Preset orban PC-1100

In dit Forum kan over alle vormen van Soundprocessing gepraat worden.

Moderator: admin6

Plaats reactie
GrooveFM

Preset orban PC-1100

Bericht door GrooveFM »

Wie o wie kan mijn helpen met een knappe preset voor de orban pc1100???
Ik wil de kaart voor fm gebruiken, dus moet een beetje luid zijn.

Groet,
GrooVe -bloos
GrooveFM

Re: Preset orban PC-1100

Bericht door GrooveFM »

.............
brian

Bericht door brian »

GrooveFM schreef:Wie o wie kan mijn helpen met een knappe preset voor de orban pc1100???

Groet,
GrooVe -bloos
Met een 1100 stand-alone voor FM, ga je het niet redden. Er moet zeker iets voor, en kijk's naar de 1101, die is beter geschikt voor FM.
Ik heb een Orban 1100 + Ariane leveler draaien, ben nog steeds opzoek naar een goeie sound, valt niet mee..
www.apcsradio.com
http://facebook.com/apcsradio
Studio: http://www.youtube.com/watch?v=QKn5w4yD2ag
Mancona

Bericht door Mancona »

Voorzet is misschien belangrijk, maar bij een 'nazet' nog veel belangrijker als je een 'niet broadcast geschikte' processor gaat gebruiken voor broadcast.
Een goede stereo met een mpx clipper is dan zeker aan te raden. Vooral als jij zegt dat het luid moet zijn!
Anders krijg je onherroepelijk veel overshoots waardoor je ver buiten het stok gaat moduleren. Dit kun je uiteraard tegen gaan door minder hard te moduleren, maar dat is denk ik niet de bedoeling :razz:

Dus let ook op een goede stereo of zendlijnbegrenzer!
remco_k

Bericht door remco_k »

Mancona schreef: Dus let ook op een goede stereo of zendlijnbegrenzer!
Ik zou het anders willen formuleren: denk met name aan een goede stereo encoder en begrenzer. Veel belangrijker dan een voorzet.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Mancona

Bericht door Mancona »

Dat was de strekking van mijn verhaal, maar dan kort gezegd haha :D
GrooveFM

Bericht door GrooveFM »

Duidelijk heren :cool:

idd valt niet mee om een knappe sound er uit te krijgen, dacht ik even een vet geuid te hebben en start een andere plaat in en ik heb een heel ander geluid net of de agc niet lekker werkt.

nou gelukkig binnen kort 2 weken vrij........

brian schreef:
GrooveFM schreef:Wie o wie kan mijn helpen met een knappe preset voor de orban pc1100???

Groet,
GrooVe -bloos
Met een 1100 stand-alone voor FM, ga je het niet redden. Er moet zeker iets voor, en kijk's naar de 1101, die is beter geschikt voor FM.
Ik heb een Orban 1100 + Ariane leveler draaien, ben nog steeds opzoek naar een goeie sound, valt niet mee..
rutgrrr

Bericht door rutgrrr »

Als je muziek vanuit de computer draait is het ook zaak om die te normaliseren. Als de niveau verschillen tussen je audiobestanden echt groot zijn helpt zelfs de AGC niet :cool:
Krities AVRO-lid. En wel hierom: https://www.youtube.com/watch?v=97wWDMxVQSg
happymeal

Bericht door happymeal »

In de laatste software van de 1100 is met de AGC prima te leven, heb bij mij de Aphex Compellor eruit gehaald, klinkt prima..

Wat je bedoeld met een heel andere sound heeft denk ik vooral te maken met de final limiter.. die reageert bij sommige platen heel vervelend op hoog en soms laag. Pak David Guetta - Sexy Bitch maar eens en zet de final limiter flink open.. de kick wordt helemaal weg gedrukt en op het hoog slaat de meter helemaal tot onder toe uit. Heel geknepen, heel kut

Oplossing: limiter maar weinig laten doen en Breakaway FM erachter zetten. Is je clipping (die je voor FM écht nodig hebt), stereo coder en MPX ook meteen geregeld.
MusicPower

PC 1101

Bericht door MusicPower »

Hallo,

Iemand hier ervaring met de opvolger van de Orban PC1100 de PC1101.
Ben van plan deze te gaan gebruiken voor FM in combinatie met de 8218.
GrooveFM

Bericht door GrooveFM »

Ik was ook al met breakaway bezig wat moet ik uitzetten en welke preset is het beste om te gebruiken???

