progmog schreef: 02 jul 2025 21:12
De invloed van lijstjes op luistercijfers is afhankelijk van doelgroep en zenderaandeel.
Qmusic kent een groot vrouwen-aandeel: hun combinatie van 'foute' lijstjes en de Foute Party spreekt hun vrouwelijke publiek direct aan, wat leidt tot een hoger marktaandeel. Bij zenders als Veronica of Radio 10, met een andere luisteraar, werkt zo'n aanpak minder goed.
Waar baseer je deze cijfers op. Onderbuik?
Ja onderbuik inderdaad. Maar wel bevestigd door marktonderzoeken.
100%, Sky radio en Q hebben naar verhouding meer vrouwelijke dan mannelijke luisteraars. Bij mannen scoren BNR, NPO Radio 1 en Veronica erg goed.
progmog schreef: 02 jul 2025 21:12
De invloed van lijstjes op luistercijfers is afhankelijk van doelgroep en zenderaandeel.
Qmusic kent een groot vrouwen-aandeel: hun combinatie van 'foute' lijstjes en de Foute Party spreekt hun vrouwelijke publiek direct aan, wat leidt tot een hoger marktaandeel. Bij zenders als Veronica of Radio 10, met een andere luisteraar, werkt zo'n aanpak minder goed.
Waar baseer je deze cijfers op. Onderbuik?
Ja onderbuik inderdaad. Maar wel bevestigd door marktonderzoeken.
100%, Sky radio en Q hebben naar verhouding meer vrouwelijke dan mannelijke luisteraars. Bij mannen scoren BNR, NPO Radio 1 en Veronica erg goed.
En dan scoort de Foute lijst dus beter bij vrouwen volgens jou. Want bijvoorbeeld Charley Lownoise en Menthal Theo vinden vooral vrouwen leuk, en zo komt Q-music op bijna 16%.
Veronica schiet weer omhoog door het Basispakket wat vorige week vrijdag begon ga ik vanuit. 3FM stabiel maar winst in week bereik, was daar wat speciaals de afgelopen 2 metingen?
Orange schreef: 09 jul 2025 16:49
De luisteraars van Noordzee die in het panel zitten, zijn weer terug van vakantie.
Alle 14!
Radiozenders worden in onderstaande tabel alleen getoond als ze in de gekozen periode, doelgroep of het tijdvak door minstens 14 respondenten zijn beluisterd. Dit is nodig om betrouwbare cijfers te kunnen geven, met een betrouwbaarheid van 95 procent. Zijn het er minder dan 14, dan wordt de zender niet getoond. Daardoor kan het gebeuren dat een zender de ene week wel zichtbaar is in de luistercijfers, en de andere week niet.
Veronica schiet weer omhoog door het Basispakket wat vorige week vrijdag begon ga ik vanuit. 3FM stabiel maar winst in week bereik, was daar wat speciaals de afgelopen 2 metingen?
Veronica "stijgt" omdat de rest meer zakt, weekbereik en luistertijd is identiek.
Veronica schiet weer omhoog door het Basispakket wat vorige week vrijdag begon ga ik vanuit. 3FM stabiel maar winst in week bereik, was daar wat speciaals de afgelopen 2 metingen?
Veronica "stijgt" omdat de rest meer zakt, weekbereik en luistertijd is identiek.
Veronica doet het goed in de commerciele doelgroep 20-59 Maar liefst 2,0% meer dan 1 jaar geleden.
Ook 538 doet het goed t.o.v. 1 jaar geleden. Plus 2,1%
SKY en Radio10 toch de grote verliezers met min 1,7% en min 1,6% t.o.v. 1 jaar geleden.
Veronica doet het goed in de commerciele doelgroep 20-59 Maar liefst 2,0% meer dan 1 jaar geleden.
Ook 538 doet het goed t.o.v. 1 jaar geleden. Plus 2,1%
SKY en Radio10 toch de grote verliezers met min 1,7% en min 1,6% t.o.v. 1 jaar geleden.
Leuk staatje. Q Music is wel onbetwist de nummer één in deze doelgroep. Veronica boekt inderdaad goede vooruitgang. Bij 100%NL is dat niet. De komst van Rob van Someren heeft daar zo te zien niet gewerkt. Slam doet het ook leuk.