Waarom mogen we ons als radiofreaks alleen met de inhoud bezig houden? Ik vind hoe het is georganiseerd en ook de financiele kant zeker wel interessant.Janno schreef: 29 jun 2025 10:31 Dit heb ik vaker opgemerkt: we lijken hier soms meer bezig te zijn met het zakelijke en commerciële deel van een radiostation dan met de inhoud. Je mag van radiofreaks toch verwachten dat ze vooral geïnteresseerd zijn in die inhoud en niet of het financieel allemaal interessant genoeg is? Dat is een zorg voor de makers en investeerders. Het bevalt mij wel als zenders proberen in de overvolle ether iets afwijkends te doen, waardoor er daadwerkelijk iets te kiezen valt als je eens wilt overschakelen. Als ze het financieel niet redden gaan we dat vanzelf merken.
4EVER49 Radio
Moderator: admin6
Re: 4EVER49 Radio
Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg het in sommige gevallen weleens doorslaat naar of het wel genoeg oplevert. Alsof dat de enige maatstaf zou zijn voor een goede zender. Terwijl het, voor mij althans, vooral interessant is of ik er naar wil luisteren en ervan kan genieten. Dat is toch vooral wat een luisteraar bezig houdt?Orange schreef: 30 jun 2025 17:44Waarom mogen we ons als radiofreaks alleen met de inhoud bezig houden? Ik vind hoe het is georganiseerd en ook de financiele kant zeker wel interessant.Janno schreef: 29 jun 2025 10:31 Dit heb ik vaker opgemerkt: we lijken hier soms meer bezig te zijn met het zakelijke en commerciële deel van een radiostation dan met de inhoud. Je mag van radiofreaks toch verwachten dat ze vooral geïnteresseerd zijn in die inhoud en niet of het financieel allemaal interessant genoeg is? Dat is een zorg voor de makers en investeerders. Het bevalt mij wel als zenders proberen in de overvolle ether iets afwijkends te doen, waardoor er daadwerkelijk iets te kiezen valt als je eens wilt overschakelen. Als ze het financieel niet redden gaan we dat vanzelf merken.
Of Janno een zender interessant vind of er naar wil luisteren of ervan kan genieten is niet iets wat een luisteraar bezighoud, denk ik.Janno schreef: 30 jun 2025 18:14Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg het in sommige gevallen weleens doorslaat naar of het wel genoeg oplevert. Alsof dat de enige maatstaf zou zijn voor een goede zender. Terwijl het, voor mij althans, vooral interessant is of ik er naar wil luisteren en ervan kan genieten. Dat is toch vooral wat een luisteraar bezig houdt?Orange schreef: 30 jun 2025 17:44Waarom mogen we ons als radiofreaks alleen met de inhoud bezig houden? Ik vind hoe het is georganiseerd en ook de financiele kant zeker wel interessant.Janno schreef: 29 jun 2025 10:31 Dit heb ik vaker opgemerkt: we lijken hier soms meer bezig te zijn met het zakelijke en commerciële deel van een radiostation dan met de inhoud. Je mag van radiofreaks toch verwachten dat ze vooral geïnteresseerd zijn in die inhoud en niet of het financieel allemaal interessant genoeg is? Dat is een zorg voor de makers en investeerders. Het bevalt mij wel als zenders proberen in de overvolle ether iets afwijkends te doen, waardoor er daadwerkelijk iets te kiezen valt als je eens wilt overschakelen. Als ze het financieel niet redden gaan we dat vanzelf merken.

