RTV Maarssen & Radio Polderland fuseren

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Radiofreaky

RTV Maarssen & Radio Polderland fuseren

Bericht door Radiofreaky »

Bron http://www.radiopolderland.nl

RTV Maarssen en Radio Polderland gaan verder als RTV Stichtse Vecht

Als RTV Stichtse Vecht beginnen de lokale omroepen Radio Polderland en RTV Maarssen met gezamenlijke uitzendingen in de fusiegemeente Stichtse Vecht. Volgens de Mediawet mag in een gemeente maar één Lokale Omroep zijn gevestigd. Daarom is door de gemeentelijke herindeling van Breukelen, Maarssen en Loenen een nieuwe situatie ontstaan voor de lokale omroepen Radio Polderland en RTV Maarssen.

De gezamenlijke besturen hadden in april in een intentieovereenkomst vastgelegd, te willen fuseren om zo één nieuw lokale omroep te vormen. Onder de roepnaam RTV Stichtse Vecht zal de nieuwe omroep zich in hoofdzaak richten op het verspreiden van lokaal nieuws via Radio, Televisie, Kabelkrant en Internet.

RTV Stichtse Vecht heeft Ben Querido benoemd tot hoofdredacteur. Querido (53) zal per 1 januari aanstaande zijn functie gaan vervullen. Volgens Sjors van Eijl, voorzitter van het bestuur, is Ben Querido de juiste man op de juiste plek: "Het bestuur is ervan overtuigd dat Querido de uitdagingen die de omroep te wachten staan met de samenvoegingen van de twee lokale omroepen goed zal oppakken. Beiden omroepen zijn blij met de fusie. We vullen elkaar goed aan", aldus van Eijl. Hij verwacht dan ook dan de kwaliteit van de programma’s flink zal verbeteren door de fusie.

Begin 2011 wordt definitief duidelijk hoe de organisatie eruit zal gaan zien. Per 1 januari 2011 starten alvast gezamenlijke radio-uitzendingen met een geheel nieuwe programmering. Tot deze datum blijven beiden omroepen zelfstandig hun uitzendingen verzorgen.

Voor vragen en/of opmerkingen kunt u contact opnemen met Sjors van Eijl, bestuursvoorzitter RTV Stichtse Vecht.
E-mail: sjors.van.eijl@planet.nl
Spreek van gerechtigheid als er een slechte lokale omroep verdwijnt!
Elise Nieuwkerk

Re: RTV Maarssen & Radio Polderland fuseren

Bericht door Elise Nieuwkerk »

Ik ben benieuwd of dit eindelijk de professionaliteit ten goed gaat komen hier in Maarssen. :wink:
Eens Radio, altijd Radio.
EA

Bericht door EA »

Het enige echte professionele station wat er ooit in Maarssen heeft uitgezonden was Magic 105.3, in de begin tijd (Eric Holzhauer) tijd. Daarna werd het er niet beter op, en dat is nog maar zacht uitgedrukt...Jammer dat dit niet meer bestaat. Geweldige sound, perfect format en mooie Amerikaans klinkende vormgeving.
Weg met de eenheidsworst op de radio en het bewandelen van platgetreden paden.
Orange

Bericht door Orange »

EA schreef:Het enige echte professionele station wat er ooit in Maarssen heeft uitgezonden was Magic 105.3, in de begin tijd (Eric Holzhauer) tijd.
Vertel? Waren zij goed in het professioneel brengen van voldoende ICE? Of was het in die tijd vooral professioneel hits knallen? In dat laatste geval gaat elke vergelijking mank.
gerard909

Bericht door gerard909 »

EA schreef:Het enige echte professionele station wat er ooit in Maarssen heeft uitgezonden was Magic 105.3, in de begin tijd (Eric Holzhauer) tijd. Daarna werd het er niet beter op, en dat is nog maar zacht uitgedrukt...Jammer dat dit niet meer bestaat. Geweldige sound, perfect format en mooie Amerikaans klinkende vormgeving.
Dat ken ik nog. Klonk inderdaad professioneel, maar zat geen ICE in. En alles (incl Gerard Ekdom) dagelijks op voicetracks als ik mij niet vergis. En binnen een half jaar was 't alweer afgelopen.
Radio, maar met je maten.
Orange

