Nieuwe frequentie's Suc6FM

Nieuws over lokale omroepen maar ook wat kan een lokale omroep aan zichzelf verbeteren? Of wat doet men juist goed?

Moderator: admin6

Plaats reactie
JanL

Re: Nieuwe frequentie's Suc6FM

Bericht door JanL »

Pascal. K schreef: 15 sep 2022 14:47
JanL schreef: 14 sep 2022 16:33 Het is nu half september waar blijven die prutsers?
Dus als iets langer duurt doordat externe partijen op zich laten wachten ben je een prutser? Vind het maar brutaal en onbeschoft.
Vind ik niet. Men had gewoon een oude zender on-air kunnen brengen. Zoveel stroom verbruikt dat allemaal niet, het is maar een klein clubje geen bedrijf, je kan zo het stroomnet op.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

JanL schreef: 15 sep 2022 16:40
Pascal. K schreef: 15 sep 2022 14:47
JanL schreef: 14 sep 2022 16:33 Het is nu half september waar blijven die prutsers?
Dus als iets langer duurt doordat externe partijen op zich laten wachten ben je een prutser? Vind het maar brutaal en onbeschoft.
Vind ik niet. Men had gewoon een oude zender on-air kunnen brengen. Zoveel stroom verbruikt dat allemaal niet, het is maar een klein clubje geen bedrijf, je kan zo het stroomnet op.
Dan moet je die wel hebben. En moet men bereid zijn stroom te lenen, leuk een theorie maar in de praktijk pakken dingen toch helaas anders uit. Overigens ziet een netbeheerder dit gewoon als een zakelijke klant.

Stroom lenen kan een optie zijn alleen moeten andere partijen daar natuurlijk wel toestemming voor willen geven.

Website netbeheerder:

Momenteel moet u, afhankelijk of u een nieuwe aansluiting of een aansluiting wijzigt, rekening houden met een gemiddelde doorlooptijd van 6 maanden tot meer dan een jaar.
Laatst gewijzigd door Pascal. K op 15 sep 2022 21:48, 1 keer totaal gewijzigd.
DX'r

Bericht door DX'r »

ik denk dat ze hier ook geen stroom uit een stopcontact kunnen krijgen voor babyfoon installaties -smok
87.7 0.05 Gouda FM ZH Gouda
91.9 0.2 RATO Omroep Stichting Gld Zevenaar
93.4 0.398 Salland Broadcasting B.V Gld Apeldoorn
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

DX'r schreef: 15 sep 2022 17:17 ik denk dat ze hier ook geen stroom uit een stopcontact kunnen krijgen voor babyfoon installaties -smok
87.7 0.05 Gouda FM ZH Gouda
91.9 0.2 RATO Omroep Stichting Gld Zevenaar
93.4 0.398 Salland Broadcasting B.V Gld Apeldoorn
Het lijkt allemaal makkelijk, maar helaas in de praktijk loop je vaak tegen bepaalde onverwachte zaken aan. Ook een nieuwe telecomaansluiting kan op
Zich laten wachten. Ik denk dat de stations het zelf ook liever anders en sneller hadden gezien qua afhandeling.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Je hebt je zin, 94.8 staat aan! Veel luister plezier!
JanL

Bericht door JanL »

Pascal. K schreef: 19 sep 2022 15:06
Je hebt je zin, 94.8 staat aan! Veel luister plezier!
En hoe. In het centrum oke maar aan de randen van de stad is het al slecht en dat geluid is veel te hard.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

Kijk dat soort tips van een echte vakman zijn altijd welkom op dit forum :lol:

Even zonder gekheid:
Frequentie heeft gewoon eenmaal last van Radio 4, toen suc6 nog niet aan stond kwam 4 goed door in de regio Breda. Ik weet ook nog niet of men al op vol vermogen staat. Misschien hebben ze het advies hier wel gelezen om een tijdelijke zender in te zetten met iets minder vermogen.

Tot aan Waalwijk heb ik prima ontvangst. Heb je een betrouwbare stokkemasker meting gedaan met goede meet apparatuur? Hoorbaar wel luide processing dus het zou in je beleving hard kunnen zijn. Meestal controleerde AT na ingebruikname, dus als het echt zo is zal dat wel veranderen. Ik zie ook nog geen rds, dus een teken dat men nog bezig is vermoed ik.
JanL

Bericht door JanL »

Verrassend snel is er een dipooltje in de voormalige Casema ontvangstmast gehangen bij het NAC Stadion. Signaal gaat gericht richting Oosterhout.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

JanL schreef: 19 sep 2022 18:42 Verrassend snel is er een dipooltje in de voormalige Casema ontvangstmast gehangen bij het NAC Stadion. Signaal gaat gericht richting Oosterhout.
Ik dacht dat toen KPN nog FM zenders faciliteerde er ook vanaf die mast uitzendingen kwamen… klopt dat?
JanL

Bericht door JanL »

Pascal. K schreef: 19 sep 2022 19:17
JanL schreef: 19 sep 2022 18:42 Verrassend snel is er een dipooltje in de voormalige Casema ontvangstmast gehangen bij het NAC Stadion. Signaal gaat gericht richting Oosterhout.
Ik dacht dat toen KPN nog FM zenders faciliteerde er ook vanaf die mast uitzendingen kwamen… klopt dat?
Zover ik weet is er nooit vanaf uitgezonden. Er was wel sprake van in het begin maar volgens mij is toen alles naar de mast in het centrum van Breda gegaan.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

Wissewasje schreef: 11 aug 2022 18:44 Op 12 mei kondigde Suc6FM aan "binnen nu en drie maanden zijn we terug op FM in de gehele regio".

Vandaag is de laatste dag van de 'nu en drie maanden'. Is er al wat te ontvangen?
Ik wens Suc6, veel succes -+dance
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
JanL

Bericht door JanL »

De webmaster van radio-tv-Nederland moet nog wel even de Google Maps locatie aanpassen naar locatie 'Emerweg'.
Echtwel

Bericht door Echtwel »

radio-tv-Nederland doet niet veel meer aan zijn site op zicht jammer want ik keek met grote regelmaat :roll:
The best way to predict the future is to to create it (Abraham Lincoln)
JanL

Bericht door JanL »

Klopt. Het vermogen lijkt omhoog te zijn gegaan. Het komt nu ruisvrij binnen.
Pascal. K

Bericht door Pascal. K »

JanL schreef: 21 sep 2022 17:08 Klopt. Het vermogen lijkt omhoog te zijn gegaan. Het komt nu ruisvrij binnen.
Positief nieuws. Nu de tweede aan met net zo mooie resultaten dan komt het goed. De 94.8 komt door tot Loenhout België en andere kant op tot Waalwijk.

Richting Dordrecht tot Moerdijkbrug goed en in dordt ruis.

Waarnemingen zijn van maandag en dinsdag, ben benieuwd hoe het nu is.
Plaats reactie