God is a DJ
Daar sta je nog van te kijkenPhoenix schreef: 30 jun 2025 18:29Of Janno een zender interessant vind of er naar wil luisteren of ervan kan genieten is niet iets wat een luisteraar bezighoud, denk ik.Janno schreef: 30 jun 2025 18:14Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg het in sommige gevallen weleens doorslaat naar of het wel genoeg oplevert. Alsof dat de enige maatstaf zou zijn voor een goede zender. Terwijl het, voor mij althans, vooral interessant is of ik er naar wil luisteren en ervan kan genieten. Dat is toch vooral wat een luisteraar bezig houdt?Orange schreef: 30 jun 2025 17:44 Waarom mogen we ons als radiofreaks alleen met de inhoud bezig houden? Ik vind hoe het is georganiseerd en ook de financiele kant zeker wel interessant.![]()

Was inderdaad een beetje ongelukkig geformuleerd

Ik heb niet de indruk dat het hier doorslaat naar de vraag of het genoeg oplevert. Maar zeker bij commerciele zenders is dat wel een relevante vraag. En heel logisch dat die hier ook aan bod komt. Radio heeft veel aspecten en wat mij betreft niet alleen of het interessant is om ernaar te luisteren. Ik zou dus niet weten waarom je stelt dat je mag verwachten dat een radiofreak vooral geinteresseerd is in de inhoud.Janno schreef: 30 jun 2025 18:14Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg het in sommige gevallen weleens doorslaat naar of het wel genoeg oplevert. Alsof dat de enige maatstaf zou zijn voor een goede zender. Terwijl het, voor mij althans, vooral interessant is of ik er naar wil luisteren en ervan kan genieten. Dat is toch vooral wat een luisteraar bezig houdt?Orange schreef: 30 jun 2025 17:44Waarom mogen we ons als radiofreaks alleen met de inhoud bezig houden? Ik vind hoe het is georganiseerd en ook de financiele kant zeker wel interessant.Janno schreef: 29 jun 2025 10:31 Dit heb ik vaker opgemerkt: we lijken hier soms meer bezig te zijn met het zakelijke en commerciële deel van een radiostation dan met de inhoud. Je mag van radiofreaks toch verwachten dat ze vooral geïnteresseerd zijn in die inhoud en niet of het financieel allemaal interessant genoeg is? Dat is een zorg voor de makers en investeerders. Het bevalt mij wel als zenders proberen in de overvolle ether iets afwijkends te doen, waardoor er daadwerkelijk iets te kiezen valt als je eens wilt overschakelen. Als ze het financieel niet redden gaan we dat vanzelf merken.
Wellicht redeneer ik teveel vanuit mezelf, maar ik luister vooral radio om entertained te worden en een prettig gevoel te krijgen. Als dat gebeurt bij een station wat me bevalt vraag ik me niet direct af of het financieel en commercieel haalbaar is, maar geniet ik vooral van hetgeen me geboden wordt. Ik ben zelf ondernemer geweest, dus ik weet dat de financiën belangrijk zijn voor een bedrijf. Maar net zo min als de mensen die van mijn producten genoten zich afvroegen of ik het financieel allemaal wel zou redden, vraag ik me dat als eerste af bij een radiostation wat me prettig bezighoudt. Natuurlijk snap ik dat anderen met andere ogen kijken (of oren luisteren), maar op mij komt het soms (dus niet altijd of heel vaak) over alsof sommige mensen vooral met de commerciële/financiële kant bezig zijn.Orange schreef: 01 jul 2025 13:09Ik heb niet de indruk dat het hier doorslaat naar de vraag of het genoeg oplevert. Maar zeker bij commerciele zenders is dat wel een relevante vraag. En heel logisch dat die hier ook aan bod komt. Radio heeft veel aspecten en wat mij betreft niet alleen of het interessant is om ernaar te luisteren. Ik zou dus niet weten waarom je stelt dat je mag verwachten dat een radiofreak vooral geinteresseerd is in de inhoud.Janno schreef: 30 jun 2025 18:14Ik zeg niet dat het niet mag, ik zeg het in sommige gevallen weleens doorslaat naar of het wel genoeg oplevert. Alsof dat de enige maatstaf zou zijn voor een goede zender. Terwijl het, voor mij althans, vooral interessant is of ik er naar wil luisteren en ervan kan genieten. Dat is toch vooral wat een luisteraar bezig houdt?Orange schreef: 30 jun 2025 17:44 Waarom mogen we ons als radiofreaks alleen met de inhoud bezig houden? Ik vind hoe het is georganiseerd en ook de financiele kant zeker wel interessant.
Laten we het er maar op houden dat het vooral mijn perceptie is :-)
Ik zag op de website dat ook Debby Rouwkens niet meer bij de DJ’s staat. Ook Jeroen Smits hoor ik niet meer in de ochtend. Lijkt wel of alle bekendere dj’s vertrekken. Kevin Brouwer en Marcel
Blok zijn ook al weg. Zonde, alleen de oude piraten blijven over.
Blok zijn ook al weg. Zonde, alleen de oude piraten blijven over.
-
Het lijkt inderdaad of er daar een leegloop van medewerkers is, en dat er meer op nonstop wordt ingezet. Laten we hopen dat dit niet een voorbode van het einde van dit station betekend. Blijf het persoonlijk een leuk station vinden, veelal met muziekliefhebbers achter de microfoon.
