Beste forumgenoten,
Ik heb uit Amerika een Omnia 6FM laten overkomen en gisteren binnen gekregen. Ben er vandaag mee aan het stoeien maar ik krijg er geen lekkere sound uit. Toegegeven, ik ben voornamelijk Orban gewend en heb er ook een aantal van staan maar ik wilde mijn verzameling eens uitbreiden met Omnia. Ik begrijp dat ik niet moet proberen er het welbekende Orban geluid uit te halen maar het moet toch mogelijk zijn om er een geluid uit te halen met lekker (sub)laag, vocalen die overeind blijven en mooi top hoog?
Ik vind het bijzonder 'dunnetjes' klinken eerlijkheidshalve. Heb ook het idee dat de standaardpresets in detail verschillen voor wat betreft luidheid maar ze geven nagenoeg allemaal dezelfde textuur vind ik. Iemand tips voor me?
Omnia 6
Moderator: admin6
Re: Omnia 6
De Phantom Fm even raadplegen. De man met kennis over de Omnia 6 (omnia 6 exi)
-
was het laag niet het ''probleem" waar mensen tegen aanliepen bij de omnia 6? Niet om hem af te kraken maar ik meende dat ooit eens een aantal keren gehoord en gelezen te hebben dat het volle laag niet haalbaar was zonder extreme vervorming. Maar pin me er niet op vast tis al een tijdje geleden dat ik dit gehoord heb.
Hey ho, hey ho, je krijgt je orban niet cadeau! :))
-
Die Omnia 6 stond ooit bij Veronica tijdens hun revival in 2003, dat ding stond zo lelijk te vervormen dat ze een aantal weken er na pas over gestapt zijn op een Opitmod 8400. Ook de stemmen van de DJ's vervormde zelfs bij de 6. Net als de eerste Omnia.FM werd gezegd 'hij vervormde al in de verpakking'. Maar er zijn ook stations die deze Omnia prima konden laten klinken dus er was een geheime setting of iets waardoor het toch goed kon klinken, misschien met wat extra doosjes erbij.