Als ik echt luid wil moet ik toch een preset gebruiken en dan klinkt het al snel vervormd.
Idd bij David Guetta gaat het als snel fout had ik al getest :lol: .

Ik had zelf ook een 320a er voor en heb ik toch maar weer verwijderd.
happymeal schreef:In de laatste software van de 1100 is met de AGC prima te leven, heb bij mij de Aphex Compellor eruit gehaald, klinkt prima..

Wat je bedoeld met een heel andere sound heeft denk ik vooral te maken met de final limiter.. die reageert bij sommige platen heel vervelend op hoog en soms laag. Pak David Guetta - Sexy Bitch maar eens en zet de final limiter flink open.. de kick wordt helemaal weg gedrukt en op het hoog slaat de meter helemaal tot onder toe uit. Heel geknepen, heel kut

Oplossing: limiter maar weinig laten doen en Breakaway FM erachter zetten. Is je clipping (die je voor FM écht nodig hebt), stereo coder en MPX ook meteen geregeld.
Jimboe

Bericht door Jimboe »

rutgrrr schreef:Als je muziek vanuit de computer draait is het ook zaak om die te normaliseren. Als de niveau verschillen tussen je audiobestanden echt groot zijn helpt zelfs de AGC niet :cool:
Niet echt mee eens. Ligt er aan hoe groot echt groot is. Ik ben van mening dat normaliseren over het algemeen alleen nodig is als de processing niet toereikend is. Goede processing kan overweg met een overgang van Sexy Bitch naar Stairway To Heaven en terug.
Laatst gewijzigd door Jimboe op 09 dec 2009 11:11, 1 keer totaal gewijzigd.
Misschien is niets geheel waar, en zelfs dát niet.

- Multatuli
happymeal

Bericht door happymeal »

GrooveFM schreef:Ik was ook al met breakaway bezig wat moet ik uitzetten en welke preset is het beste om te gebruiken???

Als ik echt luid wil moet ik toch een preset gebruiken en dan klinkt het al snel vervormd.
Idd bij David Guetta gaat het als snel fout had ik al getest :lol: .

Ik had zelf ook een 320a er voor en heb ik toch maar weer verwijderd.
happymeal schreef:In de laatste software van de 1100 is met de AGC prima te leven, heb bij mij de Aphex Compellor eruit gehaald, klinkt prima..

Een preset gebruiken moet je sowieso..

Kies een preset die in de buurt komt van jou smaak, en pas 'm dan aan naar je wensen. Let daarbij vooral op KLANK en niet op loudness. Zorg wel dat de AGC en Multiband de grootste volume verschillen recht trekken zodat er geen gekke uitschieters in zitten. En da's met de 1100 prima te doen. Zet de final limiter lekker een stukkie terug, zodat 'ie niet veel doet.. dan heeft de boel nog een beetje lucht.

En daarna breakaway erachter knallen, presetje kiezen en zo zacht insturen dat de AGC van breakaway (bijna) niets meer doet (2 AGC's in een chain geven veel ongewenste bijeffecten). NIet al teveel multiband laten plaatsvinden in breakaway en beetje spelen met de final drive. Als presetjes werken Jill FM (beetje omnia achtig) en Twente wel goed.
RFR

Bericht door RFR »

Breakaway erachter kan je ook gewoon op presetje 'final clip' zetten, daarbij doet breakaway geen multiband en kan je de klank dus helemaal op je orban maken.

Eventueel werkt een stargate er achter ook prima, en dat heeft zo goed als geen latency dan.
http://www.RFR.nu | http://www.BeatRadio.nl
Your Choice

Bericht door Your Choice »

beste mede forumleden, ondanks dat dit topic al komt uit 2009 heb ik een vraag hierover,

nu een aantal jaren later ben ik ook overgestapt op een orban optimad pc 1100, mijn vraag is of er iemand is die mij hierbij een beetje op weg kan helpen? kom een heel eind in de goede richting met de huidige preset maar vindt het nog niet top klinken.

waarom een optimad 1100? de lage latency.

bedankt alvast.
mvg joeri
Plaats reactie