Enig nadeel is dat het qua format niet heel afwijkend is van wat de concurrent ook doet. Dacht dat de eigenaar achter dit station ooit betrokken was bij 1 van de eerste webstations in ons land; Baja Radio, het station van de gelijknamige Beachclub uit Rotterdam. Format van Baja Radio was best uniek met combi van nieuwste dancehits, danceclassics en tropische Latin. Presentatie was vooral opgewekt, want bij Baja scheen de zon tenslotte het hele jaar door. Laat aub Baja terugkeren met dat unieke format mocht het met 4Ever49 slecht aflopen.
Enig nadeel is dat het qua format niet heel afwijkend is van wat de concurrent ook doet. Dacht dat de eigenaar achter dit station ooit betrokken was bij 1 van de eerste webstations in ons land; Baja Radio, het station van de gelijknamige Beachclub uit Rotterdam. Format van Baja Radio was best uniek met combi van nieuwste dancehits, danceclassics en tropische Latin. Presentatie was vooral opgewekt, want bij Baja scheen de zon tenslotte het hele jaar door. Laat aub Baja terugkeren met dat unieke format mocht het met 4Ever49 slecht aflopen.
"de grootste hits voor 't kleinste stadje van Nederland"
-
Tja, las ook iets dat het muziekformat wat aanpassingen zou krijgen, maar ik weet niet welke kant dat dan op zal gaan want ze lijken al best veel op stations die hetzelfde brengen, maar ze hadden toch ook wel wat leuke verrassingen in de muziekmix en het zou jammer zijn als je die USP overboord zou gooien voor nóg meer van hetzelfde. Dan kan beter de stekker er uit ook omdat er al een behoorlijke leegloop gaande is.
Ik ben afgehaakt, vind de zender niet leuk meer. Alle goede presentatoren zijn inmiddels ook weg. Waarschijnlijk waren Debby, Marcel en Jeroen te duur. De oude lokale omroep dj’s zijn nog over.
Dat klinkt een beetje als wat Radio972 tegenwoordig doet. Loopt voor zover ik weet voor geen meter, dus of zo’n ‘uniek’ format werkt, is maar de vraag.Madurodam FM schreef: 07 jul 2025 14:22 Format van Baja Radio was best uniek met combi van nieuwste dancehits, danceclassics en tropische Latin. Presentatie was vooral opgewekt, want bij Baja scheen de zon tenslotte het hele jaar door. Laat aub Baja terugkeren met dat unieke format mocht het met 4Ever49 slecht aflopen.
Ik denk dat 4EVER49 niet aanspreekt omdat het niveau gewoon heel erg laag is. Zoals gezegd: lokale omroep-dj’s. Leuk voor de lokale omroep, maar als je als gewone luisteraar kunt kiezen tussen professionele DJ’s op Radio10 of een lokale omroep on steroids, kan je raden wel keuze deze maakt.
-
Hopelijk vinden zichzelf opnieuw uit want ik meen dat toen ze net op DAB zaten en er uitbreiding kwam op MTVNL dat er best wel goed geluisterd werd met zelfs een grootse outdoor campagne zelfs en een goede profilering door een goede naam die zegt waar het voor staat. Jammer dat het zo loopt.
-
Nieuw muziekbeleid voor 4ever49 vanaf a.s. maandag en nieuwe vormgeving:
https://www.totaaltv.nl/nieuws/4ever49- ... -verleden/
Lijkt me wijsheid, profilering nog scherper en meer gericht op de doelgroep die nog actief luistert.
https://www.totaaltv.nl/nieuws/4ever49- ... -verleden/
Lijkt me wijsheid, profilering nog scherper en meer gericht op de doelgroep die nog actief luistert.
Vintage Veronica revisited dus. Ben benieuwd
-
Ja, een wat duidelijker profiel lijkt me wel wijsheid. Hoe leuk ik het zelf ook vond om er voor de afwisseling af en toe naar te luisteren, het was wel heel erg breed.
Of een format met 60s commercieel nog wil, weet ik niet, maar het is in elk geval behoorlijk onderscheidend. Radio 5 doet dit natuurlijk ook maar dat vind ik geen pure muziekzender dus misschien is daar ook nog wel wat winst te boeken.
We gaan het zien.
Of een format met 60s commercieel nog wil, weet ik niet, maar het is in elk geval behoorlijk onderscheidend. Radio 5 doet dit natuurlijk ook maar dat vind ik geen pure muziekzender dus misschien is daar ook nog wel wat winst te boeken.
We gaan het zien.