Wat ik dus ooit es opgevangen heb is dat het niet uit maakt. Als de organisatie in het land waar jij je licentie hebt met nederland dat verdrag heeft, dan mag je gewoon in het buitenland je kosten afdragen. Zodra de sena aanklopt kun je dan aantonen dat je het bijv bij de Gema geregeld hebt.counterpoint schreef: Het maakt niks uit waar je je server plaatst. Jij bent als verantwoordelijke woonachtig in Nederland en moet je je aan de Nederlandse regels houden.
Het grote internet radio info topic.
Moderator: admin6
Bababooey !
Twitter
Ik denk dat het vrij gemakkelijk is, zoek een persoon in het buitenland die je rechten wilt betalen en laat hem zeggen dat hij de persoon is die uitzend.
Hoe willen ze het tegendeel bewijzen? Want een server kun je eenvoudig zelf hosten en de provider gaat zich en niet bezig houden met waar het signaal vandaan komt?
Maar goed, ik ben ook bezig om de mogelijkheden te bekijken om de boel naar een ander land te verhuizen even daar een postbus nemen en klaar is klara..
Hoe willen ze het tegendeel bewijzen? Want een server kun je eenvoudig zelf hosten en de provider gaat zich en niet bezig houden met waar het signaal vandaan komt?
Maar goed, ik ben ook bezig om de mogelijkheden te bekijken om de boel naar een ander land te verhuizen even daar een postbus nemen en klaar is klara..
Het radio virus opgelopen in 1987 sindsdien ongeneeslijk verklaard.
Werk in private hé. Zet je stream private en koppel die aan je website met een flashplayer die je enkel als geregistreerd lid kunt bereiken. Dus een mooie startpagina en dan een inlog. En zet je site in Polen, Rusland of Tjechië en eventueel je hosting ook. Zelfs met Zwitserland is er geen uitwisseling van gegevens met de auteursrechtenverenigingen.
cyberneticorganism schreef:Ik heb zojuist een brief van de SENA in de bus gehad, dus ik ben niet bepaald blijHet is of stoppen, of 900 euro per jaar (minimaal) gaan betalen...
Behoorlijk zonde, ik was net goed op weg met alles. Steeds verder aan het uitbreiden etc.
Radio, het theater van de verbeelding - Bouwjaar 1966 - na 31 jaar serieus radiogaar !
-
Om je station legaal te maken zijn er tegenwoordig ook goedkopere opties. Kijk eens op http://www.stichtingwebcasting.nl. Daar worden de rechten met een behoorlijke korting aangeboden.
-
Wij hebben uitgezocht hoe hoog de kosten zijn voor niet commeciele en commerciele internet radiostations. Op http://www.navigad.com kun je, onder aan de website, een link vinden naar een overzicht van de tarieven en calculatoren die uitrekenen hoeveel je per jaar kwijt bent aan een commerciele muzieklicentie bij Buma/Stemra en SENA.
www.navigad.com
www.caliope.nl
www.caliope.nl
Helaas klopt deze berekening niet wat betreft Buma. De kosten voor Buma voor commerciële stations via de Stichting Webcasting Nederland (http://www.stichtingwebcasting.nl) zijn namelijk ook 10% lager dan via de Buma direct net als voor niet commerciële stations.
De Sena kosten voor niet commerciële stations via de Stichting Webcasting zijn zelfs tot 40% lager. Helaas kan de stichting nog niet de kosten voor commerciële stations verlagen dus dit zal nog direct via de Sena moeten lopen.
De Sena kosten voor niet commerciële stations via de Stichting Webcasting zijn zelfs tot 40% lager. Helaas kan de stichting nog niet de kosten voor commerciële stations verlagen dus dit zal nog direct via de Sena moeten lopen.
Wat loop je allemaal te spammen met je stichting? Klanten nodig?rola schreef:Helaas klopt deze berekening niet wat betreft Buma. De kosten voor Buma voor commerciële stations via de Stichting Webcasting Nederland (http://www.stichtingwebcasting.nl) zijn namelijk ook 10% lager dan via de Buma direct net als voor niet commerciële stations.
Het radio virus opgelopen in 1987 sindsdien ongeneeslijk verklaard.
Beste GenesisFM,genesisfm schreef:
Wat loop je allemaal te spammen met je stichting? Klanten nodig?
Zoals in het andere topic ook al gezegd is dit geen spam. De stichting is er juist om op te komen voor de rechten van webcasters en mijn antwoorden zijn antwoorden op de topics. Dat jij dit als spam ziet komt volledig voor jouw conto. Het is slechts puur informatief.
-
Dat je het niet bedoeld als spam wil ik best geloven, maar eerlijk gezegd kan ik me wel voorstellen dat andere mensen dat wel zo ervaren aangezien je meerdere keren het adres van je website erbij vermeld had.rola schreef:Beste GenesisFM,genesisfm schreef:
Wat loop je allemaal te spammen met je stichting? Klanten nodig?
Zoals in het andere topic ook al gezegd is dit geen spam. De stichting is er juist om op te komen voor de rechten van webcasters en mijn antwoorden zijn antwoorden op de topics. Dat jij dit als spam ziet komt volledig voor jouw conto. Het is slechts puur informatief.
Re: Het grote internet radio info topic.
edit: doe eens niet
- Wissewasje
Re: Het grote internet radio info topic.
Nep? Prima stukje software.. draai er al jaren 2 stations op. Niets te klagen!jorrit290 schreef:Ik heb laatst SAM Broadcaster gedownload maar ik kwam er naar een paar weken achter dat dat vrij nep was.