Bericht door Orange »

gerard909 schreef:
EA schreef:Het enige echte professionele station wat er ooit in Maarssen heeft uitgezonden was Magic 105.3, in de begin tijd (Eric Holzhauer) tijd. Daarna werd het er niet beter op, en dat is nog maar zacht uitgedrukt...Jammer dat dit niet meer bestaat. Geweldige sound, perfect format en mooie Amerikaans klinkende vormgeving.
Dat ken ik nog. Klonk inderdaad professioneel, maar zat geen ICE in. En alles (incl Gerard Ekdom) dagelijks op voicetracks als ik mij niet vergis. En binnen een half jaar was 't alweer afgelopen.
Helaas, het verkeerde voorbeeld dus. Hoe professioneel het ook klonk.
EA

Bericht door EA »

gerard909 schreef:
Klopt, klonk als een klok. Jammer dat het station niet echt de kans heeft gekregen en zodoende dus ook niet aan de ICE kon voldoen. Eigenlijk was alles nog in de opstartfase toen het al weer werd doorverkocht. Het station hield dezelfde naam volgens mij, maar er kwamen andere mensen bij waaronder een vaag erotische show op doordeweekse avonden met wat foute dames. Het was toen begrijpelijk snel weer afgelopen...
Radiofreaky

Bericht door Radiofreaky »

Beste radiovrienden

Laat het verleden van Maarssen eens achter u. En geef de omroep RTV Stichtse Vecht die in januari van start gaat de kans om zich echt goed te ontwikkelen tot een volwaardige omroep.
Spreek van gerechtigheid als er een slechte lokale omroep verdwijnt!
admin5
Moderator

Bericht door admin5 »

RTV Maarssen e.a. namen in dezelfde plaats hebben in andere oudere topics al genoeg stront te verwerken gekregen. Of dat terecht is of niet doet hier even niet terzake, ik wil jullie (net als mijn bovenbuurman) allemaal vragen dat in dit topic verder te laten rusten en in dit geval even niet terugkijken maar vooruit.
Moderator -- Info: forum@radiofreak.nl / Forumregels: http://www.radioforum.nl/forumregels
EA

Bericht door EA »

Ben ik het niet mee eens. Magic FM dateerde nog uit de goede tijd, daarna is het fout gegaan. Was een zijdelingse opmerking dus.
Banaan

Bericht door Banaan »

EA schreef:Ben ik het niet mee eens. Magic FM dateerde nog uit de goede tijd, daarna is het fout gegaan. Was een zijdelingse opmerking dus.
Het gaat hier over de nieuwe omroep, niet over MagicFM. Ik ben het met de moderator eens. Laat het verleden rusten en kijk vooruit. Ik wil de geur van die stront wel even een beetje afhalen, want we hebben ook ooit nog Radio Contrast gehad in Maarssen. Klonk als een prima zender net als MagicFM. Dat waren allebij prima stations. Ik heb nog wel ergens oude opnames van dat station waar volgens mij Esther Claire nog hele goede reportages op maakte. De opmerking van EA is niet volledig juist, want er werd wel degelijk aandacht besteed aan ICE en hoe!

Een mooi verleden in de stad. Nu verder kijken naar het nieuwe project. Verse start met een verse club! Zet 'm op jongens!
EA

Bericht door EA »

Wat gaat de naam worden van het nieuwe radiostation van Maarssen eigenlijk?
Daletforum

Bericht door Daletforum »

EA schreef:Wat gaat de naam worden van het nieuwe radiostation van Maarssen eigenlijk?
RTV Maarssen en Radio Polderland gaan verder als RTV Stichtse Vecht, aldus het bericht dat hier staat.
EA

Bericht door EA »

Ok, maar neem toch aan dat ze dit niet onder deze naam blijven doen?
Daletforum

Bericht door Daletforum »

EA schreef:
Daletforum schreef:
EA schreef:Wat gaat de naam worden van het nieuwe radiostation van Maarssen eigenlijk?
RTV Maarssen en Radio Polderland gaan verder als RTV Stichtse Vecht, aldus het bericht dat hier staat.
Ok, maar neem toch aan dat ze dit niet onder deze naam blijven doen?
Als ik die zin lees dan trek ik de conclusie dat zij dat als naam gaan gebruiken, want waarom zou er anders "[...] gaan verder als RTV Stichtse Vecht." staan? Maar goed, ik kan het natuurlijk ook mis hebben.
Plaats reactie