Verhuizing VOS Valkenswaard

Plaats links naar foto's van studio's die jij de moeite waard vind. RadioForum.nl is niet verantwoordelijk voor de vertoonde foto's.

Moderator: admin6

Plaats reactie
XtcFm

Verhuizing VOS Valkenswaard

Bericht door XtcFm »

Hellow,

We gaan verhuizen. Van een oude bouwkeet met een minimale studio en een slechte format etc. gaan we proberen de zaak nieuw leven in te blazen.

Vooralsnog gebeurd dit door een aantal mensen die veel vrij tijd op offeren om het een en ander voor elkaar te krijgen. Eerst maar even wat foto's van de huidige situatie en de eerste vergaderingen met de 'technische lui'

De foto's gemaakt met mijn Nokia 6230i

Koffie en uitleg
Afbeelding
Idem
Afbeelding
Oude studio (Die we nu nog gebruiken dus)
Afbeelding
Het mengpaneel
Afbeelding
De automatisering (Carmen)
Afbeelding
De CAR (Centrale Apparaten Ruimte)
Afbeelding
Broadcastlimiter Orban 2200
Afbeelding
Kabelkrant systemen
Afbeelding
gdekeijzer

Bericht door gdekeijzer »

Heerlijk hobbien :) .. mag ik wel..

Kun je vertellen wat je hebt staan aan spul en software?

Gerwin
Ziekenomroep Zaandam
XtcFm

Spullen

Bericht door XtcFm »

gdekeijzer schreef:Heerlijk hobbien :) .. mag ik wel..

Kun je vertellen wat je hebt staan aan spul en software?

Gerwin
Ziekenomroep Zaandam
Gerwin,

De radioautomatisering bestaat uit CarmenServer (Nu overgenomen door Rehl Producties. http://www.carmenserver.nl/
Als audio uitzendstraat hebben we nu een Dateq LPM 7.3 met als CD speler een dubbele Denon speler en als audiolimiter een Orban 2200.
Dit signaal word via een Profline modulator op de kabel gezet en met een Denon tuner ontvangen op een hoge lokatie in Valkenswaard. Daar staat een Telefunken S3161 zender met daaran twee gekoppelde dipolen.
Over de TV tak kan ik niet zoveel zeggen want ik zit daar niet zo in. Wel kan ik vermelden dat er binnenkrot gebruik word gemaakt van het programma 'Scala'.
http://www.scala.com/

Rick
XtcFm

Vervolg

Bericht door XtcFm »

Jammer, Je kunt je post na 12 uur niet meer veranderen.
Dan ga ik hier maar verder met een aantal foto's van afgelopen weekend. We hebben wat spulletjes de nieuwe ruimte in gehuisd.

De twee patchkasten, een voor de 'radiogear' en een voor TV
Afbeelding

Een kijkje vanuit de radiostudio door het raam.
Afbeelding

En dit is de ruimte waar de radiostudio in moet komen
Afbeelding

En hier nog enkele kilometers kabel t.b.v. verbindingen naar dicerse punten voor zowel audio (zwarte kabel) als video (groene kabel uiteraard)
Afbeelding

Vandaag ga ik ook de ontvangstantenne voor de straalverbinding plaatsen die we tijdens lokatie uitzendingen gebruiken. Foto's volgen uiteraard.
Skyline

Re: Verhuizing VOS Valkenswaard

Bericht door Skyline »

XtcFm schreef:Hellow,

We gaan verhuizen. Van een oude bouwkeet met een minimale studio en een slechte format etc. gaan we proberen de zaak nieuw leven in te blazen.
Nou, ik ben benieuwd of dat nu eindelijk gaat lukken.
Dan hoeven we 4 maanden na de jaarwisseling dus ook geen kerstplaten meer te verwachten :lol:
Ik moet zeggen dat een aantal jaren terug de studio er toch beter uit zag :wink: (ik bedoel na de verhuizing van de kelder in het gemeentehuis naar de containers bij de brandweer)
Hopelijk begint de verbetering bij de leiding en wordt er een beter beleid gevoerd.
Oja..... Er komt toch zeker wel een goed jingle pakket he ?
Nee, alle gekheid op een stokje.... Ik wens jullie veel succes !
radiodude

Bericht door radiodude »

En als het bonnetje van die doos 'krakende' Belden-kabel er nog is, ruil hem dan nog tijdig om voor Hirschmann-kabel...(KOKA 799 digital 75 ohm).
XtcFm

Belden

Bericht door XtcFm »

radiodude schreef:En als het bonnetje van die doos 'krakende' Belden-kabel er nog is, ruil hem dan nog tijdig om voor Hirschmann-kabel...(KOKA 799 digital 75 ohm).
Die doos van Belden bevat UTP kabel. Dus da's geen 75 Ohm Coax.
Skyline

Bericht door Skyline »

Mooi koffiezetapparaat :lol:
Word nu de focus weer op de TV tak gelegd ?
XtcFm

Delen

Bericht door XtcFm »

Skyline schreef:Mooi koffiezetapparaat :lol:
Word nu de focus weer op de TV tak gelegd ?
Nope, Nu word alles netjes gedeeld in zeer goed overleg mag ik wel zeggen.
turbo ruudje

Bericht door turbo ruudje »

Huh?
Laatst gewijzigd door turbo ruudje op 15 jul 2011 21:20, 5 keer totaal gewijzigd.
www.starlightfeesten.nl
www.verhuur.hyves.nl
remco_k

Bericht door remco_k »

turbo ruudje schreef:Ja heel Mooi koffiezetapparaat.

