Maar, ik heb ook, niet zolang geleden naar sena gebelt, en die beste man vertelde mij dat je als particulier een max bedrag van ongeveer 1040 euro per jaar betaalt, ook al zou je 500 luisteraars hebben.
Klopt, mits je niet commercieel bezig bent (dus geen commercials op de stream en / of banners op de website).
Ik heb eigenlijk nog een vraag: Een vriend van mij heeft een eigen radiostation en hij vroeg of ik ook shows voor hem wou gaan maken aangezien hij wil overstappan naar liveshows e.d. Het nadeel is dat hij 50 kilometer verderop woont en ik dus niet wekelijks naar hem toe kan om zijn studio te gaan 'praten'. Wat heb ik nodig om op mijn eigen PC een show op het nemen? Ik weet alleen dat ik een microfoon moet maar meer niet.
bazza schreef:Ik heb eigenlijk nog een vraag: Een vriend van mij heeft een eigen radiostation en hij vroeg of ik ook shows voor hem wou gaan maken aangezien hij wil overstappan naar liveshows e.d. Het nadeel is dat hij 50 kilometer verderop woont en ik dus niet wekelijks naar hem toe kan om zijn studio te gaan 'praten'. Wat heb ik nodig om op mijn eigen PC een show op het nemen? Ik weet alleen dat ik een microfoon moet maar meer niet.
Alvast bedankt.
kijk je kan het een beetje proffesioneel nemen en gewoon lol en weinig geld.
Ik zou als je 1x in de week een showtje moet maken zou ik een USB microfoon kopen en aansluiten op je PC zoals deze : http://www.rjshop.nl/product/9000/
als je iets professioneler wilt beginnen kun je een mengpaneel kopen zoals een http://www.rjshop.nl/product/2109/ mengpaneel en een microfoontje dus geen USB maar eentje met een XLR uitgang.
Het is toch allemaal vreemd geregeld. Je hoeft niet eens meer lijsten aan te leveren. Wie krijgt dat geld dan??? Als ik vaak muziek van een lokale artiest krijg die aangesloten is, hoe traceren ze dan dat ze deze man of vrouw moeten betalen? Of gaat alles naar Madonna, Robbie Williams en weet ik niet wie?
Als je niet teveel geld hebt, het is een gratis programmaatje waarmee je non-stop kunt draaien, maar je kunt het ook gebruiken om stuk voor stuk plaatjes mee te draaien. Je kunt dan je keypad gebruiken om jingles af te spelen bijvoorbeeld.
Maar als ik nou voor een al bestaand station één keer in de week een show van twee uur wil gaan presenteren (gewoon internetradio, dus vanuit m'n huis) heb ik dan nog meer apparatuur dan een microfoon nodig?
bazza schreef:Maar als ik nou voor een al bestaand station één keer in de week een show van twee uur wil gaan presenteren (gewoon internetradio, dus vanuit m'n huis) heb ik dan nog meer apparatuur dan een microfoon nodig?
Is dit goed voor beginners of flop? Gisteren stond er ook nog een microfoon van Logitech van dertig euro op en die had ook nog ruisonderdrukking etc. Dat saat bij deze niet erbij. Helaas hebben ze die van de site verwijderd.
Iemand verder nog advies sites waar ik een microfoon zou kunne kopen? (online)
Als je van plan bent om radio te maken kan ik deze afraden. Ik heb ook met dit soort microfoons gewerkt en het viel erg tegen. (in het begin). Ik kan je deze microfoon aanraden: http://www.rjshop.nl/product/2092/
Deze heb ik ook gebruikt en klinkt goed (alleen wel even een windshield oid er voor plaatsen.)