super 936 Lingewaard

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Zwarte Stoomboot

Bericht door Zwarte Stoomboot »

De stream doet het hier wel (WinAmp start op, maar dat is waarschijnlijk een lokale instelling). Ik luister nu kennelijk naar De Media Managers/Kanaal 13 - Kanaal 13 Live????
De eerste twee platen zijn een jaren 80 hit en een plaatje van vorig jaar. Nog geen nineties dus...(maar die komen vast nog).

edit: plaatje 3 is van 3 jaar geleden, ook geen 90's.

na een half uur: best aardige muziek, maar geen 90's :???:
TotalTunes

Bericht door TotalTunes »

De website is aangepast en beter leesbaar. Op verschillende systemen getest en overal werkt de live functie prima (zowel op PC als op de Mac) dus dat 'probleem' is opgelost volgens mij. Ook geen 'dansende' schermen kunnen ontdekken.

Super936 zal zeer binnenkort volgens het strakke format draaien (met boventoon 90's). Op dit moment kan het voorkomen dat er ipv een 90-er een 80-er voorbij komt, aan dat probleempje wordt gewerkt.

De stream loopt via het Kanaal13 live kanaal, vandaar ook die tekst overigens.

btw... je kunt de stream ook openen als je via je mobiel surft naar tunin.fm , of als je een iPhone hebt: download de app iCarRadio uit de app store... perfecte kwaliteit en zonder problemen luisteren hoor.. ;)

Stoomboot: wél blij dat je na een half uur nog steeds roept dat de muziek best aardig is... ;)
jassy

Bericht door jassy »

Jammer van de frequentie.
Kijk live mee op de ensembles 11C DAB+, 12C NPO, 9C...., 7D MTVNL, 6A Overijssel en 9D Mein NRW DAB+ op

http://www.dabmonitor.nl/
Mario G

Bericht door Mario G »

jassy schreef:Jammer van de frequentie.
??????????????????????????????????

Die is er al een tijdje hoor. Had je daar met een aantal KW willen stoken dan?
remco_k

Bericht door remco_k »

jassy schreef:Jammer van de frequentie.
Leuk onderbouwd ook. Zeg dan niets.
TotalTunes schreef:De website is aangepast en beter leesbaar. Op verschillende systemen getest en overal werkt de live functie prima (zowel op PC als op de Mac) dus dat 'probleem' is opgelost volgens mij. Ook geen 'dansende' schermen kunnen ontdekken.
Toch werkt het bij mij nog steeds niet in IE, terwijl vele andere streams wel werken.
In Firefox werkt het nu wel.

En ik zie dat het inmiddels Nineties is geworden. Mooi.

Ik vind het toch nog wat raar, je komt op de website, dan komt er een flitsende promo uit m'n speakers met enkel hits van nu. Raar, ik zou verwachten jaren '90.
Los daarvan is het afspelen van audio op elke pagina mateloos irritant, maar da's een keuze.

De leesbaar heid is nog steeds niet zo best. Het is zelfs erger geworden sinds deze (compleet) nieuwe site.
Kijk maar even mee hoe ik 'm aantref:
Afbeelding
Klik voor grote jongen
Ik ken jullie definitie van leesbaar natuurlijk niet, maar in mijn definitie van leesbaar is dit niet goed leesbaar.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Mario G

Bericht door Mario G »

Uhm... afhankelijk van je resolutie? 2580*1024 standaard hier dualhead.

Zie hier wat ik zie (verkleind). Met name onder het vierkant gaat het rommelig worden. Misschien dat vierkant center meegeven?

Afbeelding
remco_k

Bericht door remco_k »

Mario G schreef:Uhm... afhankelijk van je resolutie? 2580*1024 standaard hier dualhead.
Zelde resolutie als jij, ook dual head.
Grote nadel van deze manier van websites maken (flash) is dat het zoomen wat IE en FF standaard kunnen tegenwoordig, niet werkt. Dus die kleine bijna onleesbare letters, blijven onleesbaar.
Zie hier wat ik zie (verkleind). Met name onder het vierkant gaat het rommelig worden. Misschien dat vierkant center meegeven?
Jouw browser geeft die hele pagina niet goed weer. Die tekst daaronder hoort er niet. Slechts die vierkante "flash" met die knoppen moeten zichtbaar zijn, gecentreerd in je scherm.

