Het grote internet radio info topic.
Moderator: admin6
- Wissewasje
Sorry Spiller, maar moet jou daarin toch tegen spreken.
Die pakketten zijn misschien leuk voor een lokale omroep. Maar een webradio station a'la 2010 werkt veel "remote" en al helemaal niet vanuit 1 studio. De meeste webradio stations zijn fysiek gewoon een server met daarop wat software en hebben fysiek geen studio.
Veel webradio stations werken met remote dj's die vanuit hun eigen huis "inbellen" naar de server en hun programma maken. PC Radio, Zenlex of Carmen zijn daarmee gewoonweg een ramp!
De door jouw genoemde pakketten zijn er op gemaakt dat iemand naar de studio komt om muziek in te voeren en playlists te maken. En de grap is juist dat er bij webradio vaak geen centrale studio is.
Goede automatisering voor een webradio station kan alles webbased en is "web 2.0" proof. SAM Broadcaster is dat enigszins. CARMEN, PC-Radio en Zenlex absoluut niet.
Die pakketten zijn misschien leuk voor een lokale omroep. Maar een webradio station a'la 2010 werkt veel "remote" en al helemaal niet vanuit 1 studio. De meeste webradio stations zijn fysiek gewoon een server met daarop wat software en hebben fysiek geen studio.
Veel webradio stations werken met remote dj's die vanuit hun eigen huis "inbellen" naar de server en hun programma maken. PC Radio, Zenlex of Carmen zijn daarmee gewoonweg een ramp!
De door jouw genoemde pakketten zijn er op gemaakt dat iemand naar de studio komt om muziek in te voeren en playlists te maken. En de grap is juist dat er bij webradio vaak geen centrale studio is.
Goede automatisering voor een webradio station kan alles webbased en is "web 2.0" proof. SAM Broadcaster is dat enigszins. CARMEN, PC-Radio en Zenlex absoluut niet.
Kijk zo heeft iedereen zijn smaak.Wissewasje schreef:Sorry Spiller, maar moet jou daarin toch tegen spreken.
Ik heb SAM gehad en was en niet tevreden over, zeker ook vanwege de overgangen en ook vanwege het voicetracken. De overgangen kan je zelf instellen, wat bij OTS eigenlijk al automatisch geneurd en gelijk goed klinkt. Zal ik dan toch voor internet gebruik een kleine voorkeur geven aan OTS DJ. Maar, dat is een kwestie van smaak. Ik gebruik ook Carmen voor radio, en ben er erg tevreden mee. Mag ik je misschien vragen welke 2 stations je hebt waar SAM op draait?
Radio maken blijft een mooi vak!
- Wissewasje
Ja, op gebied van crossfades enzo kan SAM Broadcaster niet tegen de "grote" jongens op. Maar op gebied van centraal beheer zonder studio is het ideaal
Inmiddels is SAM hier na 4 jaar dienst pas geleden vervangen door "in house" gemaakte automatisering waar ik niet te veel over ga zeggen. Maar we gebruikte altijd deze instellingen en lieten alle fades automatisch gaan.

Inmiddels is SAM hier na 4 jaar dienst pas geleden vervangen door "in house" gemaakte automatisering waar ik niet te veel over ga zeggen. Maar we gebruikte altijd deze instellingen en lieten alle fades automatisch gaan.

Re:
Sorry Wissewasje, maar, om met jouw woorden te spreken, moet jou daarin toch tegen sprekenWissewasje schreef:Sorry Spiller, maar moet jou daarin toch tegen spreken.

Zenlex is juist uitermate geschikt om op afstand te werken. Het werkt met een centrale server waar je met cliënts op kunt inloggen, ook via internet. Da's wel geen "web2.0", maar een gewoon programma dat je thuis draait werkt wel zo stabiel. Bovendien zijn sommige dingen web-based gewoon niet handig (denk bijvoorbeeld aan aparte geluidskaart voor voorbeluistering). Ik ken meerdere stations die zo weken. In West Friesland bijvoorbeeld staat er gewoon een server onder de zendmast. Iedereen werkt vanaf thuis.
- Wissewasje
Re: Het grote internet radio info topic.
Ok. Dan mag je "Zenlex" in mijn betoog vervangen door "Dalet"
Ik ben dan kennelijk onvoldoende op de hoogte van de hedendaagse mogelijkheden van Zenlex, het is al een behoorlijke tijd geleden dat ik dat pakket in actie heb gezien, vandaar.
Overigens maakt op afstand kunnen werken een pakket niet per-defenitie webradio/web 2.0 proof. Daarbij spelen meer zaken, zoals makkelijke integratie van sociale media, een "open" database enz enz enz.

