Rolfz schreef:Borus, mag ik even een enorme veer in jouw reet steken, en zeggen dat jij een SCHITTERENDE studio hebt?
Ik vond het al zo kriebelen maar dank je. Afgelopen weken/maanden weinig meer gedaan. Onlangs wel een aantal voice-over sessies gedaan en daaruit blijkt toch echt dat ik moet gaan dempen (te veel galm) Ik ga eerst proberen of een gordijn helpt en anders moeten er zwaardere maatregelen genomen worden.
Nog even een kleine reactie over de draaden in mijn speakers:
Ik denk dat als je speakers van meer dan € 50.000 koopt de kabels ín de speakers lekker dik zijn. In alle goedkopere gevallen zijn het dunne draadjes. En volgens mij gaat het bij een speaker (professionele studiomonitor in dit geval) om de klank en het zal mij een worst wezen als ze daar "lampenkappendraad" voor gebruiken aan de binnenkant als de klank maar goed is.
Inmiddels weer een tijd geleden dat er in mijn studio veranderingen zijn aangebracht, maar vanavond toch nog wat laatste stuiptrekkingen die ik nog even met jullie wil delen.
De situatie van afgelopen maanden onder de tafel.
De situatie na een paar uurtjes werk.
Toegevoegd is een stekkerblok met 16 aansluitingen (voorlopig even genoeg ) en een aantal ty-raps.
De problemen met de akoestiek beginnen toch behoorlijke vormen aan te nemen, dus dat wordt nog een zware dobber. Zowel voice-over opnames als mastering is nog lang niet naar behoren. Gelukkig heb ik momenteel vakantie en dus alle tijd om me eens flink in deze materie te verdiepen. Nu maar hopen dat ik de problemen kan oplossen. Alle info op dit vlak is zeer welkom.
Een hele mooie studio voor een thuis studio! Jammer van je gedane investeringen op het begin dat de acoustiek niet goed was! Goed opgelost met de panelen en de gordijnen!
Borus, het ziet er nog steeds goed uit!
Ben nu ook bezig met het verbouwen van een eigen woning en van m'n vriendin heb ik de zolder "gekregen"
Wil direkt wel aan de slag, maar eerst moet de rest van het huis af
Hoe heb je die akkoustische platen opgehangen?
Ik bedoel heb je het berekend of heb je ze gewoon op gevoel gekocht en opgehangen?
Harm Jan schreef:Borus, het ziet er nog steeds goed uit!
Ben nu ook bezig met het verbouwen van een eigen woning en van m'n vriendin heb ik de zolder "gekregen"
Wil direkt wel aan de slag, maar eerst moet de rest van het huis af
Hoe heb je die akkoustische platen opgehangen?
Ik bedoel heb je het berekend of heb je ze gewoon op gevoel gekocht en opgehangen?
De akoestische panelen zijn 2 paketten van Primacoustic. Mijn doelstelling was om zo veel mogelijk de wanden te voorzien van een paneel. Dit is gelukt op alle wanden (waar er ruimte voor was) Verder is er geen onderzoek of andere reden geweest om het anders te doen.
Het is geen schokkende wijziging van mijn studio, maar ik moet jullie wel op de hoogte houden vind ik. Vandaag mijn Sony MD-speler vervangen voor een Denon MD speler. De Denon heeft altijd beneden gestaan, maar werd daar nooit gebruikt. Tijd om hem te wisselen met de Sony (die waarschijnlijk ook te koop komt te staan. PM voor info) Nu gebruik ik MD's bijna nooit meer, maar ik heb nog een flinke collectie met jingels op MD dus ik wil hem voorlopig niet missen in de studio.