Weer terug naar af !!!!! weer in de kelder,schaamt de gemeente zich voor de VOS.als je naar 15 jarig bestaan en meer dan 60,000 Euro hebt gekregen, door de jaren heen van de gemeente en nog geen omroep hebt opgezet,met dj,'s,programma's en apparatuur,en alleen een bestuur hebt die zich allemaal heel erg geweldig belangrijk vinden.die niks met radio of tv hebben.

MOET JE JE TOCH EENS AFVRAGEN OF JE NIET BETER DE STEKKER ERUIT KUNT TREKKEN
Ach gut, er leest een gekrenkte ziel mee. :sad:

15 jaar en €60.000 is niet veel. Met dat geld ben je een knappe jongen als je een station zonder schulden kan huisvesten en in de lucht kan houden.
En laat staan dat je fatsoenlijk spul kan gaan kopen...

@XtcFm:
Een vernieuwing of verhuizing opent vaak ogen van vele mensen. Het is even een drukke periode, je krijgt het gevoel dat je alles alleen staat te doen (wat uiteraard niet zo is) maar daarna komt een periode van genot en rust. Wat is dit een mooie ruimte...
Suc6!
Een cassettebandje was genoeg | Alles kan stuk
Goedkope Shoutcast2 SSL stream? Kijk op digiplay.nl.
XtcFm

Klussen

Bericht door XtcFm »

Gisteren weer even aan het klussen geslagen.

Werk wordt alleen verricht door doen en niet door praten is gebeleken. Daarom maar met z'n tweeen rustig aan het kabels trekken geweest. Uiteraard moet alle databekabeling voor het gemak worden afgewerkt op een patchpaneel.
Daar ben ik mee begonnen. Heb tevens nog een paar overzichtfoto's gemaakt.

Het paneel dat aan de datakabels moet komen. (Brand Rex)
Afbeelding

De wandgoot ontleed
Afbeelding

Hier mijn tools :smile:
Afbeelding

Hier zie je de ingangsdeur van de studio vanuit de patchruimte bekeken
Afbeelding

Dit is vanuit de andere kant de toegangsdeuren van de de Patchruimte (links) en de radiostudio (rechts).
Afbeelding

Hier nog een blik vanuit de radiostudio in de algemene ruimte
Afbeelding
XtcFm

Voortgang

Bericht door XtcFm »

Voortgang of in dit geval VOORUITGANG!

Na lang getouwtrek (letterlijk en figuurlijk) was het dan zo ver!
Het plein tussen het Gemeentehuis te Valkenswaard en cultureel centrum 'De Hofnar' kon en mocht open!
Drie mensen van BAM en een aantal mensen van de omroep alsook de TD van 'De Hofnar' waren aanwezig om e.e.a. uit te voeren en te coordineren.

Tussen het gemeentehuis en het kopstation (Lokaal Centrum) lag een coax3 kabel die in de meterkast van het gemeentehuis middels een versterker was gekoppeld op een coax3 die vanaf de oude studio komt.
De kabels moeten beide naar de nieuwe studio om zo de modulator inpandig te hebben.
Tevens moeten er camera signalen en audio van de raadszaal in het gemeentehuis naar de studio om zo raadsvergaderingen en dergelijke uit te kunnen zenden en ook te producen in de studio.
Dit hield in dat er totaal 5xCoax 6 in de mantelbuis moest, 4xAudio en 3xUTP tbv diverse functies. De mantelbuis bestond bij nader inzien uit losse stukken, was in de loop der jaren gebruikt door andere firma's en niet echt bruikbaar voor de omroep.

Na twee dagen hard werken (Allemaal ja!! Ook wij van de Omroep) was het voor elkaar!
Hieronder een impressie met wat foto's die ik weer met mijn telefoon gemaakt heb.

Zoeken naar de mantelbuis die er zou moeten liggen over een afstand van zo'n 40 meter.
Afbeelding

Ja! Gevonden!!! Graven!!
Afbeelding

De twee Coax 3'en (Twee rechtse) die in de meterkast van het gemeentehuis zitten en naar de nieuwe studio moeten.
Afbeelding

Hier zie je dat er vakkundig een coax6 op is gelast (Coax3 ging echt niet door de mantelbuis heen)
Afbeelding

Nu de kabels nog de andere kant op trekken en uitrollen op het Hofnarplein.
Afbeelding

En naar de andere kant trekken die handel!
Afbeelding

Daar issie!!
Afbeelding

Nu komt het signaal nog vanuit de oude studio, via de nieuwe studio, uit bij het koppelstation (Lokaal Station)

We gaan nu verder met de inrichting van de studio. Dat zie je in het vervolg. Het is deze week vakantie dus alle werkzaamheden zitten even op een lager pitje.

Rick
Randy

Bericht door Randy »

turbo ruudje schreef:een radio automatisering met illegale gedownloade muziek.Wat heb je dan opgebouwd in de jaren.
Wat is er 'illegaal' aan? Je betaald netjes je BUMA / SENA dus ik zie geen problemen met modernere distributietechnieken als downloaden. Je rechten betaal je immers collectief via de OLON. Je geeft daarbij netjes aan dat het een download is en de bijdrage SENA (mechanische rechten) worden gecompenseerd.
turbo ruudje

Bericht door turbo ruudje »

Huh?
Laatst gewijzigd door turbo ruudje op 15 jul 2011 21:21, 2 keer totaal gewijzigd.
www.starlightfeesten.nl
www.verhuur.hyves.nl
Plaats reactie