Bouw nieuwe studio

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
wally

Bericht door wally »

Zal ik hier nu ook nog een niet terzaken doende opmerking onder plaatsen, of mag het AUB weer over de studiobouw van de topic-opener gaan?
Dank u !

Ik ben nml ook bezig en heb al wat goede tips voorbij zien komen... :D
djsunnydayAFM

Bericht door djsunnydayAFM »

ziet er weer gelikt uit allemaal!

(die punaises boven je cd kast gebruik ik ook btw)
RadioGEK!
Borus

Bericht door Borus »

Zoals eerder gemeld was 1 van mijn woofers van de Event monitoren naar de audiohemel. Onlangs heb ik bij de importeur Mafico (http://www.mafico.com/First%20Frame.htm) 2 nieuwe woofers besteld en die heb ik er vanavond ingezet.

Afbeelding

De nieuwe woofers liggen klaar voor plaatsing

Afbeelding

Nu komt het aan op een heel moeilijke tijd: geduldig inspelen van de woofers :roll:
erbicom

Bericht door erbicom »

Inspelen van de woofers? Nu herinner ik me opeens dat een kennis van me heel wat jaartjes geleden een "speciale" cd liet draaien op z'n nieuwe set speakers. Ik weet nog dat het niet om aan te horen was, volume en frequentie gingen van hard naar zacht en van hoog naar laag. Was dat misschien ook inspelen?
Heb er eigenlijk nog nooit van gehoord :oops:
Laatst gewijzigd door erbicom op 14 feb 2008 11:33, 1 keer totaal gewijzigd.
erbicom

Bericht door erbicom »

Inspelen van de woofers? Nu herinner ik me opeens dat een kennis van me heel wat jaartjes geleden een "speciale" cd liet draaien op z'n nieuwe set speakers. Ik weet nog dat het niet om aan te horen was, volume en frequentie gingen van hard naar zacht en van hoog naar laag. Was dat misschien ook inspelen?
Had er eigenlijk nog nooit van gehoord :oops:

Hee! sorry voor de dubbelpost, kan deze niet meer weghalen...
Borus

Bericht door Borus »

erbicom schreef:Inspelen van de woofers? Nu herinner ik me opeens dat een kennis van me heel wat jaartjes geleden een "speciale" cd liet draaien op z'n nieuwe set speakers. Ik weet nog dat het niet om aan te horen was, volume en frequentie gingen van hard naar zacht en van hoog naar laag. Was dat misschien ook inspelen?
Had er eigenlijk nog nooit van gehoord :oops:
Als je nieuwe luidsprekers de kans geeft om in te spelen gaan ze binnen een paar weken steeds beter klinken. Mijn hifi speakers hebben er 2 weken over gedaan en klinken nu stukken beter dan toen ze uit de doos kwamen. Het leek mij eerst onzin, maar het werkt echt. Dus staat hier in de studio overdag de radio aan (normaal volume) om ze rustig te laten inspelen.
Special.net

Bericht door Special.net »

Zijn er nog veranderingen?
eum...?
Borus

Bericht door Borus »

Special.net schreef:Zijn er nog veranderingen?
Oeps :oops: :oops:

Beetje vergeten om nog wat te plaatsen. Er is niet veel meer te doen dus is er ook niet veel meer veranderd. Ik had aangegeven dat ik een aantal planken wilde ophangen en die hangen er op 1 na.

Afbeelding

Afbeelding

Tevens heb ik een "documenthouder" gevonden die over mijn mengtafel past zodat ik daar wat papier op kwijt kan en er minder stof op de tafel komt te liggen.

Afbeelding

Wat er nu nog op mijn lijstje staat:

- Lamp ophangen (rail met 5 halogeenspotjes van IKEA)
- Zijkanten van het mengpaneel op maat maken en zwart spuiten/verven
- plank boven de draaitafel ophangen (de laatste)
- elektra onder mijn buro netjes wegwerken
- berg met opdrachten binnenhalen om weer wat centjes binnen te halen want dit project heeft klauwen met geld gekost :roll:
IwanVerrips

Bericht door IwanVerrips »

Ideaal, die documentenhouder! Bij onze lokalo willen er nog wel wel eens medewerkers aan de knopjes draaien (soms per ongeluk, soms niet), daar is dit ook handig voor. Waar heb je die gekocht, als ik vragen mag? Zijn ze er in meerdere maten?
Borus

Bericht door Borus »

IwanVerrips schreef:Ideaal, die documentenhouder! Bij onze lokalo willen er nog wel wel eens medewerkers aan de knopjes draaien (soms per ongeluk, soms niet), daar is dit ook handig voor. Waar heb je die gekocht, als ik vragen mag? Zijn ze er in meerdere maten?
Deze heeft jaren liggen verstoffen in een kantoor en heb ik gratis gekregen :))

Een assortiment kun je vinden bij Overtoom.

http://www.overtoom.nl/concepthouders_c_4194.html

Of zoeken onder "Documenthouder" in Google.
IwanVerrips

Bericht door IwanVerrips »

Borus schreef:
IwanVerrips schreef:Ideaal, die documentenhouder! Bij onze lokalo willen er nog wel wel eens medewerkers aan de knopjes draaien (soms per ongeluk, soms niet), daar is dit ook handig voor. Waar heb je die gekocht, als ik vragen mag? Zijn ze er in meerdere maten?
Deze heeft jaren liggen verstoffen in een kantoor en heb ik gratis gekregen :))

Een assortiment kun je vinden bij Overtoom.

http://www.overtoom.nl/concepthouders_c_4194.html

Of zoeken onder "Documenthouder" in Google.
Dankjewel...
Borus

Bericht door Borus »

Na wat luistertests en opname sessies ben ik er achter dat ik nog niet klaar ben :sad: Er zit nog steeds een kleine "galm" in mijn studio die ik er toch uit wil halen. Ik ben inmiddels op het net op zoek gegaan, maar hier blijkt dat akoestiek toch een zeer complex verhaal is.

Is er iemand die ervaringen heeft op dit gebied en die een paar (goedkope) tips heeft?
RickM

Bericht door RickM »

Bij onze lokale omroep hebben wij van dat zwarte schuimrubber.(Volgens mij wel duur)

In de andere studio hebben wij een soort isolatiewol, dat ook in de bouw word gebruikt, daar zit dan een lap stof overheen!!
DeVi

Bericht door DeVi »

RickM schreef:Bij onze lokale omroep hebben wij van dat zwarte schuimrubber.(Volgens mij wel duur)
Isolatiefoam noemt men dat ;). Kan je hier kopen: http://www.aixfoam.de/cgi-bin/shop/sh_a ... NC_ID=8002

Meestal zie je ze met noppenprofiel: http://www.aixfoam.de/cgi-bin/shop/sh_a ... NC_ID=8005

Een kleine 10 euro per vierkante meter. Niet echt aan de goedkope kant als je er een hele studio mee moet bekleden, maarja...

Ik hoop dat dit je wat geholpen heeft :)
RickM

Bericht door RickM »

Dat is een duur grapje!
Plaats reactie