Bouw nieuwe studio

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
Borus

Bouw nieuwe studio

Bericht door Borus »

Zoals beloofd zou ik jullie op de hoogte houden van de bouw van mijn nieuwe studio. Het huis is inmiddels opgeleverd en er is in de afgelopen weken hard gewerkt voor de voorbereidingen.

Omdat ik nogal eens verhalen hoor over problemen met de akoesitek ben ik daar meteen mee begonnen. Op de muren zit "Vinacoustic" van Texdecor. Een geperforeerde doek met aan de achterkant een laagje dacron. Kost een paar centen (€ 38,- per meter bij 1.30) maar dan heb je een goed begin. Sinds gisteren ligt er ook tapijt in (inclusief een dik ondertapijt) dus de basis is klaar. De foto's moet ik nog van mijn camera afhalen en ergens op internet zetten.

Wordt vervolgd...
Remmyvd

Bericht door Remmyvd »

Zet ze dan wel ff in goede topic! Er is een topic met naam "Thuis studios"

Suc6 met de bouw!
Al 25 jaar met radio aan het prutsen..
Wie met radio begint ,komt er nooit meer vanaf..
http://www.nrgradio.nl
Vraagje? Kijk eerst ff in de zoekfunctie van het forum!
Sofia

Bericht door Sofia »

Je bent geregistreer in 2004 en na ruim 3 jaar kennen ze dan nog de regels niet. Het is erg. Modjes zullen wel een slotje plaatsen.
DeB-ether

Bericht door DeB-ether »

@Sofia: Wat een belachelijke manier van reageren..

Beste Borus,

Graag blijf ik op de hoogte van je aanpak. Juist namen en mogelijkheden en bijbehorende prijzen geven mij in de toekomst een betere keuze voor mijn eigen studio.

Vul dus graag aan en als je foto's hebt zie ik ze graag.

Succes!
djsunnydayAFM

Bericht door djsunnydayAFM »

Sofia schreef:Je bent geregistreer in 2004 en na ruim 3 jaar kennen ze dan nog de regels niet. Het is erg. Modjes zullen wel een slotje plaatsen.
Ik denk toch dat een nieuw topic geschikter is voor dit. Het is namelijk leuk om de opbouw van een studio te volgen. En als dat dan weer in het ''thuisstudio topic moet'' dan loopt het zaakje weer door elkaar.

Succes met je aanbouw!! Ik volg het graag hier. Heb je misschien al wat foto's van beginsituatie.

Grtzz
RadioGEK!
Borus

Bericht door Borus »

Gelukkig zijn er nog een aantal "niet-azijnpissers" die wél belangstelling hebben voor mijn project en voor die alleen zal ik mijn topic vervolgen.

Op de eerste foto is een tekening te zien van de bovenverdieping. De studio wordt gebouwd in kamer 2.3. Deze heeft een lange zijde van 5.21 meter en een korte zijde van 3.13 meter.

Afbeelding

De tweede foto is gemaakt een paar dagen voor oplevering. Vanuit de hoek rechtsonder richting het raam.

Afbeelding

Op de derde foto is te zien dat het akoestisch behang van TexDecor links op de muur zit. Inmiddels is de gehele kamer voorzien van deze wandbekleding en ligt er tapijt in.

Afbeelding

Wordt vervolgt

Note to self: Camera volgende keer stofvrij maken vóór het maken van foto's :wink:
IwanVerrips

Bericht door IwanVerrips »

Shit... we kunnen de plaatjes niet zien... linkje a.u.b.?

huh? oké... nu wel...
jren

Bericht door jren »

Ben zéér benieuwd naar het vervolg.
Sofia

Bericht door Sofia »

DeB-ether schreef:@Sofia: Wat een belachelijke manier van reageren..!
Belachelijk? sommige mogen hier reclame maken en er wordt niet op gereageerd. Anderen doen het wel en krijgen een waarschuwing. Nog andere openen verkeerde topics en die worden gesloten terwijl die van andere dan weer niet. Van vriendjespolitiek gesproken. Als ik toch weer de schuld krijg dat ik belachelijk reageer blijf ik hier weg. Ik ben trouwens al niet de enige die hier merkt dat de sfeer van een paar maand geleden weg aan het gaan is.