Overigens maakt op afstand kunnen werken een pakket niet per-defenitie webradio/web 2.0 proof. Daarbij spelen meer zaken, zoals makkelijke integratie van sociale media, een "open" database enz enz enz.
PC Radio is uitermate geschikt om vanuit thuis, of beter gezegd Remote, mee te werken. Muziek adden, VT en andere administratie doen, gaat perfect vanuit thuis kan ik je melden.
Weet iemand welke sites worden gebruikt door internetradio's om de lijst met radiostations te laten zien?
Zelf heb ik een Maranz, en dat gaat via www.radiomaranz.com (V-Tuner)
Hoe zit dat bij andere internet radio's?
Met andere woorden: bij welke sites moet je je radiostation zeker aanmelden?
Zelf heb ik een Maranz, en dat gaat via www.radiomaranz.com (V-Tuner)
Hoe zit dat bij andere internet radio's?
Met andere woorden: bij welke sites moet je je radiostation zeker aanmelden?
Nog 2 sites:
De internetradio die hier staat, HAMA IR250, haalt de info bij MediaU http://www.mediayou.net/, als je bent aangemeld (registratie)
Verder is er Reciva https://radios.reciva.com/ o.a. radio's van Aldi en LidL...
De internetradio die hier staat, HAMA IR250, haalt de info bij MediaU http://www.mediayou.net/, als je bent aangemeld (registratie)
Verder is er Reciva https://radios.reciva.com/ o.a. radio's van Aldi en LidL...
en dan is er koffie......
Ik blijf toch bij RadioDJ.
Nette opsomming!
Online radio luisteren > https://luisteren.nl
-
Streamen van externe apparaten
Hallo allemaal,
Ik zou graag een webstation beginnen en heb zo goed als alles al rond. Ik heb op listen2myradio.com een stream opgezet en in mijn VirtualDJ software geintergreerd. Dat werkt prima maar ik zou ook graag externe apparaten zoals een apart mengpaneel en microfoon (via USB aangesloten op de computer) kunnen streamen. Hoe pak ik dat aan? Ik hoor de stream wel als ik een opname maak in Audacity bij het terugluisteren maar dus niet bij het opnemen en los daarvan zou ik niet weten hoe ik dat audiokanaal dus zou moeten streamen naar de casting server. Wie weet daarop een antwoord of zou me even willen helpen? (Ik zou dus een stukje software moeten hebben dat het inkomende audiosignaal via de USB externe geluidskaart naar de streamservwer van listen2myradio kan sturen.)
Alvast bedankt voor de moeite!
Ik zou graag een webstation beginnen en heb zo goed als alles al rond. Ik heb op listen2myradio.com een stream opgezet en in mijn VirtualDJ software geintergreerd. Dat werkt prima maar ik zou ook graag externe apparaten zoals een apart mengpaneel en microfoon (via USB aangesloten op de computer) kunnen streamen. Hoe pak ik dat aan? Ik hoor de stream wel als ik een opname maak in Audacity bij het terugluisteren maar dus niet bij het opnemen en los daarvan zou ik niet weten hoe ik dat audiokanaal dus zou moeten streamen naar de casting server. Wie weet daarop een antwoord of zou me even willen helpen? (Ik zou dus een stukje software moeten hebben dat het inkomende audiosignaal via de USB externe geluidskaart naar de streamservwer van listen2myradio kan sturen.)
Re: Streamen van externe apparaten
Je zou VoiceMeeter Banana kunnen proberen. Daarmee kun je virtueel (als een soort mengtafel) signalen mixen. Trouwens, je Listen2MyRadiootje is illegaal, als je geen Buma/Stemra en SENA betaalt. Kun je fikse boetes voor krijgen ;).Flappie2909 schreef: ↑31 okt 2020 17:05 Hallo allemaal,
-
Re: Streamen van externe apparaten
Allereerst snap ik niet goed waar je vandaan haalt dat Listen2myradio illegaal zou zijn??? Het gebruik van niet rechtenvrije muziek (waar dan ook) is illegaal maar het streamen op zich niet. Afijn... dat even ter zijde. Ik ben wel dankbaar voor je tip van Voicemeeter Banana. Ik heb even gekeken en op zich is dit wat ik nodig heb alleen zie ik in de snelheid nog niet op welke manier je dan de audiostream op de streamserver krijgt. Hopelijk zijn er radioprogramma's die Voicemeeter Banana ondersteunen en anders moet ik wellicht op zoek naar een goede bruikbare audio interface. In ieder geval bedankt voor je reactie! Ik ga er morgen in ieder geval nog eens goed naar kijken.Feivel schreef: ↑31 okt 2020 18:55Je zou VoiceMeeter Banana kunnen proberen. Daarmee kun je virtueel (als een soort mengtafel) signalen mixen. Trouwens, je Listen2MyRadiootje is illegaal, als je geen Buma/Stemra en SENA betaalt. Kun je fikse boetes voor krijgen ;).Flappie2909 schreef: ↑31 okt 2020 17:05 Hallo allemaal,
Volgens mij is streamen van illegale content echt wel een illegale stream. De techniek achter streamen in niet illegaal, maar wat je streamt maakt het dat de stream illegaal is als er copyright/auteursrechten op zitten. Een stream is een stroom van data en die data bevat bij illegale content dus illegale data. De data is de stream en dat zou dan illegaal zijn. Dat gaat niet op bij vrije muziek.
https://linux.radio ( Powered by LinuxRadio.Tools V2402 with AI Intergration )