Heb je het stereosignaal al beluisterd? Klinkt niet gek. Moet alleen even wat meer signaal regelen op de coax bij de SFDx bij de zender. Bij stille passages komt er wat ruis mee. Maar ik ben er volop mee bezig.4Th-power schreef:Even nog over dat ERP.
De waardes die het AT rekent stemmem totaal niet overeen met de werkelijkheid. 4 Db, of zelf soms 5 Db haal je never nooit met twee dipolen. Het merk is ook niet van belang, het is en het blijft hetzelfde type antenne. Zelfs 3 Db is nog twijfelachtig omdat je nooit een opstelling kunt halen waarmee je 3 Db winst hebt. De afstand tov. elkaar is bepalend maar ook de omgeving..Al met al is 3 Db makkelijk rekenen maar vaak haal je dat nog niet eens.
Dus als je 100 Watt ERP mag maken moet je al snel 50 Watt erin stoppen, en dan tel ik nog niet het kabel verlies en de connectors mee. Doe je dat wel dan ga je toch snel naar de 55 Watt of meer (afhankelijk van de kabel). Met 39 Watt kom je dus niet verder dan 78 Watt ERP en waarschijnlijk haal je dat al niet (schat dat je zo rond de 70 Watt ERP zit)...Maar ja, zij zijn de baas jij niet (ook al denken sommige dat wel...). Mijn ervaring is wel dat ze meer op het stokkemasker letten dan op het vermogen, al moet je niet te gek maken natuurlijk...
Wel leuk trouwens om te zien dat die zender (3161) het daar nog steeds doet. Even voor de duidelijkheid: Deze zender zou best wel eens uit de jaren 80 kunnnen stammen en hij doet het nog prima, en de klank is gewoon geweldig...Hij levert om zijn slofjes 120 a 130 Watt...Mooi toch en alle beveiligingen zitten erin...Bijna onverwoestbaar dus...
Nou Rick, suc6! en als er problemen zijn hoor ik het wel..
Verhuizing VOS Valkenswaard
Moderator: admin6
Ha Rick,
nee, je moet niet overdrijven he
....Ik kan de VOS hier niet aan...Ik weet niet precies waar jullie zitten maar ik dacht dat hier een paar lokale omroepen vlakbij (of misschien wel zelfs) op jullie frequentie zaten...
Die ruis trouwens kan ook zijn van nog 2 andere dingen. 1 Geen goede sinusvorm van het stereo signaal of van juist teveel pilot level. Het zijn maar tips...
Suc6!
nee, je moet niet overdrijven he

Die ruis trouwens kan ook zijn van nog 2 andere dingen. 1 Geen goede sinusvorm van het stereo signaal of van juist teveel pilot level. Het zijn maar tips...
Suc6!
Mengpaneel
Een tijd lang heb ik gezocht naar een oplossing m.b.t. tekst onder de schuiven.
Al die tijd heeft er een stuk 'schilderstape' onder de schuiven gezeten waar ik met stift de benaming had opgeschreven.
Niet mooi maar het werkte wel. Toen bedacht ik me dat ik er ook een resopal onder kon plakken welke je vaak als benaming op meter en schakelkasten tegen kwam.
Ik heb deze besteld bij Gravure85 te Den Helder.
Een snelle nette levering in type 'Gravoglas Reverse'. Er wordt dan aan de achterkant gefreesd en in de letters wordt vervolgens witte lak gegoten. De voorkant blijft dan glad zodat er geen vuil in kan komen.
Al met al een mooi systeem. (Voor degene met intresse heb ik een Excel sheet met de maatvoering en teksten voor een Dateq BCS50 mengtafel.)

Al die tijd heeft er een stuk 'schilderstape' onder de schuiven gezeten waar ik met stift de benaming had opgeschreven.
Niet mooi maar het werkte wel. Toen bedacht ik me dat ik er ook een resopal onder kon plakken welke je vaak als benaming op meter en schakelkasten tegen kwam.
Ik heb deze besteld bij Gravure85 te Den Helder.
Een snelle nette levering in type 'Gravoglas Reverse'. Er wordt dan aan de achterkant gefreesd en in de letters wordt vervolgens witte lak gegoten. De voorkant blijft dan glad zodat er geen vuil in kan komen.
Al met al een mooi systeem. (Voor degene met intresse heb ik een Excel sheet met de maatvoering en teksten voor een Dateq BCS50 mengtafel.)