GOODBYE
Remmyvd

Bericht door Remmyvd »

Borus schreef:Gelukkig zijn er nog een aantal "niet-azijnpissers" die wél belangstelling hebben voor mijn project en voor die alleen zal ik mijn topic vervolgen.

Op de eerste foto is een tekening te zien van de bovenverdieping. De studio wordt gebouwd in kamer 2.3. Deze heeft een lange zijde van 5.21 meter en een korte zijde van 3.13 meter.

Afbeelding

De tweede foto is gemaakt een paar dagen voor oplevering. Vanuit de hoek rechtsonder richting het raam.

Afbeelding

Op de derde foto is te zien dat het akoestisch behang van TexDecor links op de muur zit. Inmiddels is de gehele kamer voorzien van deze wandbekleding en ligt er tapijt in.

Afbeelding

Wordt vervolgt

Note to self: Camera volgende keer stofvrij maken vóór het maken van foto's :wink:
Tjeetje ,wat hebben deze fotos nou met studio te maken!
Is een beetje offtopic, sorry hoor.
Al 25 jaar met radio aan het prutsen..
Wie met radio begint ,komt er nooit meer vanaf..
http://www.nrgradio.nl
Vraagje? Kijk eerst ff in de zoekfunctie van het forum!
adgertic

Bericht door adgertic »

Borus schreef:Gelukkig zijn er nog een aantal "niet-azijnpissers" die wél belangstelling hebben voor mijn project en voor die alleen zal ik mijn topic vervolgen.

....
Tjeetje ,wat hebben deze fotos nou met studio te maken!
Is een beetje offtopic, sorry hoor.
Misschien hebben de foto's te maken met de bouw van de studio????
Het lijkt me duidelijk dat er hier een aantal mensen heel blij van worden.
Ook ik vind het erg mooi om te zien hoe een nieuwe thuisstudio volledig gebouwd wordt.
Niks mis mee.
Borus ga zo door!
And here.... we........... GO!

WARNING!!! RADIO JUNKIE!!!!
jren

Bericht door jren »

Als iedereen nou gewoon ophoudt met zeuren en mieren en gewoon dit topic blijft volgen (of niet). -dubbel

Het lijkt mij juist leuk om de opbouw van een studio te volgen vanaf zo'n kale lege ruimte.
Borus

Bericht door Borus »

Vandaag weer een behoorlijke slag geslagen. Het behang zit er helemaal op en het tapijt is gelegd (natuurlijk netjes voorzien van een dempend ondertapijt)

Afbeelding

Vanmorgen is het meubel geleverd en gemonteerd. Afmeting is 2.00 meter (korte kant in de hoek) bij 2.80 (lengte voor het raam)

Afbeelding

Om te kijken of mijn berekeningen kloppen heb ik meteen mijn speakers op de standaards gezet en zoals je ziet komt mijn zitpositie voor het raam prima uit bij de stand van de speakers. En reclame of niet; De speakers zijn studiomonitoren van Event model 20/20 passief.

Komende dagen zal het wel even stil blijven maar mochten er veranderingen zijn dan hou ik jullie op de hoogte.

Wordt vervolgd.
IwanVerrips

Bericht door IwanVerrips »

Gaaf hoor, nu al....
Dukard

Bericht door Dukard »

Leuk hoor om te zien hoe je thuis-studio helemaal van de grond opgebouwd gaat worden ..... Ik zal het met veel belangstelling volgen .... :wink:

-

Het geval wil dat ik voor een tweetal weken terug ook ben verhuisd .... en dus staat mijn studio ook nog in de dozen ..... met de opbouw ben ik dan ook nog wel even zoet.
Zodra het allemaal enigzins toonbaar is zal ik ook wat foto's plaatsen .... :D

In ieder geval .... Succes met de opbouw van jou studio ! .... -bier
Aan VST-plugins passen geen 19" rack-oren ....
Plaats reactie