dingen communiceren. Vol trots vertellen dat er geen website is maar dat die binnenkort in de lucht gaat en dat terwijl je al meer dan een half jaar bezig bent. Ik zou me kapot schamen.
Budweiser

Bericht door Budweiser »

Wat deze man feitelijk zegt is "Ik weet dat we de afgelopen tijd enorm crap waren, maar als alles mee zit zijn we binnenkort iets minder crap, goed he ! ? "
Bababooey !
Twitter
niwreG

Bericht door niwreG »

vooral de dampende stampende nieuwe snufjes als een livestream van de radio?

das niet nieuwe snufjes das oud

twitterberichten op je site is ook oud.

web 2.0 technisch gezien dan :+
thijsvandebles

Bericht door thijsvandebles »

Zolang er maar beweging en vooruitgang is.
Ik zal va de week nog eens een poging doen een paar uur te luisteren.
Ik ben benieuwd of er wat verbeterd is ten opzichte van een half jaar geleden.
Gertw68

Bericht door Gertw68 »

Er gebeurd van alles, maar niet ten goede van de omroep. http://twitter.com/#!/search/rtvzoo" onclick="window.open(this.href);return false; http://twitter.com/#!/ZooHUUBzoo" onclick="window.open(this.href);return false; http://tabakspot.web-log.nl/tabakspot/2 ... um=twitter" onclick="window.open(this.href);return false;
HansHeino

Bericht door HansHeino »

Wow, heftig. Lees het net allemaal, had het wel aan zien komen een beetje, maar zo snel? :(
MFM

Bericht door MFM »

Ik lees alleen dat er een ontevreden medewerker opgestapt is...
voorzitter

Jammer dat zo te lezen gemotiveerde mensen niet welkom zijn bij deze omroep, maar dat hoort er natuurlijk wel bij. Als de klik er niet is tussen de mensen kan dat gebeuren.

Al eerder geschreven dat het nogal rommelt bij deze organisatie, geen stream, geen site, matige programma's, veel nonstop etc etc. Hoe lang krijgt een nieuwe omroep om zich te bewijzen?
Plaats reactie