Ziet er netjes uit onder de schuiven. Blijft het wel goed zitten zo?
Maar even wat anders: de cd- en mdspeler schuiven zitten steeds naast elkaar, dus cd 1, cd 2 en dan voor MD hetzelfde. Zo begonnen wij jaren terug ook, maar met de nieuwe tafel, ook een Dateq, maar dan de BCS 70, hebben wij cd 1 aan de ene kant van het scriptspace en cd 2 aan de andere kant. Zelfde voor computer en mdspelers. Zo kun je zowat blind schuiven. Tweede naar links vanaf scriptspace is cd 1 en tweede naar rechts vanaf scriptspace cd 2, kun je zonder te kijken met je handen voelen.
Maar even wat anders: de cd- en mdspeler schuiven zitten steeds naast elkaar, dus cd 1, cd 2 en dan voor MD hetzelfde. Zo begonnen wij jaren terug ook, maar met de nieuwe tafel, ook een Dateq, maar dan de BCS 70, hebben wij cd 1 aan de ene kant van het scriptspace en cd 2 aan de andere kant. Zelfde voor computer en mdspelers. Zo kun je zowat blind schuiven. Tweede naar links vanaf scriptspace is cd 1 en tweede naar rechts vanaf scriptspace cd 2, kun je zonder te kijken met je handen voelen.
Gezellig discussiëren
De strip zit met een dubbelzijdige tape (speciale dunne voor onder resopals) vast. Dit gaat echt niet los!Edgar schreef:Ziet er netjes uit onder de schuiven. Blijft het wel goed zitten zo?
Wat betreft de schuivenindeling, wij hebben dit al lang zo en er nooit problemen mee ondervonden. Kwestie van gewenning denk ik.
Maar van jouw configuratie valt ook wat te zeggen! moet ik alleen weer een nieuwe strip laten frezen

Echt erg netjes zocht al een tijd zoiets voor mijn sbm90.XtcFm schreef:De strip zit met een dubbelzijdige tape (speciale dunne voor onder resopals) vast. Dit gaat echt niet los!Edgar schreef:Ziet er netjes uit onder de schuiven. Blijft het wel goed zitten zo?
Wat betreft de schuivenindeling, wij hebben dit al lang zo en er nooit problemen mee ondervonden. Kwestie van gewenning denk ik.
Maar van jouw configuratie valt ook wat te zeggen! moet ik alleen weer een nieuwe strip laten frezen
Wat kost zoiets als ik vragen mag?
Groeten,
Erwin
Mag je vragen. Pak hem beet, leg hem weg € 25,-. Kan iets meer zijn maar dit was zo ongeveer de prijs Incl BTW en verzenden.E.V. schreef:Echt erg netjes zocht al een tijd zoiets voor mijn sbm90.XtcFm schreef:De strip zit met een dubbelzijdige tape (speciale dunne voor onder resopals) vast. Dit gaat echt niet los!Edgar schreef:Ziet er netjes uit onder de schuiven. Blijft het wel goed zitten zo?
Wat kost zoiets als ik vragen mag?
Groeten,
Erwin
Vergeten
Helemaal vergeten om een foto van de Patchkast te plaatsen in de huidige situatie.
Van boven naar beneden:
J&S CATV Modulator, stereo TV modulator ingesteld op 48,250 MHz.
Profline SBM19, Stereo FM Modulator ingesteld op 102,4 MHz. (Buiten bedrijf)
Profline SFM, Stereo FM Modulator met RDS ingesteld op 102,4 MHz.
Orban 2200, Broadcast processor
Microset 200 MHz ontvanger voor reportages en lokatie uitzendingen in de regio.

Van boven naar beneden:
J&S CATV Modulator, stereo TV modulator ingesteld op 48,250 MHz.
Profline SBM19, Stereo FM Modulator ingesteld op 102,4 MHz. (Buiten bedrijf)
Profline SFM, Stereo FM Modulator met RDS ingesteld op 102,4 MHz.
Orban 2200, Broadcast processor
Microset 200 MHz ontvanger voor reportages en lokatie uitzendingen in de regio.

Uiteraard. Ik heb hem even van de 'PC van de zaak' gehaald en op mijn server 'geplakt'Sofia schreef:Xtcfm, kan je even die exelsheet posten aub? Ik heb interesse om ook zoiets te laten bestellen! Alvast bedankt!
Het is verder een heel simpel bestandje. De Firma Gravure '85 heeft hier inmiddels een zgn 'Vectorfile' van gemaakt.
http://www.xtcfm.nl/mengpaneel.xls (Klik Rechtermuisknop en kies 'Doel Opslaan Als...')
Rest me nog ter afsluiting van dit project te vermelden dat ik niet meer werkzaam ben bij VOS, de omroep van Valkenswaard per 15-10-2007
De ideeen van mij en die van het bestuur kwamen niet overeen. Er is besloten geen verdere samenwerking met mij aan te gaan.
Op de website http://www.omroepvalkenswaard.nl staat overigens het volgende te lezen.
De ideeen van mij en die van het bestuur kwamen niet overeen. Er is besloten geen verdere samenwerking met mij aan te gaan.
Op de website http://www.omroepvalkenswaard.nl staat overigens het volgende te lezen.
Ik heb er heel veel energie in gestoken zoals menig forummer heeft kunnen zien. helaas.
Met spoed nieuwe VOS medewerkers Radio, TV en tekst tv gezocht !!!
Voor zowel radio als televisie zijn we met spoed op zoek naar vrijwilligers m/v, die het leuk lijkt om door de weeks overdag een paar uurtjes bij onze omroep als technicus, redacteur of reporter aan het werk te gaan.
Ervaring is geen must, want binnen de omroep krijg je een opleiding voor hetgeen je graag zou willen doen.
Leeftijd speelt hierbij geen enkele rol. Je werkt met een prima team samen.
Heb je een paar uurtjes per week over en heb je belangstelling in de omroepwereld, kom langs in de studio of stuur een email naar janschutjes@omroepvalkenswaard.nl Dit e-mail adres is beschermd door spambots, u heeft Javascript nodig om dit onderdeel te kunnen bekijken
-