Waardige opvolger Soundcraft Spirit ES

Technische vragen / problemen? Leg ze hier neer..

Moderator: admin6

T-bone

Waardige opvolger Soundcraft Spirit ES

Bericht door T-bone »

Ik had mijn zinnen gezet op een Souncraft Spirit ES, met als planning om deze eind dit jaar aan te schaffen. Een zoektochtje op internet leert me dat deze mixer EOL aan het raken is. Komt er een opvolger of zijn er alternatieven met evenveel lijn / Mic ingangen?

Het budget is EUR 600, max 700 ... een suggestie die het dubbele of meer kost heeft voor mij weinig zin. omdat ik ook nog graag een Macbook wil :wink:
MPX

Bericht door MPX »

ik weet niet of je ook iets 2e hands zoekt maar dan zou ik een mooie D&R clubmate of airmate aanraden ben je klaar tussen de 6 en 700 euro een airmate ligt iets hoger in de prijsklasse je hebt dan aleen wat meer luxe opties!

kortom ik ben heel erg tevreden met mijn clubmate!
connecting the world
T-bone

Bericht door T-bone »

Ik heb juist altijd tweedehands tafels gehad, er staat nu een D&R 300-series. Eigenlijk heb ik nu eens zin in iets 'nieuws'.

Dit topic gaat wat mij betreft ook niet over 'welke tafel moet ik kiezen' (die topics zijn er hier genoeg) maar over een alternatief / opvolger voor de Spirit ES. Anyone?
Borus

Bericht door Borus »

Ik heb met dezelfde vraag gezeten en ben na een grondig onderzoek gestopt met de conclusie:
Bestaat niet :sad:

Na een flinke aanpassing van mijn budget heb ik onlangs een Allen & Heath WZ 20S gekocht (kosten: €1500,-) Een wereldtafel met een superkwaliteit (en 16 stereokanalen :D )

Een andere oplossing zou een Dateq discotafel kunnen zijn. Hebben wel redelijk wat stereokanalen maar weinig mogelijkheden qua routing en aansluitingen. Die zouden alleen tweedehands binnen je budget blijven.
CoeN Roest

Bericht door CoeN Roest »

Interessant topic!! :smile:

Zo ben ik ook nog opzoek naar een waardige opvolger van de Behringer DX-1000, die zijn ook moeilijk te vinden voor zo'n prijs. :???:
T-bone

Bericht door T-bone »

tja Borus ... door die Macbookwens zit er niet zoooooveel rek in mijn budget. Helaas.
Borus

Bericht door Borus »

Snap ik. Helaas is het zo dat je binnen je budget niet verder komt dan 4 stereokanalen als je uit gaat van nieuw. Heb wel een advertentie gezien van een Behringer MX 2804 (10 stereokanalen/ 6 faders) maar die is 2e hands:

http://www.marktplaats.nl/index.php?url ... f2c38e13fc
RojanUK

Bericht door RojanUK »

Ik heb al eens eerder op dit forum geschreven over mijn IMG Stageline MMX-834. Hij heeft 6 stereokanalen en twee phono kanalen en een aparte DJ Mic schuif. Kost 429 Euro. Kijk hier maar eens. Is ook, lijkt mij, een leuke vervanger voor de Behringer DX1000 (die zelfs een schuifje minder heeft), waar CoeN Roest naar zocht.
Borus

Bericht door Borus »

RojanUK schreef:Ik heb al eens eerder op dit forum geschreven over mijn IMG Stageline MMX-834. Hij heeft 6 stereokanalen en twee phono kanalen en een aparte DJ Mic schuif. Kost 429 Euro. Kijk hier maar eens. Is ook, lijkt mij, een leuke vervanger voor de Behringer DX1000 (die zelfs een schuifje minder heeft), waar CoeN Roest naar zocht.
Maar is qua kwaliteit niet te vergelijk met Soundcraft of Allen & Heath. Is ook geen livemixer maar een discomixer.

Je hebt wel gelijk dat het een optie is maar dat is aan T-Bone :wink:
big T

Bericht door big T »

Ik heb altijd begrepen, een Behringer, kraakt al in de verpakking.

Theo
Borus

Bericht door Borus »

Klopt... maar na uitpakken en het verwijderen van het "kraakpapier" valt het reuze mee :wink:
wally

Bericht door wally »

die IMG stageline MX 834 kennen we ook onder de naam JB systems classic9....

klinkt al een heel stuk minder betrouwbaar...
RojanUK

Bericht door RojanUK »

Borus schreef:Maar is qua kwaliteit niet te vergelijk met Soundcraft of Allen & Heath. Is ook geen livemixer maar een discomixer.

Je hebt wel gelijk dat het een optie is maar dat is aan T-Bone :wink:
Klopt dat het kwalitatief niet te vergelijken is met Soundcraft of Allen & Heath, maar die zijn dan ook aanzienlijk duurder voor hetzelfde aantal schuiven.

Tuurlijk, uiteindelijk is het aan T-Bone, maar ik dacht eigenlijk ook meteen aan CoeN Roest, want ik vind het wel een goed alternatief voor de Behringer DX1000. :cool:
Remmyvd

Bericht door Remmyvd »

Klopt , ik gebruik hem voor op locatie te draaien en is daar prima voor!!

Greetz,Remco
Al 25 jaar met radio aan het prutsen..
Wie met radio begint ,komt er nooit meer vanaf..
http://www.nrgradio.nl
Vraagje? Kijk eerst ff in de zoekfunctie van het forum!
T-bone

Bericht door T-bone »

Kijk, dat vind ik een goede tip ... kan ik eindelijk weer eens radiomaken bij het licht van VU-meters :)) Met 6 stereokanalen kom ik er wel uit: 2 x cd, 2 x pc, 1 x minidisc (jawel) en tuner...

Hopelijk blijft deze nog even in het assortiment, dank voor de tips!
Plaats reactie