Neem mijn screenshot als voorbeeld, die staat in mijn IE en Firefox strak in het midden met verder alleen maar zwart eromheen.
Alleen het is niet goed leesbaar.
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
Mario G

Bericht door Mario G »

remco_k schreef: Jouw browser geeft die hele pagina niet goed weer. Die tekst daaronder hoort er niet. Slechts die vierkante "flash" met die knoppen moeten zichtbaar zijn, gecentreerd in je scherm.
Tja, maar zo zien twee van de pc's hier hem wel.

Onder Opera en IE7 is die wel goed. IE8 is alles net kleiner.
TotalTunes

Nu wel leesbaar... en beter!

Jaaaa.... van alle 'kritieken' op de website is dankbaar gebruik gemaakt:

* muziek op de achtergrond is weg
* website in Flash gecentreerd dus nu zou het voor elke browser goed moeten zijn.
* De tekst nu in het zwart op een wit raster dus ook leesbaar voor iedereen zonder pilootogen zonder bril..

Inmiddels op 6 verschillende formaten beeldschermen geprobeerd en overal leesbaar, schermvullend en zonder problemen.

Mochten er nog tips zijn van jullie, roept u maar.. we passen 'm aan tot hij (bijna) voor iedereen prima is. :)

grtz!
Delphi

Bericht door Delphi »

Haal dan ook even de taalfouten eruit...
Doe het goed of doe het niet...
Mario G

Bericht door Mario G »

Op de eerste page:

Onder kop: Er is iets nieuw....

Super936 is te onvangen blabla is haast onleesbaar, letters vloeien uit.
En ik heb geen Iphone, zoals een hele hoop mensen niet. Zou eerder daar jouw mobiele telefoon ervan maken. Ook andere merken kunnen bij TuninFM. En een Iphone, nee dankje, ik wacht even op een ander merk :D

Bij kopje NEDERPOP100 let even op: zinnen die zonder hoofdletters beginnen! Zie ook Vitesse: kijk op de ....... ( K ) dus
TotalTunes

jawel.....

.... ook deze tips zijn weer verwerkt... :wink:

Leesbaar, geen uitvloeiende letters, TuninFM uiteraard via iedere telefoon te gebruiken dus de tekst aangepast en alles gecorrigeerd wat nodig was.

We krijgen iedereen blij, ik voel het aankomen! :cool:
TotalTunes

jawel.....

.... ook deze tips zijn weer verwerkt... :wink:

Leesbaar, geen uitvloeiende letters, TuninFM uiteraard via iedere telefoon te gebruiken dus de tekst aangepast en alles gecorrigeerd wat nodig was.

We krijgen iedereen blij, ik voel het aankomen! :cool:
Mario G

Bericht door Mario G »

Ja zelfs leesbaar voor een 40plusser :D

Nu je toch bezig bent:

Onderaan waar je menu-opties hebt: de actieve is rood, de niet actieve zijn zwart qua letter. Zou deze, nu je de rest van de letters wit hebt, die ook wit (of in elk geval lichter) maken waardoor de zwarte letters op het grijs beter leesbaarder zijn.

Ach alles draait om de eenvoud zouden ze bij Google roepen.
TotalTunes

Mario G schreef:Ja zelfs leesbaar voor een 40plusser :D

Nu je toch bezig bent:

Onderaan waar je menu-opties hebt: de actieve is rood, de niet actieve zijn zwart qua letter. Zou deze, nu je de rest van de letters wit hebt, die ook wit (of in elk geval lichter) maken waardoor de zwarte letters op het grijs beter leesbaarder zijn.
:lol: Ook dat even aangepast..... zie je wel, iedereen happy.. :))
Plaats reactie