StefanT schreef: 05 jul 2025 22:16
Op 13 juni 2025 werden gedraaid door Wout en Frank die sowieso al een andere smaak hebben, dus daar logisch
Ik vind dat niet logisch. Consistentie is essentieel voor een zender. Wanneer de muzikale invulling afhankelijk wordt van de persoonlijke smaak van dj’s, ontstaat er een ratjetoe aan stijlen en raakt de herkenbaarheid van de zender verloren.
Ik denk dat bij andere zenders dit soort inconsistenties ook wel te vinden zijn. Maar bij die zenders wordt het nooit vermeld of uitgezocht in de playlisten.
Bij Veronica ligt altijd alles onder een vergrootglas. Zelfs een keer een vreemde eend in de bijt.
StefanT schreef: 05 jul 2025 22:47
Ik vind het juist lekker als je iets buiten het format kan tegenkomen, niet te vaak, soms
Dat moet je inderdaad niet te vaak doen, maar soms vind ik het ook wel grappig. Zo een "blokje erg" op vrijdagavond vind ik daar een leuk voorbeeld van.
Ja toch altijd stiekem heel leuk zo'n liedje na lange tijd weer een keer terug te horen.
Dit had ik vorige week of de week ervoor bij de Pup40 met de Goombay Dance Band - Sun of Jamaica.
Ik zou hem niet elke week hoeven horen. Maar na jaren hoor je zo'n vergeten liedje dan weer een keer terug en dat is best leuk.
Vind dat altijd best grappig dat "Blokje erg"
StefanT schreef: 05 jul 2025 22:16
Op 13 juni 2025 werden gedraaid door Wout en Frank die sowieso al een andere smaak hebben, dus daar logisch
Ik vind dat niet logisch. Consistentie is essentieel voor een zender. Wanneer de muzikale invulling afhankelijk wordt van de persoonlijke smaak van dj’s, ontstaat er een ratjetoe aan stijlen en raakt de herkenbaarheid van de zender verloren.
Ik denk dat bij andere zenders dit soort inconsistenties ook wel te vinden zijn. Maar bij die zenders wordt het nooit vermeld of uitgezocht in de playlisten.
Bij Veronica ligt altijd alles onder een vergrootglas. Zelfs een keer een vreemde eend in de bijt.
Een keer buiten de lijntjes kleuren is niet zo erg. Wel vind ik het opmerkelijk dat Veronica nu ineens Suzan & Freek opneemt in het basispakket.
Ben jij die Stefan die altijd Voiceberichten inspreekt bij DropStenders voor de illegale13? Je hebt wel een goede muzieksmaak normaal gesproken. Tenminste als je die Stefan bent. Van deze keuze ben ik zelf ook wat minder gecharmeerd.
jessica schreef: 06 jul 2025 15:36
Ben jij die Stefan die altijd Voiceberichten inspreekt bij DropStenders voor de illegale13? Je hebt wel een goede muzieksmaak normaal gesproken. Tenminste als je die Stefan bent. Van deze keuze ben ik zelf ook wat minder gecharmeerd.
Ja dat ben ik. Ik had vrijdag denk ik wel 20 liedjes met een A ingestuurd waaronder Als het avond is. Waarbij ik ook zei dat het nogal is gejat van Need You Now van Lady Antebellum haha
Even iets anders: op VRT Radio 2 hoor ik nu Bjorn Verhoeven. Ik kan me herinneren dat hij ‘een paar keer zou invallen op Veronica’. Nu heb ik niet álles meegekregen, ik ben meer een occasioneel luisteraar. Maar hebben we hem eigenlijk nog bij Veronica gehoord?
Ik vind het idee met liedjes met die letters best een leuk idee, je krijgt ook eens andere nummers te horen, de Q en X zal wel overgeslagen worden, verwacht ik...
De Q weet ik niet, er zijn natuurlijk wel een aantal liedjes die beginnen met de letter Q, net als dat ze in het verleden ook wel eens liedjes deden met een vraagteken op het einde. (nu zullen ze dat wel niet gaan doen vermoed ik).
Met de letter X zijn er volgens mij maar twee of drie liedjes die daarmee beginnen, die zullen ze idd wel overslaan.
Maar ik vind het ook wel een prettig format! Itt een lijstje is ieder uur even waardevol en kun je in ieder uur de grote hits en de onbekendere platen tegen komen. Dat vind ik er wel sterk aan.
Met de X kom ik al de Foo Fighters, Smashing Pumpkins en Corey Taylor (...) tegen, en Green Day en Queensryche...
En dan nog Queen Bitch van Bowie.... kortom er is meer dan we denken