Bouw nieuwe studio

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Borus

Bericht door Borus »

Rolfz schreef:Borus, mag ik even een enorme veer in jouw reet steken, en zeggen dat jij een SCHITTERENDE studio hebt? :eek:
Ik vond het al zo kriebelen :wink: maar dank je. Afgelopen weken/maanden weinig meer gedaan. Onlangs wel een aantal voice-over sessies gedaan en daaruit blijkt toch echt dat ik moet gaan dempen (te veel galm) Ik ga eerst proberen of een gordijn helpt en anders moeten er zwaardere maatregelen genomen worden.

Nog even een kleine reactie over de draaden in mijn speakers:
Ik denk dat als je speakers van meer dan € 50.000 koopt de kabels ín de speakers lekker dik zijn. In alle goedkopere gevallen zijn het dunne draadjes. En volgens mij gaat het bij een speaker (professionele studiomonitor in dit geval) om de klank en het zal mij een worst wezen als ze daar "lampenkappendraad" voor gebruiken aan de binnenkant als de klank maar goed is.
JapyDooge

Bericht door JapyDooge »

Dit ziet er prachtig uit ;)
Borus

Bericht door Borus »

Inmiddels weer een tijd geleden dat er in mijn studio veranderingen zijn aangebracht, maar vanavond toch nog wat laatste stuiptrekkingen die ik nog even met jullie wil delen.

De situatie van afgelopen maanden onder de tafel.

Afbeelding

De situatie na een paar uurtjes werk.

Afbeelding

Toegevoegd is een stekkerblok met 16 aansluitingen (voorlopig even genoeg :wink: ) en een aantal ty-raps.

De problemen met de akoestiek beginnen toch behoorlijke vormen aan te nemen, dus dat wordt nog een zware dobber. Zowel voice-over opnames als mastering is nog lang niet naar behoren. Gelukkig heb ik momenteel vakantie en dus alle tijd om me eens flink in deze materie te verdiepen. Nu maar hopen dat ik de problemen kan oplossen. Alle info op dit vlak is zeer welkom.
Karoen

Bericht door Karoen »

Mooi werk!
HenkFM

Bericht door HenkFM »

Een kleine magere aanpassing misschien maar toch wel een kenmerk voor een mooie studio, athans als je alles goed weet weg te werken :smile:
<- Een radiotelg!
Borus

Bericht door Borus »

Als je het goed wil doen blijf je bezig. Dus bij deze (na 2 jaar :oops: ) weer een update van mijn studio.

Vanwege problemen met de akoestiek ben ik begonnen met het ophangen van gordijnen.

Afbeelding

Omdat er nog steeds een galm in de studio te horen was tijdens de opnames was stap twee de akoestische panelen.

Afbeelding

Op alle wanden zitten nu panelen om de galm te "doden"

Afbeelding

Overzicht met de gordijnen open.

Afbeelding

Rechts

Afbeelding

Achterwand

Afbeelding
mathieu

Bericht door mathieu »

Een hele mooie studio voor een thuis studio! Jammer van je gedane investeringen op het begin dat de acoustiek niet goed was! Goed opgelost met de panelen en de gordijnen!
alex..

Bericht door alex.. »

Dat alles wat je nodig hebt op een schermpje past (A).
Ik heb een breedbeeld en vind hem vaak nog niet breed genoeg (A)
Borus

Bericht door Borus »

Dat is nog wel iets voor de toekomst. Ik kan op de paal 2 schermen ophangen of een breedbeeld. Voorlopig voldoet mijn Samsung nog prima.
Harm Jan

Bericht door Harm Jan »

Borus, het ziet er nog steeds goed uit!
Ben nu ook bezig met het verbouwen van een eigen woning en van m'n vriendin heb ik de zolder "gekregen" :D
Wil direkt wel aan de slag, maar eerst moet de rest van het huis af :wink:

Hoe heb je die akkoustische platen opgehangen?
Ik bedoel heb je het berekend of heb je ze gewoon op gevoel gekocht en opgehangen?
Borus

Bericht door Borus »

Harm Jan schreef:Borus, het ziet er nog steeds goed uit!
Ben nu ook bezig met het verbouwen van een eigen woning en van m'n vriendin heb ik de zolder "gekregen" :D
Wil direkt wel aan de slag, maar eerst moet de rest van het huis af :wink:

Hoe heb je die akkoustische platen opgehangen?
Ik bedoel heb je het berekend of heb je ze gewoon op gevoel gekocht en opgehangen?
De akoestische panelen zijn 2 paketten van Primacoustic. Mijn doelstelling was om zo veel mogelijk de wanden te voorzien van een paneel. Dit is gelukt op alle wanden (waar er ruimte voor was) Verder is er geen onderzoek of andere reden geweest om het anders te doen.
bramlurvink

Re: Bouw nieuwe studio

Bericht door bramlurvink »

Mijn complimenten!

IK heb net je topic helemaal doorgelezen. Prima studio!:)
Jaja
Borus

Bericht door Borus »

bramlurvink schreef:Mijn complimenten!

IK heb net je topic helemaal doorgelezen. Prima studio!:)
Hey Bram,

Bedankt voor je compliment :D Ik maar er iedere dag met veel plezier gebruik van -+dance
Borus

Bericht door Borus »

Het is geen schokkende wijziging van mijn studio, maar ik moet jullie wel op de hoogte houden vind ik. Vandaag mijn Sony MD-speler vervangen voor een Denon MD speler. De Denon heeft altijd beneden gestaan, maar werd daar nooit gebruikt. Tijd om hem te wisselen met de Sony (die waarschijnlijk ook te koop komt te staan. PM voor info) Nu gebruik ik MD's bijna nooit meer, maar ik heb nog een flinke collectie met jingels op MD dus ik wil hem voorlopig niet missen in de studio.

Afbeelding

De nieuwe set-up

Afbeelding

Close up
laurensman11

Bericht door laurensman11 »

Heb het topic ook even doorgenomen, ziet er leuk uit man ;)

Veel plezier in dat speelhok (:
Plaats reactie