Tobias Horst schreef: 20 mei 2025 18:12
Heer van Willigen is lid van College van Omroepen, dat ook nog is NLPO ondersteunt.
Ben zeer benieuwd hoe de heer van Willigen dit gaat redden, en hoe de 5 gemeentes gaan reageren, want die willen ook niet 1 streekomroep.
Ik zou het niet op de persoon gaan spelen. Hij maakt overigens geen deel uit van het
Change board.
Casus 2 - Twente - wordt in
het rapport op pagina 8 en 9 behandeld. Vanuit wat ik lees is er niet echt een USP van het alternatief, dus ik begrijp de gemaakte afweging. In andere casussen zie je die soms wel terug, en kan anders beslist worden.
Dat de combinatie 1Twente en TwenteFM niet staat te springen op opdeling is volkomen logisch.
Of 1Twente voldoende 'lokaal' bijdraagt en bereik heeft kan ik niet peilen. Daarvoor moet je (als politiek?) indicatoren opstellen, voor de zendende (publicaties) en ontvangende (consumerende) kant en dat gaan onderzoeken.
Wat betreft publicaties: zaken die meer research vragen leveren minder aantoonbaar werk op, dan publiceren over persberichten of 'laaghangend fruit'. Vergelijkingen maken is lastig.
(Ik woon niet in het gebied van de beoogde streekomroep en heb er geen banden mee. Wel Almelose roots, kom er vaak, maar voor nieuws toch op Tubantia/Oost en de landelijke radio. Vandaar dat ik dit onderwerp enigszins volg. Om de discussie meer op de feiten te krijgen dan op sentiment/meningen voeg ik soms wat bronnen toe.)